Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@11:13:46 GMT

پدرخوانده در جبهه مقابل

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۶۹۸۷

پدرخوانده در جبهه مقابل

از بدو ورود به عرصه معلمی می‌شنیدیم که در عرصه تعلیم و تربیت جنگی بر پاست؛ اما فکر نمی‌کردیم که پدران معنوی دانشگاه فرهنگیان (شاید هم پدرخوانده)در جبهه مقابل باشند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مطهره قادری؛  یک روز ماجرای واگذاری تربیت معلم به پیام نور، روز دیگر طرح جذب برف انباری نیرو برای آموزش و پرورش در مجلس، حالا هم نامه وزیر علوم به محضر مقام معظم رهبری، تا کی به جای تلاش برای ارتقای کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان به فکر تعطیلی آن خواهید بود؟ آیا وقت آن نرسیده که به سخنان مقام معظم رهبری در جهت مسئله مهم آموزش و پرورش و تربیت انسان توجه کنید ؟


کاش حداقل نگاهی به سخنان رهبری می‌انداختید ، هنوز سه ماه هم نمی‌گذرد که رهبری در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش فرمودند : باید این جور باشد که حتی یک معلم از غیر این مسیر ( دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ) وارد آموزش و پرورش نشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از بدو ورود به عرصه معلمی می‌شنیدیم که در عرصه تعلیم و تربیت جنگی بر پاست ، اما فکر نمی‌کردیم که پدران معنوی دانشگاه فرهنگیان ( شاید هم پدرخوانده ) ، در جبهه مقابل باشند .  می‌گویند : ماده ۲۸ . می‌گوییم : بدفهمی و تفسیر اشتباه ماده ۲۸ . مگر جز این است که ماده ۲۸ اساسنامه تنها از نیاز های خاص آموزش و پرورش که امکان توسعه آنان داخل دانشگاه فرهنگیان ممکن نیست ، تحت ضوابط و شرایطی صحبت می‌کند ؟


بهتر نیست به جای پاک کردن صورت مسئله ، راه حلی پیدا کنیم ؟ بهتر نیست ارتقا و توسعه ی دانشگاه فرهنگیان را برای تامین نیروی آموزش و پرورش مدنظر داشته باشیم ؟


اگر به معلمی تنها به چشم یک شغل نگاه کنیم ، لازمه ورود به آن می‌شود مدرک دارای ارزش استخدامی از هر دانشگاهی و در بهترین حالت سطح دانش و مهارت تدریس . اما اگر معلمی را رسالت و ادامه ی راه انبیا بدانیم ، آنگاه باید برای فرآیند هویت سازی ، انسان سازی و بعثت تدبیر اندیشید . و چه تدبیری بهتر از طی کردن مسیر معلمی در دانشگاه معلم‌ساز . بله ، مسیر معلم شدن با صرف مدرک گرفتن متفاوت است . شما را به سخن رهبری در ۱۹ اردیبهشت سال ۹۷ ارجاع میدهم : اینجا شما معلمی را یاد می‌گیرید ، آن که در فلان دانشگاه دیگر درس خوانده ، او این معلومات شما را که در اینجا یاد گرفته‌اید ندارد.


توجه داشته باشید که امر آموزش هزینه نیست ، سرمایه گذاری است ! لطفاً برای تربیت معلم چرتکه نیاندازید . به جای این حساب و کتاب ها و ماهیگیری از آب گل آلود، به توسعه تعلیم و تربیت به عنوان بنیادی‌ترین و سازنده ترین عناصر هر جامعه بپردازید.


در آخر به راستی تلاش مصرانه و عجیب برخی از مسئولین برای جایگزینی مسیر جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان به نهاد های دیگر ناشی از چیست ؟ آیا این تلاش نتیجه ی میل بی پایان برخی به خصوصی سازی آموزش و کم کردن هزینه های خود در این حوزه است ؟

 

مطهره قادری - معاونت مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی مرکز شهید کامیاب مشهد

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشجومعلمان وزیر علوم آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت بخشی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در نظام اسلام، اظهار داشت: تعلیم و تربیت در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و بزرگ‌ترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است، موفقیت در نظام تعلیم و تربیت می‌تواند اهداف مهم و بزرگ را محقق سازد. 

وی افزود: اسلام برای دانش و معرفت جایگاه ویژه در نظر دارد و قرآن، کتاب معرفت و حکمت است تا راه تزکیه را به پیروان خود نشان دهد، خداوند متعال، طالبان علم و دانش را دوست دارد و در آخرت آنان را به عنوان گنجینه مبعوث می‌کند، این در حالی است که بیشترین سهم تعلیم و تربیت برعهده آموزش و پرورش است و دانشگاه‌ها در جایگاه بعدی قرار دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برخی از مراکز تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها به علت غفلت در سال‌های گذشته جمع شدند و به کشور ضربه وارد شد، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان با دو هزار دانشجو در استان مرکزی، مایه امید است و تک تک افراد در این دانشگاه، سرمایه‌ هستند و آینده کشور را خواهند ساخت. 

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز دانشجویان، بیان کرد: کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک به عنوان یکی از دغدغه‌های دانشجویان مطرح است که باید این مهم با کمک بخش‌های مختلف برطرف گردد، در این راستا آماده پیگیری و همکاری با هدف تأمین فضای مناسب و کم‌شدن دغدغه دانشجویان خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه دولت باید با ردیف اعتباری مناسب، حل مشکل خوابگاه دانشجویان را در دستور کار قرار دهد و از دغدغه دانشجویان بکاهد،گفت: در حال حاضر فرصت برای ساخت خوابگاه در اسرع وقت فراهم نیست. بنابراین باید ساختمانی را اجاره و در اختیار دانشجویان قرار داد. همچنین به منظور توجه به بنیان خانواده، خوابگاه دانشجویان متأهل نیز مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است