Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با انجام استعلام‌گیری تست کرونای افراد، همچنان محدودیت در پذیرش مسافران در قطار انجام می‌شود.
به گزارش آریا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ آقای سعید رسولی درباره استعلام گیری تست کرونای مسافران پیش از صدور بلیت قطار و پذیرش مسافران در ایستگاه های راه آهن افزود: با استعلام ‌گیری تست کرونای افراد، همچنان محدودیت در پذیرش مسافران در قطار به اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره دلیل عدم حذف محدودیت پذیرش مسافر و فاصله گذاری اجتماعی با وجود استعلام تست کرونا افراد گفت: استعلام مورد نظر درباره تست کرونای افراد از سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود، اطلاعات این سامانه برخط و به لحظه نیست و بنابراین کماکان فاصله گذاری اجتماعی را در قطارها را رعایت می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استعلام تست کرونا در دو مرحله هم در زمان فروش بلیت قطار و هم چند ساعت قبل از ساعت حرکت قطار یعنی 3 تا 4 ساعت قبل از مراجعه مسافران به ایستگاه کنترل می‌شود. برای افرادی که تست کرونای مثبت دارند یا دوران قرنطینه 14 روزه آنها به اتمام نرسیده است، بلیت صادر نمی‌شود و در مرحله دوم به این افراد پیامکی ارسال می‌شود مبنی بر اینکه اجازه سفر ندارند و به ایستگاه مراجعه نکنند.
رسولی گفت: فردی ممکن است بلیت خود را از یک ماه قبل خریده باشد بنابراین نیاز است که دوباره استعلام تست کرونای وی انجام شود بنابراین چند ساعت قبل از ساعت حرکت قطار این استعلام دوباره انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: موضوع مهم این است که اطلاعات منشا که بارگذاری شده، برخط و به لحظه نیست یعنی ممکن است که در این فاصله مسافری که تست کرونای وی منفی بوده یا دوران 14 روزه بعد از تست مثبت را طی کرده، دوباره آلوده و مبتلا به ویروس کرونا شده و ناقل باشد بنابراین باید محدودیت پذیرش مسافر در هر واگن هم رعایت شود و انجام تست کرونا مکمل اقدامات و پروتکل های بهداشتی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فاصله گذاری قطار تست کرونا تست کرونای تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!