Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@08:42:48 GMT

روسیه ایستگاه فضایی جدید می‌سازد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۷۲۱۴

روسیه ایستگاه فضایی جدید می‌سازد

به گزارش مهر به نقل از شین هوا، این ایستگاه فضایی جدید روسیه به گونه ای ساخته می شود که هم بدون سرنشین می تواند به فعالیت خود ادامه دهد و هم ظرفیت حضور همزمان دو تا چهار نفر را خواهد داشت.

به گفته ولادمیر سولوویوف معاون طراحی شرکت روسی انرگیا که در زمینه تولید انواع راکت و دیگر محصولات فضایی فعال است، در حال حاضر بخش های مختلف این ایستگاه فضایی بین المللی بر روی زمین در حال طراحی و ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده برخی بخش های ایستگاه فضایی بین المللی به علت آسیب های وارده و نیز استفاده طولانی مدت غیرقابل تعمیر هستند و جایگزینی آنها نیز ممکن نیست و ضروری است یک ایستگاه فضایی بین المللی جدید با امکانات و ابزار تازه و به روز ساخته شده و در مدار زمین قرار بگیرد.

انتظار می رود کار ساخت این ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۵ تکمیل شود. هزینه طراحی و ساخت این ایستگاه فضایی بین المللی بین ۱۳۲ تا ۱۹۸ میلیون دلار برآورد شده است. روسیه قبلاً اعلام کرده بود قصد دارد در اوایل سال آینده میلادی در مورد عمر مفید ایستگاه فضایی بین المللی با ناسا مذاکره کند.

منبع: الف

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالی‌شهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

کد خبر 6085920

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • پوران درخشنده بعد از 8 سال فیلم می‌سازد