Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@06:31:01 GMT

جریمه غیبت سربازی چیست؟

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۷۲۲۳

جریمه غیبت سربازی چیست؟

بر اساس بند (ط) تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشته اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند. میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است ناطقان: رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه ۱۳۵ هزار از مشمولان پرداخت جریمه غیبت سربازی ، جریمه خود را پرداخت نکرده اند، گفت: ضمن افزایش مدت غیبت این مشمولان در سال ۹۵، لازم است با نام نویسی مجدد، جریمه خود را با ۱۰ درصد افزایش دیرکرد پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سیدحمید صدرالسادات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: نام نویسی از مشمولان پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال گذشته در دو مرحله اجرا شد که در نهایت حدود ۳۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند. وی ادامه داد: این افراد از نظر ما تعیین تکلیف شدند که از این تعداد هشت هزار نفر واجد شرایط پرداخت این جریمه غیبت سربازی نبودند.




صدرالسادات افزود: برای افرادی که واجد شرایط پرداخت این جریمه غیبت سربازی بودند، پیامک ارسال و اطلاع رسانی شد. رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: از بین افراد ثبت نام شده ، ۱۹۷ هزار نفر جریمه های خود را واریز کردند و کارت بیش از ۹۵ درصد آن ها صادر شده است. صدرالسادات افزود: حدود ۱۳۵ هزار نفر از مشمولان جریمه خود را واریز نکردند که طبق مقررات، یک سال به میزان غیبت آن ها افزایش می یابد. وی ادامه داد: این دسته از افراد باید در سال ۹۵ ثبت نام کرده تا از این طریق اعلام آمادگی برای پرداخت جریمه غیبت سربازی کرده باشند در غیر این صورت جز مشمولان غایب به شمار آمده و برگه اعزام برای آن ها ارسال می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی موضوع قسطی شدن جرائم مشمولان غیبت سربازی را در دست بررسی دارد، آیا با افزایش میزان غیبت، میزان جریمه های آن ها نیز افزایش می یابد؟ گفت: نحوه پرداخت این جریمه ها باید مشخص شود البته پرداخت این جریمه ها از آن جایی که یک سال دیگر به غیبت آن ها افزوده شده، متفاوت خواهد بود. وی تاکید کرد: با تصویب قسطی شدن این جریمه ها، افراد با سازو کارهای تعریف شده، می توانند جریمه های خود را به صورت قسطی پرداخت کنند.

جریمه غیبت سربازی

بر اساس بند (ط) تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشته اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند. میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است:

    افراد دارای مدرک زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان
    دیپلم، ۱۵ میلیون تومان
    فوق دیپلم،۲۰ میلیون تومان
    کارشناسی، ۲۵ میلیون تومان
    کارشناسی ارشد، ۳۰ میلیون تومان
    دکترای غیرپزشکی، ۳۵ میلیون تومان
    دکترای پزشکی، ۴۰میلیون تومان
    و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان ، جریمه می شوند.

همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه غیبت سربازی پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از ۶ ماه، یک سال محسوب می شود. براساس این قانون، مشمولان غایب متاهل از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

مجلس شورای اسلامی موضوع قسطی شدن طرح پرداخت جریمه مشمولان غیبت سربازی که تا پایان سال ۹۴ بیش از هشت سال غیبت داشتند را تصویب کرد با این تفاوت که این مشمولان در سال ۹۵ وارد سال نهم غیبت خود می‌شوند و میزان پرداخت جریمه آن ها با اضافه شدن یک سال متفاوت خواهد بود.


منبع:یاسا
برچسب ها: غیبت ، ناطقان ، سربازی ، مدرک ، جریمه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: غیبت ناطقان سربازی مدرک جریمه مجلس شورای اسلامی جریمه غیبت سربازی پرداخت این جریمه میلیون تومان مشمولان غایب پرداخت جریمه وظیفه عمومی سال غیبت هزار نفر جریمه ها هشت سال بر اساس یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت ۴.۵ میلیارد جریمه شد

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده حمل ۳۷ هزار و ۵۰۰ لیتر نفتگاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت حدود ۳ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرد.

محدثی نژاد بیان کرد: شعبه همچنین به دلیل اینکه ارزش وسیله نقلیه بیش از ارزش کالای قاچاق است، حکم به پرداخت حدود ۱.۵ میلیارد تومان برای خودروی حامل سوخت قاچاق صادر و در مجموع متهم را به پرداخت حدود ۴.۵ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: این محموله‌ سوخت قاچاق را مأموران نیروی انتظامی در محور بیرجند - زاهدان از یک دستگاه کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • ۳۰۰میلیون جریمه جدید علیه باشگاه‌ها بخاطر تماشاگران
  • فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت‌ماه
  • سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳ را فراخواند/ عدم حضور به معنای غیبت است
  • جریمه سنگین باشگاه فولاد خوزستان 
  • فوتبال ایران را ممنوع المصاحبه شد!
  • فدراسیون، فوتبال ایران را ممنوع المصاحبه کرد!
  • قاچاقچی سوخت ۴.۵ میلیارد جریمه شد