Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:39:57 GMT

جلال‌الدین معیریان از بیمارستان مرخص شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۷۴۷۸

جلال‌الدین معیریان از بیمارستان مرخص شد

‌نهمین روز از نهمین ماه سال ۹۹ در کنار تمامی تلخ‌کامی‌های اخبار این ایام حاوی اخبار خوشی بود. خبر خوش از بهبودی یکی از هنرمندان عرصه سینمای کشور آن هم بعد از انتشار اخبار متعدد درگذشت هنرمندان مختلف عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون که طی این ایام طعمه  ویروس کرونا شدند، زندگی این جهانی را بدرود گفتند و داغی عظیم‌تر و گسترده‌تر بر اخبار تلخ این روزها در سایه درگذشت هر روزه هم‌وطنانمان به واسطه ابتلا به ویروس کرونا بر جای گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن خبر خوش این بود که استاد جلال‌الدین معیریان از مطرح‌ترین و شناخته‌شده‌ترین طراحان پیشکسوت هنر چهره‌پردازی و گریمورهای عرصه سینما و تلویزیون کشورمان بعد از یک ماه بستری بودن در بیمارستان نیکان به سبب ابتلا به ویروس کرونا، امروز (یکشنبه ۹ آذر ماه) از بیمارستان مرخص شد.

ادامه مراحل درمان و فیزیوتراپی در منزل

دکتر نیک‌نام حسینی‌پور مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیش‌کسوت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تایید این خبر گفت: از طریق خانم بیتا معیریان دختر استاد جلال‌الدین معیریان باخبر شدیم که او بعد از قرین یک ماه بستری بودن در بیمارستان، صبح امروز ۹ آذرماه با مجوز پزشک معالج از بیمارستان مرخص و برای سپری کردن دوران نقاهت به منزل اعزام شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر آقای معیریان باید در منزل ادامه مراحل درمان و همچنین فیزیوتراپی‌های مخصوص را انجام دهد تا بتواند آرام آرام به وضعیت جسمانی سابق خود بازگردد.

حسینی‌پور ضمن تقدیر از تلاش کادر درمان گفت: در سایه تعامل و همراهی شبانه‌روزی کادر درمان و پزشکان باوجود درگیری بیش از ۸۵ درصد ریه این هنرمند، وی بعد از یک ماه مراحل درمانی مجوز خروج از بیمارستان را پیدا کرد و امیدواریم با سپری کردن دوران نقاهت در خانه هر چه سریع‌تر با سلامت کامل به فعالیت‌های هنری خود بازگردد.

به گزارش ایرنا، معیریان که متولد سال ۱۳۲۰ است، کار خود را به عنوان چهره پرداز با فیلم «آرامش در حضور دیگران» ناصر تقوایی آغاز کرد و در طول این سال‌ها، مسئولیت طراحی چهره پردازی در فیلم های زیادی را بر عهده داشته که از آن جمله به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «کمال الملک» علی حاتمی، «سرب» و «رد پای گرگ» مسعود کیمیایی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ‌نیا، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» ابوالحسن داوودی، «دو نفر و نصفی» یدالله صمدی، «سارا» داریوش مهرجویی، «خانه ای روی آب» بهمن فرمان آرا، «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» رسول ملاقلی پور و «افسانه آه» و «آتش بس» تهمینه میلانی می‌توان اشاره کرد.

معیریان تا به‌حال شش بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی از جشنوارهٔ فیلم فجر بوده‌است و سه بار طی سال‌های ۱۳۶۷، ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ به ترتیب برای فیلم‌های سرب به کارگردانی مسعود کیمیایی (هفتمین جشنوارهٔ فیلم فجر)، غزال به کارگردانی مجتبی راعی (چهاردهمین جشنوارهٔ فیلم فجر) و توفان شن به کارگردانی جواد شمقدری (پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر) توانسته سیمرغ بلورین بهترین طراح چهره‌پردازی را از جشنواره فیلم فجر کسب کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا جلال الدین معیریان نیکنام حسینی پور اختصاصی ایرنا سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جلال الدین معیریان نیکنام حسینی پور اختصاصی ایرنا سینما ویروس کرونا جلال الدین معیریان نیکنام حسینی پور اختصاصی ایرنا سینما اخبار کنکور جلال الدین معیریان چهره پردازی ویروس کرونا فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در تعطیلات نوروز، یک میلیون بستری و ۱۸۰ هزار عمل جراحی انجام شده که ۱۳۰ هزار عمل جراحی اورژانسی و بقیه جراحی غیر اورژانسی بوده است. 

کریمی بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۰۶۰ بیمارستان فعال و ۱۶۰ هزار تخت نیز فعال بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز، ۲۳ هزار متخصص، ۱۰ هزار پزشک عمومیو  همچنین ۴۷۰۰ فوق تخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کارلوس توز از بیمارستان مرخص شد
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است