Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته در مسابقات بوندس لیگا دورتموندی ها در حالیکه میزبان اف.ث کلن بودند، 2 بر یک شکست پذیرا شدند.

این باخت در حالی کسب شد که کلن  در 18 بازی اخیر طعم برد را مزه نکرده بود. آنها تحت فشار بودند اما این دورتموند بود که تحت هدایت سرمربی سوئیسی ناکام شد.

به همین خاطر «بندیکت هوودس» در برنامه ای تلویزیونی از فاوره انتقاد کرد و به مدیریت بورسیادورتموند نیز هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: از نظر من لوسین فاوره مربی نیست که تیمش را قهرمان کند.

هوودس که با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی 2014 شد، از نظر تاکتیکی و کیفیت بازی از مربی سوئیسی ایراد گرفت.این چهره افزود: اگر مربی دیگری در این تیم بود که پختگی بیشتری می داشت، می دانست وقتی جیدون سانچو مصدوم می شود، چطور از تیمش بازی بگیرد.

کاپیتان اسبق شالکه ادامه داد: در تیم دورتموند بازیکنان جوان زیادی حضور دارند که فاوره آنها را هدایت می کند اما او پختگی لازم برای کسب مقام قهرمانی را ندارد.

در این مصاحبه تلویزیونی هوودس عنوان کرد اگر روحیه فاوره مثل یک مربی جاه طلب بود، فرصت قهرمانی در دو فصل اخیر را از دست نمی داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان مربی دورتموند بوندس لیگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای تازه شاه آلمان؛ آلونسو باز هم قهرمانی می‌خواهد

زی‌سان- پیروزی ۵ بر صفر بایر لورکوزن در هفته ۲۹ بوندس‌لیگا نخستین عنوان قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال آلمان را برای این تیم رقم زد، آن هم پنج هفته پیش از پایان مسابقات فصل جاری. نمایش مقتدرانه ژابی آلونسو و شاگردانش در این فصل و اولین قهرمانی لورکوزن در بوندس‌لیگا مورد توجه مفسران و تحلیلگران ورزشی جهان نیز قرار گرفته است.

به گزارش زی‌سان، روزنامه اسپانیایی مارکا در تفسیر خود در این باره نوشته است: «ژابی اول، شاه آلمان: بایر لورکوزن با نخستین عنوان قهرمانی خود بوندس‌لیگا را فتح کرد. این تیم به آن چیزی نایل آمد که تیم‌هایی چون بوروسیا دورتموند و آر بی لایپزیگ نتوانستند محقق کنند: پایان دادن به استبداد بایرن مونیخ.»

به نوشته نشریه ورزشی "موندو دپورتیو"، بایر لورکوزن تحت هدایت ژابی آلونسو از هم اکنون به "اسطوره" بدل شده است.

در تفسیر نشریه ورزشی "آس" از جمله آمده است: «بایر لورکوزن قهرمان شده است. ژابی قهرمان شده است و فوتبال قهرمان شده است. پس از ۱۱ سال استبداد بایرن مونیخ سرانجام شاه بوندس‌لیگا تغییر کرده است.»

نشریه ورزشی "اسپرت" در تفسیر خود از جمله خاطرنشان ساخته است: «ژابی آلونسو با بایر لورکوزن بر بوندس‌لیگا حکمفرمایی می‌کند. او در عرض یک سال و نیم موفق شد تیم شکست‌خورده، بی‌‌هویت و خاموش را به ابعادی برساند که حتی در جسورانه‌ترین رویاهایش هم نمی‌توانست تصور کند. او تنها در عرض یک سال و نیم توانست [با این موفقیت] به کل آلمان بگوید، در بوندس‌لیگا به غیر از بایرن مونیخ تیم‌های دیگری هم هستند.»

در تفسیر نشریه بریتانیایی "ایندیپندت" از جمله آمده است: «لورکوزن قهرمان بوندس‌لیگا شد و به حکمفرمایی ۱۱ ساله بایرن مونیخ پایان داد. زمانی که آلونسو در اکتبر سال ۲۰۲۲ سکان کشتی لورکوزن را در دست گرفت، این تیم در نیمه دوم جدول قرار داشت. این سرمربی اسپانیایی اما در اولین فصلی که به طور کامل هدایت لورکوزن را برعهده داشت، توانست با این تیم قهرمان شود.»

نشریه فرانسوی "لکیپ" (L'Équipe) در تفسیر خود نوشته است: «بایر لورکوزن لرزان قهرمان نشد، بلکه تیمی شد که در ۴۳ بازی پیاپی اخیر شکست نخورده است. شاگردان ژابی آلونسو در دیدار مقابل با برمن از همان اولین فرصت استفاده کردند تا موفقیتی تاریخی ثبت کنند. پایان دادن به اقتدار ۱۱ ساله بایرن مونیخ یک چیز است و مهم‌تر از آن کسب چنین موفقیتی پنج هفته پیش از پایان فصل است؛ عملکردی فوق‌العاده که باید آن را ستود.»

مفسر نشریه ورزشی ایتالیایی "کوریره دلو اسپورت" در تفسیر خود از قهرمانی بایر لورکوزن به عنوان موفقیتی یاد کرده که "لیگ فوتبال آلمان ۱۲۰ سال انتظار آن را می‌کشید".

پس از قهرمانی لورکوزن هواداران این تیم به زمان مسابقه هجوم آوردند

آلونسو و رویای جدیدش

به گزارش دویچه وله، عصر یکشنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) بایر لورکوزن سرانجام موفق شد طلسم را بشکند و برای نخستین بار در تاریخ خود عنوان قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان را از آن خود کند، آن هم با فاصله‌ای زیاد از بایرن مونیخ که در رتبه دوم جدول جای دارد.

بایر لورکوزن در آخرین دیدار هفته ۲۹ بوندس‌لیگا در خانه خود وردر برمن را ۵ بر صفر شکست داد و پنج هفته مانده به پایان مسابقات این فصل توانست قهرمانی خود را قطعی کند.

لورکوزنی‌ها این موفقیت را بیش از هم مدیون سرمربی اسپانیایی خود، ژابی آلونسو هستند که در طول فصل جاری تیمی منسجم و پایدار شکل داد و روانه میدان کرد که فوتبالی جذاب به نمایش می‌گذارد.

البته به نظر می‌رسد که کسب عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا تنها سرآغاز افتخاراتی است که آلونسو در تلاش شکار آن‌ها است.

او پیش از آغاز جشن این تیم به مناسبت کسب عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا به بازیکنان خود گوشزد کرد که نیروی خود را متمرکز کرده و تا پایان فصل دیگر عنوان‌های ممکن را به دست آورند.

آلونسو که این موفقیت را با بازیکنان و هواداران لورکوزن جشن می‌گرفت، در بینابین سرور و شادمانی‌های آنان گفت: «ما یکشنبه و دوشنبه جشن می‌گیریم، اما فراموش نکنیم که هنوز بازی‌هایی در پیش رو داریم. ما خواهان عنوان‌های قهرمانی بیشتری هستیم.»

سرمربی اسپانیایی لورکوزن تأکید کرد که تیمش پس از کسب نخستین عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا اهداف بیشتری را دنبال می‌کند. لورکوزنی‌ها افزون بر این عنوان این شانس را دارند که عنوان قهرمانی جام حذفی آلمان و همچنین عنوان قهرمانی لیگ اروپا را نیز به دست آورند.

لورکوزن در فینال جام حذفی آلمان به مصاف تیم دسته دومی کایزرزلاترن خواهد رفت. این دیدار روز شنبه ۲۵ ماه مه در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.

شاگردان آلونسو در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا با نتیجه ۲ بر صفر از سد حریف انگلیسی خود، وستهام یونایتد گذشته‌اند و از این رو از شانس خوبی برای پیوستن به چهار تیم برتر این رقابت‌ها برخوردارند.

فرناندو کارو، مدیرعامل بایر لورکوزن پس از کسب قهرمانی بوندس‌لیگا در گفت‌وگو با شبکه اول تلویزیون آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا این باشگاه در فصل جاری به قهرمانی سه‌گانه دست خواهد یافت، گفت: «مطمئنا!»

او با اشاره به تلاش‌های این تیم تا پایان فصل افزود، هم بازیکنان و هم سرمربی بایر لورکوزن تشنه کسب افتخارات تازه هستند.

ناگفته نماند که بایر لورکوزن تحت هدایت ژابی آلونسو در ۴۳ بازی گذشته شکست نخورد و از این رو توانست رکوردی را که باشگاه ایتالیایی یونتوس تورین در فصل ۲۰۱۲/۲۰۱۱ به جای گذاشته بود، در پی پیروزی ۵ بر صفر مقابل برمن بشکند.

tags # فوتبال ، آلمان ، بایرن مونیخ سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کنایه به قهرمان بوندس‌لیگا: امیدوارم آماده باشید
  • ژابی آلونسو: برای جشن زمان داریم، الان فقط لیگ اروپا
  • لورکوزن روی ستاره‌اش قیمتی نجومی گذاشت
  • وردربرمن، نبی کیتا را تا پایان فصل کنار گذاشت
  • تمجید هری‌کین از رقیب: لورکوزن فوق‌العاده بود
  • رویای تازه شاه آلمان؛ آلونسو باز هم قهرمانی می‌خواهد
  • عکس| کمک ستاره بزرگ رقیب برای قهرمان جادوی ژابی
  • بایرلورکوزن؛ قهرمان بوندس‌لیگا پس از 124 سال
  • ژابی آلونسو: از صفر شروع کردیم و تاریخ‌ساز شدیم
  • واکنش‌ها به قهرمانی همراه با رکوردشکنی بایرلورکوزن