Web Analytics Made Easy - Statcounter

فولاد خوزستان با سرمربیگری حسین فرکی، قهرمان لیگ سیزدهم شد. به بهانه قرنطینه، در این روزها که احتمالا فرصت بیشتری برای وبگردی و مطالعه دارید، زمان مناسبی است که پلی به گذشته بزنیم و لحظه های ماندگار فوتبال ایران را مرور کنیم. برای قسمت هشتم به سراغ قهرمانی فولاد خوزستان در فصل 92/93 رفته ایم

در قسمت هشتم پلی به گذشته، سری به قهرمانی فولاد خوزستان در سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران زده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران با قهرمانی فولاد خوزستان و نایب قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید.

هدایت فولاد خوزستان در آن فصل بر عهده حسین فرکی بود. تیم فولاد خوزستان متشکل از جوانان با انگیزه ای بود که تا هفته آخر از رقابت دست نکشیدند.

هدایت پرسپولیس هم بر عهده علی دایی بود. مهرداد بایرامی مهاجم گسترش فولاد با 11 گل زده عنوان آقای گلی لیگ سیزدهم را مال خود کرد.

ملوانی ها با 40 گل زده بهترین عملکرد را در خط حمله به خود اختصاص دادند. ملوان در پایان فصل در رده هفتم ایستاد. بهترین عملکرد دفاعی را هم پرسپولیس با 15 گل خورده ثبت کرد.

قصه قهرمانی لیگ سیزدهم به هفته آخر کشیده شده بود و 4 تیم شانس قهرمانی داشتند. تیم های فولاد خوزستان، پرسپولیس، استقلال و نفت تهران روی کاغذ می توانستند قهرمانی لیگ را به دست بیاورند.

پرسپولیس در هفته 29 نتوانست راه آهن را مغلوب کند و تن به تساوی 2-2 مقابل این تیم داد. همین نتیجه فولاد را به صدر فرستاد. پرسپولیس در ایستگاه پایانی لیگ سیزدهم در صورت تساوی یا شکست فولاد خوزستان، قهرمان می شد اما تک گل مهرداد جماعتی به گسترش فولاد در دقیقه 37، این شانس را از سرخپوشان گرفت.

پرسپولیسی ها توانستند در هفته آخر ذوبی ها را شکست دهند اما فولادی ها پیروز مصاف گسترش شدند و قهرمانی لیگ سیزدهم را جشن گرفتند. پرسپولیس هم با پیروزی مقابل استقلال خوزستان 55 امتیازی شد و در جایگاه دوم لیگ قرار گرفت.

استقلال تهران با شکست 3-1 مقابل تراکتور تبریز، به رده پنجم جدول سقوط کرد و شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. در دیگر بازی حساس هفته آخر هم سپاهان اصفهان در فولاد شهر مقابل نفت تهران قرار گرفت. نفت تهران در هفته 29 با پیروزی 4-1 مقابل گسترش فولاد تبریز و سایر نتایج، علاوه بر صعود به صدر جدول شانس قهرمانی ‌‌‌اش در لیگ بیشتر شد.

نفت تهران که قبل از آغاز بازی های هفته آخر صدرنشین بود، با شکست 1-0 مقابل سپاهان در جایگاه سوم جدول لیگ قرار گرفت و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا راهی بازی پلی آف شد.

مس کرمان، داماش گیلان و فجر شهید سپاسی شیراز هم تیم های سقوط کننده آن فصل بودند. البته فجر به پلی آف رفت.

روزی که بازی های هفته آخر لیگ سیزدهم برگزار شد، فولاد و نفت و استقلال 54 امتیازی بودند و پرسپولیس 53 امتیازی و سپاهان 51 امتیازی و 4 تیم نفت، فولاد، استقلال و پرسپولیس روی کاغذ شانس قهرمانی داشتند اما با نتایجی که روز آخر رقم خورد، فولاد قهرمان شد، پرسپولیس نایب قهرمان، نفت سوم، سپاهان چهارم و استقلال پنجم... تا مدتها طرفداران پرسپولیس همین موضوع را دست گرفتند و می گفتند استقلال بین 4 مدعی پنجم شد! در این فصل تراکتور هم با قهرمانی در جام حذفی به آسیا رفت. البته در همین فصل از تیم های استقلال و پرسپولیس به خاطر رفتار هواداران شان هر کدام یک امتیاز کسر شده بود. ملوان و تراکتور و داماش هم در آن فصل هر کدام یک امتیاز منفی داشتند.

جدول رده بندی لیگ سیزدهم جشن قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم

 

قسمت های قبلی پلی به گذشته:

گل احمدرضا عابدزاده در بازی پرسپولیس - پلی اکریل اصفهان (22 شهریور 1377)

هت تریک وحید طالب لو در بازی استقلال - راه آهن ( 3 اردیبهشت 1387)

قهرمانی تراکتور در جام حذفی بدون گل خورده! (فصل 92/93)

7 گل و 2 اخراجی در دربی اصفهان (لیگ برتر 91/92)

پرسپولیس تسلیم سیروس قایقران شد

روز قهرمانی شهریار در فوتبال ایران

هت تریک فونیکه سی مقابل پرسپولیس در 25 دقیقه

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قهرمانی فولاد خوزستان لیگ سیزدهم نفت تهران لیگ برتر هفته آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل گهر به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس

گل گهر در هفته بیست و دوم لیگ برتر میزبان پرسپولیس است

طرفداری | تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در هفته بیست و دوم لیگ برتر در دیداری حساس میزبان پرسپولیس خواهد بود. این بازی بدون شک یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این هفته از رقابت‌ها خواهد بود.

گل‌گهر در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که در تقابل‌های گذشته حتی یکبار هم موفق به شکست این تیم نشده است. سیرجانی‌ها در 10 تقابل با پرسپولیس، 7 شکست و 3 تساوی را تجربه کرده‌اند.

شاگردان اوزونیدیس که در این فصل نتایج متفاوتی کسب کرده‌اند، برای طلسم‌شکنی مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی دارند. آنها در تلاش هستند تا با کسب پیروزی در این دیدار، خود را به جمع بالانشینان نزدیک‌تر کنند.

پرسپولیس نیز که در این فصل یکی از مدعیان قهرمانی است، برای حفظ فاصله اش با استقلال به دنبال کسب پیروزی در این بازی است.

دیدار دو تیم گل‌گهر و پرسپولیس روز 19 فروردین در ورزشگاه امام علی سیرجان برگزار خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • مدیر استقلال خوزستان: سه امتیاز بازی با پیکان برای ما حیاتی است
  • هدیه ویژه نکونام به استقلال
  • کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس؛ نتایج روز یک‌شنبه چه تاثیری در شانس تیم‌ها دارد؟
  • فولاد خوزستان با ویسی به دنبال نجات در لیگ برتر
  • برنامه ویسی برای نجات فولاد
  • گل گهر به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس
  • (عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه
  • لیگ برتر والیبال؛ صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • لیگ برتر والیبال| صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان