Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک، گفت: حجم مخزن دو میلیارد و ۳۲۲ میلیون متر مکعب است که انتظار داریم با توجه به بارندگی های اخیر و افزایش میزان ورودی ها در روز های آینده این میزان افزایش یابد.

محمد رضا یزدانی پور امروز یکشنبه ۹ آذر ماه ۹۹ در گفت و گو با خبرنگار برنا از اهواز، اظهار کرد: با توجه به بارندگی های اخیر و حجم آب ورودی به مخزن سد، تراز سد کرخه تا ساعت ۱۳ روز جاری به  ۱۹۶ متر و ۴۶ سانتی متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دبی ورودی سد کرخه در حال حاضر ۳۵۳ متر مکعب بر ثانیه است که با توجه به حجم بارندگی ها انتظار افزایش ورودی را داریم.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک، با اشاره به پایداری سد، افزود: حجم مخزن در حال حاضر دو میلیارد و ۳۲۲ میلیون متر مکعب بوده و مخزن سد تا رسیدن به ظرفیت اسمی خود فاصله زیادی دارد.

یزدانی پور با بیان اینکه در حال حاضر تراز به سرریز نرسیده بیان کرد: خروجی سد تنها از نیروگاه بوده و اکنون میزان خروجی ۱۳۴ متر مکعب بر ثانیه است و به غیر از این میزان خروجی دیگری نداریم و در حال ذخیره سازی آب هستیم.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک در پایان اضافه کرد: در ۲۴ ساعته گذشته میزان ورودی به مخزن به طور متوسط ۲۵۳ متر مکعب بوده که با توجه به بارندگی ها انتظار افزایش این میزان ورودی را برای روز های آینده داریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارندگی برنا خوزستان سد کرخه مخزن سد نیروگاه کرخه ذخیره سازی آب پایداری سد میزان ورودی بارندگی ها متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • تغذیه بیش از ۲۵۰ هزار متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی ریگان