Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «منامه پُست»، انجمن سیاسی «العمل الإسلامیّ» (أمل) بحرین روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای ترور فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را عملی جنایتکارانه و ناجوانمردانه دانست و افزود: این حمله تروریستی یک جرم بزرگ و نقض آشکار حقوق دولت‌ها برای تعیین سرنوشت خود و تجاوز به حقوق آن‌ها جهت دفاع از خود برابر دشمنان خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انجمن سیاسی بحرینی تاکید کرد که این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه پیشرفت علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران را متوقف نمی‌کند و موجب نخواهد شد تا این کشور از حقوق مشروع خود چشم‌پوشی کند، بلکه به بی‌ثباتی منطقه کمک می‌کند و کشورهایی را که همیشه به دنبال تشدید اختلافات بین‌المللی هستند، گستاخ‌تر می‌کند.

انجمن سیاسی العمل الإسلامیّ بحرین از جامعه بین‌الملل و کشورهای مسئول خواست که این اقدام خطرناک و تحریک‌آمیز را محکوم کنند و در برابر آن سکوت نکنند.

این انجمن با رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران به خاطر از دست دادن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ابراز همدردی کرد.

جریان «الوفاء الإسلامیّ» (وفاداری اسلامی) بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای آورده است که شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری زاده را به رهبر انقلاب اسلامی امام «خامنه ای»، ملت ایران، امت اسلامی و تمام محور مقاومت تسلیت می‌گوییم.

این جریان سیاسی بحرین اضافه کرد که فخری زاده پس از سال‌ها مجاهدت علمی و تلاش برای ارتقای جمهوری اسلامی و آمادگی همه محور مقاومت و دفاع مقدس به دست یک گروه تروریستی مورد حمایت دستگاه اطلاعاتی آمریکایی - صهیونیستی - سعودی ترور و به شهادت رسید.

جریان «وفاداری اسلامی» بحرین اضافه کرد: امثال شهید فخری زاده که موجب تقویت و توسعه مسیر مقاومت شده و رویکردی که برای آن شهید شد، دهها یا حتی صدها نیروی تاثیرگذار را در پشت سر خود تربیت کرده که با همان نیرو و شهامت راهش را ادامه خواهند داد.

جریان سیاسی یاد شده بر حمایت خود از حق جمهوری اسلامی برای پاسخ به همه کسانی که در این حمله و عمل تروریستی وحشیانه نقش داشته‌اند، تاکید کرد.

«ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه» بحرین هم با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی ایران، آن را اقدامی بزدلانه خواند که اثر انگشت محور شرارت در آن کاملاً نمایان است.

بیانیه با تسلیت شهادت این دانشمند خدوم به ملت و رهبری جمهوری اسلامی ایران، حمایت خود را از اقدامات متقابل ایران در برابر آمرین و مجریان این اقدام تروریستی را اعلام نمود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اتاق فکر سیاه تروریست‌های جنایت کار و محور شرارت که در توهم ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و پیروزی وهم آلود خود به سر می‌برند، به وسیله دست‌نشانده‌های کوچک خود دست به جنایتی تازه زدند و دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش‌ها و نوآوری در وزارت دفاع ایران را روز جمعه ۷ آذر در منطقه آبسرد در دماوند در شمال پایتخت جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساندند.

این جنبش، اقدام تروریستی صهیونیسم جهانی را به شدت محکوم کرده و تاکید کرد که جبهه مقاومت روز به روز افزایش خواهد یافت و رهبر عظیم‌الشان و بزرگ مقاومت امام «سید علی خامنه‌ای» در برابر ایادی جنایت‌کاری که عزت، شرف و کرامت امت اسلامی را هدف قرار داده‌اند، بیش از پیش ایستادگی خواهند نمود.

ما به عنوان ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه، به نام خود و از طرف ملت آزاده بحرین، خالصانه‌ترین مراتب تسلیت و هم‌دردی خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام سید علی خامنه‌ای (دام ظله العالی) و تمامی مسوولین کشوری و لشکری در جمهوری اسلامی و مردم شهید پرور ایران اسلامی به خاطر شهادت دکتر محسن فخری زاده تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم. بی‌شک این شهید سعید که تاریخ پر افتخاری از مبارزه و مقاومت و شرف را رقم زده، نامش جاودانه خواهد ماند. بار دیگر حمایت مطلق خود را از تمامی اقدامات و پاسخ‌های دشمن شکن پیش روی جمهوری اسلامی در برابر آمرین و مجریان این اقدام تروریستی اعلام می‌نماییم و تا هر کجا از آن پشتیبانی می‌کنیم.

از خداوند متعال برای آن دانشمند هسته‌ای برجسته رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان و امام خامنه‌ای عزیز و ملت شریف ایران و خاندان مکرم شهید و دوستداران او صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماییم.

بعد از ظهر روز جمعه عناصر تروریست مسلح، خودرو حامل محسن فخری زاده دانشمند دفاعی کشورمان را مورد حمله قرار دادند که در جریان این حمله، وی به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و خدمتگزار عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها بحرین تروریسم آسیای غربی محسن فخری‌زاده پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین تروریسم آسیای غربی محسن فخری زاده بحرین تروریسم آسیای غربی محسن فخری زاده اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران فخری زاده دانشمند دانشمند هسته ای اقدام تروریستی محسن فخری زاده خامنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود

رییس‌جمهور کشورمان سوم اردیبهشت ماه با هدف تقویت مناسبات دوجانبه به پاکستان سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • شوک ایندیپندنت از عملیات وعده صادق سپاه
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • سرلشکر باقری : عملیات " وعده صادق " تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح ایران را به جامعه جهانی نشان داد
  • تجلیل علی ربیعی از عملیات سپاه پاسداران: باید مراقب بود این دستاورد را تضعیف نکند