Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:43:20 GMT

مقامات سودان: سفر هیأت اسرائیلی ماهیت نظامی دارد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۷۹۹۹

مقامات سودان: سفر هیأت اسرائیلی ماهیت نظامی دارد

به گزارش پایگاه خبری «الخلیج الجدید»، الفکی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «حکایات» که امروز (یکشنبه) منتشر شد، تصریح کرد که سفر هیئت صهیونیست به سودان ماهیت کاملاً نظامی دارد و سیاسی نیست و در حال حاضر نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

وی بدون اشاره به زمان و جزئیات بیشتر در مورد این سفر افزود: هیئت اسرائیلی در این سفر از صنایع دفاعی وابسته به نیروهای مسلح بازدید و با نیروهای نظامی حاضر دیدار کرد و هیچیک از جنبه‌های سیاسی مربوط به عادی‌سازی رابطه بین خارطوم و تل آویو مورد بحث قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی در مورد مدیریت تشکیلات نظامی شورای حاکمیت درباره پرونده عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی بدون حضور غیر نظامیان و دولت اجرایی، گفت: این سخن نادرست است و علاوه بر وزارت امور خارجه، کلیه اعضای شورای حاکمیت از جمله غیرنظامیان و نظامیان در این پرونده مشارکت دارند.

او افزود: اما من فکر می‌کنم که پرونده عادی‌سازی تا زمانی‌که تمام جزئیات آن منتشر نشود، هنوز کامل نشده است.

دوشنبه گذشته مرکز پخش رادیو-تلویزیونی رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک هیئت این رژیم به سودان عزیمت کرده است، اما کابینه این کشور در همان روز این خبر را تکذیب کرد.

این در حالی است که وب سایت «سودان تریبون» به نقل از «فیصل محمد صالح» وزیر اطلاعات و سخنگوی دولت این کشور نیز گفت: کابینه هیچ اطلاعی از بازدید هیئت اسرائیلی از سودان ندارد.

صالح افزود: هیچ حزبی در دولت در این باره با ما هماهنگ نکرده است و ما نه از ترکیب هیئت اسرائیلی و نه از طرف دعوت کننده و میزبان آن اطلاع نداریم.

سودان در ۲۳ اکتبر عادی‌سازی رابطه با اسرائیل را اعلام کرد و این کشور پس از مصر (۱۹۷۹)، اردن (۱۹۹۴) و امارات و بحرین (۲۰۲۰)، پنجمین کشور عربی توافق کننده با رژیم صهیونیستی است.

احزاب مختلف سودان به ویژه احزاب ائتلاف حاکم این اقدام خارطوم را به شدت محکوم کردند.

برچسب‌ها سودان اسرائیل توافق رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان اسرائیل توافق رژیم صهیونیستی سودان اسرائیل توافق رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا

آمریکای لاتین اکنون به محل تجمع کشور‌هایی شده است که یک صدا از مواضع فلسطینی‌ها دفاع کرده و از رژیم صهیونیستی به دلیل سیاست هایش انتقاد می‌کنند. پس از برزیل، بولیوی، و ونزوئلا؛ اکنون کلمبیا نیز با دفاع از فلسطینی‌ها خشم مقامات تل آویو را برانگیخت.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) از سخنان رئیس جمهور کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

گوستاو پترو، رئیس جمهور کلمبیا به تازگی از جامعه بین المللی خواسته بود در صورتی که اسراییل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر استقرار آتش بس در غزه پایبند نماند، روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع کنند. 

همین امر خشم مقامات صهیونیست را برانگیخته و موجب انتقاد تل آویو از سخنان رئیس جمهور کلمبیا شد. 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، در این باره نوشت: حمایت پترو از تروریست‌های حماس باعث بی آبرویی مردم کلمبیا است. اسراییل به حفاظت از شهروندان خود ادامه داده و تسلیم هیچ فشاری نخواهد شد. 

مقامات صهیونیست سابقه‌ای طولانی در عدم توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت دارند و از زمان تصویب قطعنامه جدید بار‌ها بر عدم پایبندی به آن تاکید کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • زخمی شدن 22 نظامی اسرائیلی در غزه در 24 ساعت گذشته
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • زخمی شدن 31 نظامی اسرائیلی در 48 ساعت گذشته
  • وزیر نتانیاهو استعفا کرد
  • لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن با تصویب قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت
  • گسترش اختلافات میان مقامات صهیونیست بر سر سربازی حریدی‌ها