Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه عراقی با انتقاد از اقدام اخیر امارات در ممانعت از ورود شهروندان عراقی به این کشور نوشت که مواضع ایران بسیار صادقانه‌تر و شرافتمندانه‌تر از مواضع برخی کشورهای عربی است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری المعلومه عراق در یادداشتی از اقدام دولت امارات در ممانعت از ورود شهروندان 13 کشور عربی و اسلامی از جمله عراق و ایران به این کشور انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت آمده است: عراق رنج های زیادی از کشورهای عربی دیده است؛ کشورهای عربی بودند که به نیروهای بیگانه اجازه دادند به عراق حمله کنند و ارتش های خود را از طریق خاک همین کشورها وارد عراق کنند. همین کشورهای عربی بودند که مرزهای خود را به روی عراق بستند و اجازه دادند که ملت عراق در محاصره و گرسنگی بمانند و همین کشورها بودند که مرزهای خود را بر روی هزاران تروریست باز کردند و منجر به کشته شدن هزاران بی گناه شدند.

در ادامه این یادداشت آمده است: خاک کشورهای اردن، عربستان، قطر، سوریه و حتی ترکیه میدانی برای آموزش داعشی ها شده بود و عملیات داعش از داخل خاک آنها انجام می شد. امارات و عربستان حمایت مالی، لجستیکی، مستشاری به داعش می کردند و امارات در حمایت های رسانه ای، فتنه انگیزی، ایجاد هرج و مرج و حمایت از شبکه های اجتماعی پیشرو بود.

نویسنده در بخشی از این یادداشت آورده است: اما ایران اسلامی که ''جوکرها'' و افراد منحرف شعار "ایران برو بیرون" علیه آن سر دادند، مواضع صادقانه تر، شرافتمندانهتر و اصیلتری نسبت به برخی کشورهای عربی دارد. زمانی که در سال 1991 آمریکا تحریم های ظالمانه علیه عراق وضع کرد، ایران ریه و راه تنفس عراق بود، زمانی که کشورهای عربی مرزهای خود را به روی عراق بستند، ایران تحریم ها را شکست و کالاها و مواد غذایی ایرانی به وفور به عراق می آمد و حتی نفت عراق از طریق خاک ایران فروخته می شد.

در ادامه این یادداشت آمده است: امروز باقی مانده های داعش از طریق خاک کشورهای عربی وارد عراق می شوند و اموال عرب ها در قتل عراقی ها سهیم است، حتی یک شهروند و یا فرد عرب برای دفاع از عراق و ملت آن در کنار عراقی ها نجنگید و به دعوت جهاد کفایی پاسخ نداد اما ملت جمهوری اسلامی ایران به فتوای جهاد کفایی لبیک گفتند و در کنار ملت عراق جنگیند و شهید دادند و خون آن ها با خون مردم عراق آمیخته شد.

نویسنده آورده است: آیا جزای نیکی چیزی جز نیکی است؟ این جوکرها و هم پیمانان و دنباله روهای آمریکا بودند که وارد تظاهرات شدند و شعار " ایران برو بیرون" سر دادند تا فتنه ای میان دو ملت همسایه و مسلمان ایجاد کنند. بین مواضع عرب ها و مواضع ایران تفاوت بسیاری است.

در پایان این یادداشت از مقامات عراقی درخواست شده است که سفیر و یا کاردار امارات را احضار و در رابطه با اقدام اخیر امارات در ممانعت از ورود شهروندان عراقی اعتراض کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ایران و عراق امارات متحده کشورهای عربی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل امشب عزت‌اللهی در امارات با گزارش عربی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • گل امشب عزت‌اللهی در امارات با گزارش عربی
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند