Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان از تأسیس یک گروه تروریستی جدید طرفدار ترکیه تحت عنوان «حرکة احرار سوریه» خبر داد.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان اعلام کرد که یک گروه تروریستی روز جمعه در عفرین واقع در شمال سوریه تحت عنوان «حرکة احرار سوریه» اعلام موجودیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دیده بان حقوق بشر سوریه» مدعی شد که این گروه وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه است.

منابع معارض سوریه تاکید کردند، فرماندهی این گروه مسلح که اعضای آن را عناصر مسلح کردی، عربی و ترکمانی تشکیل می‌دهند، «دیدان حسن الکلی» بر عهده دارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های محلی تعداد اعضای این گروه (احرار سوریه) را ۲۸ هزار نفر اعلام کردند که از گروه تحریر الشام با حدود ۱۵ هزار نفر عضو بزرگ تر است.

هدف اصلی این گروه وابسته به ترکیه در واقع مبارزه با جدایی طلبان کُرد در سوریه وابسته به اشغالگران آمریکایی اعلام شد. است

مقر اصلی احرار سوریه در عفرین واقع در شمال سوریه است و در مناطق عملیاتی "سپر فرات" و "شاخه زیتون" با هماهنگی ترکیه فعالیت خواهد کرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گروه تروریستی ترکیه سوریه احرار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده با آنکه اسرائیل و اوکراین قادر به دفاع از خود هستند، اما برای انجام این کار به کمک‌های ایالات متحده وابسته‌اند.

جو بایدن در ادامه با بیان این ادعا که ایران و روسیه خواستار نابودی اسرائیل و اوکراین هستند نوشته است: «ما نباید هیچ یک از این پیامد‌ها را بپذیریم.»

بایدن در این مقاله با بیان اینکه «الان وقت تنها گذاشتن دوستانمان نیست» از مجلس نمایندگان آمریکا خواست طرح اضطراری امنیت ملی برای کمک به اوکراین و اسرائیل را به تصویب برساند. 

رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «با آنکه هر دو کشور قادرند از حاکمیت خودشان دفاع کنند آنها برای انجام این کار به کمک آمریکا از جمله سلاح‌های آمریکایی وابسته‌اند.»

وی اضافه کرده است: «هم اوکراین و هم اسرائیل از سوی دشمنانی که به دنبال نابود کردن آنها هستند هدف حملاتی آشکار قرار گرفته‌اند.»

بایدن در ادامه ادعای خود نوشته است: «پوتین می‌خواهد مردم اوکراین را تحت انقیاد خود آورد و این کشور را به بخشی از یک امپراطوری روسیه‌ای جدید تبدیل کند. حکومت ایران هم خواستار نابود کردن اسرائیل برای همیشه است.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها