Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رودباری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم اکنون مسیر بندر بوشهر به گناوه به دلیل آبگرفتگی مسدود شده است، گفت: تمامی راه‌های اصلی، فرعی شریانی و راه‌های روستایی کشور با کمک نیروهای راهداری بازگشایی و تنها دو مسیر به علت بارش برف و کولاک مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودباری اظهار کرد: حدود ۱۵ تا ۱۶ استان کشور هم اکنون درگیر بارش برف و کولاک و ۸ استان دیگر هم درگیر بارش باران هستند و امشب هم از شدت میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: حدود ۲۵۰ مورد راه روستایی در یکی دو روز گذشته مسدود بودند که با کمک نیروهای راهداری به صورت کامل بازگشایی شدند.

بیشتر بخوانید

وضعیت محور‌های مواصلاتی در ۹ آذر/کاهش ۱۲.۹درصدی تردد در محور‌های برون شهری

او تصریح کرد: در برخی از مسیرها و استان‌ها مانند کردستان حدود ۸۰ سانتی متر برف و کولاک داشتیم که باعث مسدود شدن بسیاری از مسیرهای روستایی شده بود که با عملیات نیروهای راهداری این مسیر را بازگشایی کردیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: در مجموع حدود ۱۴۰۰ نیروی راهدار در  یکی دو روز گذشته در حال فعالیت هستند و بیشترین راه روستایی مربوط به استان کردستان است و حدود ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در حال بازگشایی راه‌های روستایی هستند.

رودباری توضیح داد: متاسفانه در چند روز گذشته علاوه بر بارش برف و کولاک و مسدود شدن راه‌ها بسیاری از رانندگان به دلیل عدم توجه به مسائل ایمنی وارد مناطق برفگیر کولاک شدند که این اقدامات باعث تصادف و مسدود شدن چند ساعته مسیر شد.

او ادامه داد: ۱۵ استان در چند روز گذشته درگیر بارش برف و ۵ استان هم درگیر بارش باران بودند که در حال حاضر با همکاری نیروهای راهداری به صورت کامل بازگشایی شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه چندی پیش در محور تبریز به زنجان یک راننده کامیون متاسفانه با لاستیک‌های صاف و بدون زنجیر چرخ وارد محورهای کولاک و یخبندان شده بود و همین اقدام موجب مسدود شدن راه‌ها و ترافیک سنگین شد، گفت: به تمامی رانندگان توصیه می‌شود پیش از ورود به این مناطق حتما با تمامی تجهیزات از جمله زنجیر چرخ و لاستیک‌های سالم وارد این مناطق شوند.

او بیان کرد: هم اکنون تمامی راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های راهداری به سیستم‌‌های GPS مجهز شده‌اند و از طرف دیگر سازمان راهداری برای آغاز طرح‌های زمستانی از ۲۰ آذر آماده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: رانندگان حتما پیش از ورود به جاده‌ها از سامانه ۱۴۱ استفاده کنند و با مرکز مدیریت راه‌های کشور حتما ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل مسدود شدن راه ها سازمان راهداری نیروهای راهداری سازمان راهداری برف و کولاک درگیر بارش ماشین آلات بارش برف روز گذشته مسدود شدن راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد

سرهنگ علی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر امروز محور خوروبیابانک به سمت انارک و نائین به علت آبگرفتگی محدوده گردنه زنجیرگاه انارک مسدود شده بود که خوشبختانه اکنون با تلاش کارکنان پلیس راه، راهداری و سایر عوامل امدادی، یکی از خط‌های عبوری محور خوروبیابانک به سمت انارک و نائین بازگشایی شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه بارش‌ها از صبح امروز آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد، گفت: به رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند توصیه می‌شود با توجه به وجود ترافیک مقطعی در این محور، ضمن رعایت سرعت مطمئنه، از عجله و شتاب خودداری کنند و همکاری لازم را با تیم‌های گشتی پلیس راه و راهداری در این محور داشته باشند.

کد خبر 6087066

دیگر خبرها

  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته