Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:01:32 GMT

افزایش حقوق سربازان از اولویت هاست

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۸۴۸۳

افزایش حقوق سربازان از اولویت هاست

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری روز یکشنبه در همایش معاونان وظیفه عمومی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، افزود: این همایش سالانه برای بررسی آخرین وضعیت اقدامات وظیفه عمومی استان ها در خصوص اعزام مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و ارائه خدمات به مشمولان، سربازان و خانواده های آنان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این جلسه با ارزیابی عملکرد استان ها، برنامه های انجام شده و آینده در مجموعه سازمان وظیفه عمومی بررسی می‌شود تا بتوانیم بر اساس اولویت هایی که نیروی انتظامی اعلام کرده به اهداف بلند مدت دست یابیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه این سازمان اولویت های خود را در سال ۱۳۹۹ بر اساس ابلاغیات فرمانده ناجا در دستور کار قرارداده است، افزود: اولین ماموریت این سازمان اعزام مشمولان به نیرو های مسلح با رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی است.

سردار مهری همچنین اضافه کرد: اعزام سربازان رشته های پزشکی و پیراپزشکی به درمانگاه های نیروهای مسلح در فروردین ماه سال ۹۹ از اقدامات به یاد ماندنی سازمان وظیفه عمومی ناجا بوده است؛ جوانان عزیز ما در برهه های حساس تاریخی در صحنه حضور دارند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

وی گفت: اولویت دیگر سازمان وظیفه عمومی ناجا تشکیل قرارگاه احضار و اعزام منابع انسانی و برخورد با مشمولان غایب بود که در سال جاری عملیاتی و اجرایی شده است و با هماهنگی فرماندهان انتظامی استان ها با استانداران، ادارات کل مربوطه، کارگاه ها و کارخانه ها، شرکت های مربوطه و … از به کارگیری و استخدام مشمولان غایب جلوگیری کرده اند.

سردار مهری گفت: از دیگر اولویت های این سازمان، ارائه خدمات به مشمولان و خانواده های آنها در حوزه پزشکی، کفالت، تحصیلی، خروج از کشور و صدور کارت های هوشمند به نحو مطلوب است که با اقدامات و موفقیت خوبی در سطح کشور مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: ماموریت دیگر این سازمان بهره گیری از فناوری های نوین در بخش های متعدد است و در سال جاری صدور معافیت تحصیلی اینترنتی دانشجویان در استان های تهران، البرز، سمنان و قزوین به صورت آزمایشی انجام شده که کاهش مراجعات حضوری مشمولان و خانواده ها را به همراه داشته است.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: این سازمان در خصوص ارتقاء فرهنگ مقدس سربازی اقدامات موثری داشته و با پیگیری های صورت گرفته افزایش بین ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق و مزایای سربازان را داشته ایم؛ امیدواریم که در سال آینده با پیگیری های ستاد کل و سازمان بتوانیم شاهد افزایش حقوق سربازان برابر قانون باشیم.

برچسب‌ها سرباز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی خدمت سربازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرباز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه خدمت سربازی سرباز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه خدمت سربازی اخبار کنکور سازمان وظیفه عمومی ناجا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد