Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی روز یکشنبه در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: عصر حاضر، عصر انقلاب ارتباطات و اطلاعات است لذا آموزش رسانه و سواد رسانه‌ای یک ضرورت انکارناپذیر است.

حجت‌ الاسلام احمد رضایی افزود: به تعداد شهدایی که داده‌ایم در رسالت انقلاب خود رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به ترور و شهادت دکتر «محسن فخری زاده» افزود: شخصیت این شهید بُرد جهانی دارد و افکار زیادی را متوجه خود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه آموزش تخصصی سواد رسانه‌ای بیان کرد: امید است بتوانیم جنبش خوبی را در حوزه سواد رسانه داشته باشیم.

وی گفت: امروز خانواده‌ها ناچار به آشنایی با فضای رسانه هستند در حالی که سواد رسانه‌ای ما بسیار کم و خطر آن بیشتر از نفع آن است.

حجت ‌الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه لازمه زندگی امروز، رسانه و فضای مجازی است افزود: بسیاری از امور از طریق فضای مجازی انجام می‌شود بنابراین مردم اگر این علم را نداشته باشند، دچار آسیب‌های زیادی خواهند شد.

وی گفت: در این زمینه آموزش رسانه و فضای مجازی و سواد رسانه‌ای یک ضرورت است و باید تمامی دستگاه‌های مربوطه این مهم را در اولویت امور قرار دهند.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در حال حاضر که با آماج بسیاری از رسانه‌ها در جهان مواجه هستیم در جامعه نیازمند نهضتی برای ارتقای سواد رسانه‌ای نیز هستیم.

سجاد رضایی افزود: با توجه به مدیریتی که این رسانه‌ها در تلاش هستند بر افکار جامعه داشته باشند باید مردم نیز نسبت به این برنامه‌ریزی‌ها واکسینه شوند.

وی بیان کرد: همان گونه که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با مشکلاتی در حوزه علمی مواجه شدیم و بسیاری از مردم به واسطه مدیریت غلط رژیم پهلوی سواد نداشتند و توانستیم با ایجاد نهضت سوادآموزی بر این مشکل غلبه کنیم در حال حاضر نیز نیازمند نهضتی برای ارتقای سواد رسانه‌ای هستیم.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به ضعف حوزه سواد رسانه‌ای در جامعه تصریح کرد: عموم مردم نسبت به این سواد و دانش مشکل دارند و باید یک کار همه جانبه انجام شود و یک نهضت سواد رسانه‌ای شکل گیرد.

وی گفت: در این خصوص، گام نخست در سازمان بسیج برداشته شده است و برای چهار هزار و ۱۵۰ نفر مخاطب اولیه آموزش‌های فضای مجازی برگزار می‌شود.

رضایی افزود: همچنین ۴۶۰ مدرس سواد رسانه‌ای آموزش دیدند و ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر مخاطب کلاس‌های آنلاین ما بوده و از محتوای این کلاس‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ کلاس مجازی آنلاین برگزار شده است گفت: آشنایی با جرایم سایبری و اخلاق در فضای مجازی از جمله سرفصل‌هایی بود که ارائه شده است.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی افزود: سایر سازمان‌ها نیز باید در این حوزه ورود پیدا کنند و با توجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک سازمان تبلیغاتی و موفق در این حوزه است بستری فراهم شد که تفاهم‌نامه مشترکی را با اداره کل داشته باشیم.

وی اظهار داشت: آموزش سواد رسانه‌ای و انتقال مفاهیم و دانش تخصصی و آموزش تخصصی تولید محتوا در بستر فضای مجازی از جمله سرفصل‌های این تفاهم‌نامه است.

رضایی گفت: امروز فعالان معاند و ضد انقلاب تلاش می‌کنند مردم را نسبت به نظام و اصل اسلام بدبین کنند و منکر شوند لذا ما باید مردم را در مقابل این موارد آشنا کنیم و سواد رسانه‌ای را ترویج و تقویت کنیم.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه از ظرفیت اساتید کشوری و استانی در بستر آنلاین استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها سواد رسانه ای خراسان جنوبی هفته بسیج فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سواد رسانه ای خراسان جنوبی هفته بسیج فضای مجازی سواد رسانه ای خراسان جنوبی هفته بسیج فضای مجازی اخبار کنکور سواد رسانه ای خراسان جنوبی فضای مجازی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است

باشگاه تراکتور اعلام کرد که اسامی مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، جزو گزینه‌های مدنظر این باشگاه نیستند.

به گزارش مشرق، پس از جدایی توافقی پاکو خمس از تراکتور تبریز شایعات زیادی در رابطه با جایگزین سرمربی اسپانیایی بر روی نیمکت تی‌تی‌ها به گوش می‌رسید.

حالا اما این اعلام کرد: «مذاکرات برای معرفی سرمربی جدید تیم با چند گزینه پُرافتخار در حال پیگیری و رفع برخی موانع موجود بوده است و اسامی مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، جزو گزینه‌های مدنظر باشگاه نیستند».

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش