Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوزستان-اهواز پس از بارش ۳۰ میلی متری شنبه شب که تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه داشت به زیر آب رفته و نبود سازوکار مناسب برای دفع آبهای سطحی بخشی از خیابان های اصلی شهر را غیرقابل تردد کرده است.

قدس- گروه استان ها-مهدی توحیدی: حجم بالای بارندگی ، تردد مردم در معابر شهری و روستایی را مختل کرده است، به نحوی که مردم به ویژه در بندرامام خمینی (ره)، شهرک طالقانی و شهرک چمران از قایق برای تردد استفاده می‌کنند، چرا که نه تنها عابر پیاده بلکه شهروندان با خودروهای خود نیز به دلیل حجم بالای آبرفتگی، قادر به تردد نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مدیریت بحران شهرستان در حال حاضر نیز در حال اسکان مردم بندرامام خمینی (ره) در مدارس و سالن‌های ورزشی شهر، تا تخلیه منازل آن‌ها از آبگرفتگی هستند.

در شهرک چمران نیز طبق اطلاعیه واحد حمل‌ونقل شهرداری چمران، مسیر ورود و خروج این شهرک و شهرک بعثت از طرف بلوار ولیعصر حد فاصل پمپ بنزین تا میدان ولیعصر مسدود شد.

میزان آبگرفتی به دنبال بارندگی ها به قدری بود که امروز(یکشنبه ) تمامی ادارات دولتی شهرستان به استثنای ادارات خدمات‌رسان و همچنین بخش‌های ستادی و اداری شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی از سوی ستاد مدیریت بحران تعطیل اعلام شد.

نیروهای امدادرسان و شهرداری از شنبه شب گذشته تاکنون در حال امدادرسانی به شهروندان هستند اما گویا خدمات مدیریت بحران شهرستان به دلیل حجم بالای بارندگی، جوابگوی بحران به وجود آمده نبودند و مردم در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند و از بی‌ تدبیری مسئولان شهری گلایه دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی در سه شهرستان ماهشهر، رامهرمز و رامشیر در پی بارندگی‌های شب گذشته تاکنون گفت:در پی وقوع بارندگی‌های شدید شب گذشته امدادرسانی به سه شهرستان ماهشهر، رامهرمز و رامشیر آغاز شده است.

علی خدادادی با اشاره به اعزام نیروهای جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از بارندگی، اظهار کرد:همچنین مشکلاتی در مناطق مختلف شهری و روستایی و مناطق اسکان عشایر در شهرستان‌های ماهشهر، بهبهان، گتوند، شوشتر، باغملک، آغاجاری، رامهرمز، رامشیر و شادگان رخ داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر با حضور در این مناطق در حال ارزیابی وضعیت و نیازسنجی اهالی ساکن در این مناطق هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌های شب گذشته و آسیب دیدن برخی منازل مسکونی در شهرک‌های ولیعصر و گاما در شهرستان ماهشهر و مناطقی از دو شهرستان رامهرمز و رامشیر، امدادگران جمعیت هلال احمر اقدام به امدادرسانی و توزیع نایلون‌های پوششی در این مناطق کرده‌اند.

وی گفت: پس از پایان ارزیابی‌ها و نیازسنجی‌های منطقه‌ای، عملیات‌های امدادرسانی با سرعت و به صورت گسترده انجام خواهد شد.

پدیده آبگرفتگی نه در یک شهر و بلکه در سراسر خوزستان همه ساله تکرار و زندگی مردم را به زیر آب می‌برد و جالب آنجاست هر سال با وجود تجارب سال گذشته، مدیریت شهری واستانی ضعیف و پر اشتباه ظاهر میشود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اهواز بارش باران آبگرفتگی معابر جمعیت هلال احمر شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا

محمد عشقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امدادرسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور بیش از ۲۰ تیم تخصصی امدادی در عملیات سیل و آب گرفتگی در سطح استان هستند.

وی گفت: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها که منجر به سیل و آبگرفتگی منازل و معابر در سطح شهر شده، تیم های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام شده به این مناطق اعزام و امدادرسانی را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۱۴ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف کش در سطح شهرستان یزد در حال امدادرسانی هستند بیان کرد: این تیم ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری هستند.

عشقی بیان کرد: در دو حادثه سیل دیروز در شهرستانهای بهاباد و اردکان، تیم های امدادی هلال احمر شهرستان بهاباد در تخلیه آب از دو منزل و یک محل نگهداری دام و طیور با همکاری گروه های جهادی ارائه خدمات کردند و در دو حادثه سیل در شهرستان اردکان در محور اردکان به خرانق گیر افتادگی ۴ خودرو با ۱۱ سرنشین در مسیر سیل که به مکان امن منتقل شدند و همچنین محور غزال امدادرسانی به یک خودرو کامیون گرفتار در سیل و نجات یک نفر و انتقال به مکان امن توسط نیروهای امدادی صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین شب گذشته با اعلام به مرکز eoc استان مبنی بر آبگرفتگی در معابر سطح شهرستان مهریز با هماهنگی انجام شده دو تیم ۳ نفره به همراه تجهیزات و موتور پمپ مشغول امدادرسانی شدند.

وی با بیان اینکه با شدت بارش ها در سطح استان و همچنین شهر یزد کلیه تیم های امدادی آماده باش هستند، افزود: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم های امدادی در سطح شهر ادامه دارد.

عشقی تاکید کرد: این سامانه بارشی همچنان در استان ادامه دارد و هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

کد خبر 6087735

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها