Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص ریه گفت: کرونا لزوما با مشکلات ریوی همراه نیست و درصورت درگیری ریه با این ویروس مدت زمان ابتلا به آن وابسته به بیماری‌های زمینه‌ای فرد و ژنتیک او خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن عادلی بیان کرد: بیماری کرونا دارای عوامل و علائم متفاوتی است و در برخی موارد نیز بدون علائم رشد پیدا می‌کند و تمام نقاط بدن بیمار درگیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علائمی همچون تب، سرفه، بی‌اشتهائی و بدن درد را از عوامل این بیماری برشمرد و افزود: کرونا ممکن است ریه فرد را نیز درگیر کند و علائم ریوی را هم شامل شود، اما قطع به یقین نباید گفت که حتما ریه هم درگیر می‌شود، چراکه در بسیاری از موارد فرد مبتلا به کرونا هیچ علائم ریوی را مشاهده نکرده و ریه درگیر نشده‌است.

عادلی اظهار کرد: ریه الزاما درگیر نمی‌شود اما اگر هم درگیر شد ممکن است علائمی مثل تنگی‌نفس، درد قفسه سینه، کبودی لب و کبودی انگشت‌ها را بیمار پیدا کند.

وی درخصوص افرادی که بیشتر در معرض خطر کرونا هستند گفت: افراد بالای ۶۵ سال، مبتلایان به دیابت و افرادی که بیماری زمینه‌ای ریوی دارند بیشتر در معرض مرگ‌ومیر هستند، اما برخلاف تصور عامه مبتلایان به آسم چندان مستعد برای کرونا نیستند، در مقابل ناراحتی کلیه، مشکلات قلبی و مشکلات کبد و چاقی مفرط احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند.

این متخصص ریه خاطرنشان کرد: درصورت درگیر شدن ریه در جریان کرونا، بیماری ریه تا آخر عمر همراه فرد نخواهد بود و حتی آن دسته از بیمارانی که شدت و وخامت کرونا را تجربه کردند اکثر قریب به اتفاق آنها نیز به مرور زمان بهبودی پیدا می‌کنند و ریه به حالت قبل برمی‌گردد، شاید تنها یک درصد این بیماران با این ویروس تا آخر عمرشان دست و پنجه نرم کنند.

عادلی علت مراجعه دیرهنگام بیماران مبتلا به مشکلات ریوی به پزشک مربوطه را ماهیت این بیماری برشمرد و اظهار کرد: مواردی همچون سرطان ریه تا پیشروی بیشتر آنها علائم ایجاد نمی‌کنند و از طرفی چون این بیماری علائمی غیراختصاصی مثل سرفه دارد اکثر مردم به آن توجهی نمی‌کنند و به عوامل دیگری مثل سیگارکشیدن نسبت می‌دهند.

وی افزود: اگر کسی خلط خونی که از دیگر عوامل این بیماری است داشته‌باشد، سریع‌تر به پزشک مراجعه می‌کند اما در مواقع سرفه کردن صبر را مراجعه به درمانگاه ترجیح می‌دهند.

عادلی در رابطه با مدت درگیری مشکل ریوی در کرونا گفت: مدت درگیری ریه بستگی به ابتلا به بیماری زمینه‌ای دیگری دارد که اگر شخص سابقا مشکل ریه یا دیابت داشته زمان این درگیری افزایش می‌یابد، همچنین ژنتیک افراد نیز موثر است که بدن چه واکنشی و یا چه علائمی بروز دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی کرونا ویروس کرونا بیمار ریه محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران

مدیر کانون هموفیلی ایران از شناسایی ۱۳ هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید بَرپَروَشان؛ مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به 29 فروردین ماه روزجهانی هموفیلی، اظهار کرد: در ایران حدود 13 هزار بیمار هموفیلی شناسایی شده است؛ این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که 13 فاکتور انعقاد خون در آن نقش دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود 17 نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور 8 و 9 مهم ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره و بیان کرد: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است. 

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه‌های هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم البته واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به زنان مبتلا به هموفیلی بسته‌هایی را در نظر گرفته است.

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد