Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:12:03 GMT

174 معلول گنبدکاووس صاحب شغل شدند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۹۹۱۲

174 معلول گنبدکاووس صاحب شغل شدند

مسلم نوروزی روز یکشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته معلولان (هشتم تا ۱۴ آذر) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع تسهیلات اشتغال پرداختی به معلولان گنبدکاووس سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال درسال گذشته و بقیه نیز درسال جاری پرداخت شده است.

به گفته وی، بیشتر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به معلولان گنبدکاووس در زمینه "دامداری، کشاورزی، کسب و کار خانگی و واحدهای خدماتی" بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی با تاکید بر اهمیت مناسب سازی محیط زندگی معلولان، اضافه کرد: به همین منظور از سال گذشته تاکنون مبلغ ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون ریال کمک هزینه مناسب سازی به 110 معلول زیرپوشش بهزیستی گنبدکاووس پرداخت شد.

به گفته سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس، همچنین درمدت یاد شده مبلغ ۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض برای ساخت مسکن به ۱۳۸ معلول این شهرستان پرداخت شد.

وی، پرداخت یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض برای ساخت دست و پای مصنوعی ۲۲۶ معلول، پرداخت ۷۱۰ میلیون ریال حق پرستاری به ۱۲۸ معلول قطع نخایی و معافیت ۵۰ دانشجو زیرپوشش از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد را از دیگر خدمات بهزیستی گنبدکاووس به مددجویان خود از سال ۹۸ تا الان برشمرد.

نوروزی، معلولان تحت حمایت بهزیستی گنبدکاووس را هشت هزار و ۸۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد پنج هزار و ۷۳۸ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و بقیه نیز در نوبت دریافت مستمری هستند. 

هم اکنون شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس، ۱۱ مرکز ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی و توانبخشی روزانه ویژه معلولان، یک مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و سه مرکز نگهداری افراد با مشکلات جسمی و حرکتی، عقب مانده ذهنی و بیماران اعصاب و روان دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان سازمان بهزیستی کشور معلولان گنبدکاووس گلستان سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور بهزیستی گنبدکاووس میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی 

سجاد انجم شعاع، با اشاره به حمایت و توجه ویژه صندوق ملی محیط زیست به اجرای طرح‌های حوزه‌های مختلف محیط زیست، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۳۸ طرح در حوزه زیست محیطی مورد حمایت تسهیلاتی قرار گرفته و بالغ بر ۲،۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست یکی از پشتوانه‌های اصلی حفاظت از محیط زیست کشور است که با اعطای تسهیلات و حمایت مالی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، همکاری در طرح‌های آموزشی و فرهنگ سازی برای بهبود شرایط زیست محیطی، اعطای تسهیلات مالی به کارخانجات و کارگاه‌ها و هرگونه منابع آلاینده برای کاهش آلودگی زیست محیطی، نقش مؤثری در حفاظت و احیا و بهره برداری پایدار از محیط زیست و منابع طبیعی و تنوع زیستی دارد.

انجم شعاع تاکید کرد: تسهیلات به طرح‌های در حوزه آب و فاضلاب، پسماند، هوا و تجدیدپذیر پرداخت می‌شود که امیدواریم با تقویت توان مالی و منابع اعتباری صندوق ملی محیط زیست از طریق وصول درآمد‌های پیش بینی شده در قانون و تحقق سایر درآمد‌ها شاهد افزایش حمایت‌های مالی و اعطای تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های محیط زیستی در کشور باشیم.

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست کشور افزود: بر این اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ پروژه در موضوعات آب و فاضلاب، پسماند، هوا و تجدیدپذیر با رقم تسهیلات بالغ بر ۴،۶۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات حمایتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از این طرح‌ها ۱۴ طرح در بخش آب و فاضلاب، ۵ پروژه پسماند و ۲۵ پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر بود، تاکید کرد: از مجموع طرح‌های معرفی شده ۳۸ طرح در سال ۱۴۰۲ موفق به دریافت تسهیلات شدند که بالغ بر ۲،۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

انجم شعاع با اشاره به اینکه در بخش حمایتی یکی از رسالت‌های صندوق حمایت بیمه‌ای است، اظهار داشت: براساس ماده ۷ اساسنامه صندوق ملی محیط زیست، این امکان برای صندوق ایجاد شد تا از طریق شرکت‌ها و مؤسسات بیمه، امکانات و شرایط لازم را برای بیمه کردن دام، باغات و محصولات کشاورزی در مقابل خسارت ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر انقراض فراهم کند و حق بیمه مربوطه از محل منابع و اعتبارات صندوق پرداخت شود.

وی تاکید کرد: اقدام برای پوشش بیمه‌ای “دام، باغات و محصولات کشاورزی در مقابل خسارت ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر انقراض” برای نخستین بار در دولت انقلابی و مردمی مورد پیگیری قرار گرفت و استقبال از اجرای این طرح، سبب شد توافقنامه جبران خسارت حیات‌وحش با صندوق بیمه کشاورزی در اسفندماه سال جاری برای مدت یک‌سال دیگر تمدید شود.

انجم شعاع تصریح کرد: با هدف حفاظت از گونه‌های جانوری حمایت شده و در معرض خطر انقراض و همچنین پرداخت غرامت به باغات، محصولات زراعی، دام، طیور، زنبور عسل و آبزیان در مقابل خسارت‌های ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر انقراض توافق‌نامه‌ای بین صندوق بیمه کشاورزی و صندوق ملی محیط زیست منعقد شد که تاکنون ۸۸۹ مورد خسارت برای دریافت غرامت بیمه‌ای معرفی شدند که ۵۷۴ طرح خسارت بیش از ۸۲.۹۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

وی افزود: صندوق ملی محیط زیست در سال ۱۴۰۲ همچنین با توجه به مفاد اساسنامه و در راستای کمک به طرح‌های محیط‌زیستی به ویژه در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین حفظ و احیای زیستگاه‌های طبیعی و گونه‌های در معرض خطر و تقویت برنامه‌های حفاظت از زیستگاه‌ها، بیش از ۴۵ میلیارد ریال حمایت‌های مالی ارائه کرده است.

صندوق ملی محیط زیست مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست است که دارای شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی و اداری بوده و در زمینه کمک به کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و جلوگیری از تخریب محیط زیست و به منظور حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار از محیط زیست، منابع طبیعی و تنوع زیستی فعالیت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی
  • اعلام آرای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال
  • شکایت پرسپولیس از استقلال رد شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و مسکن
  • قانون وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی