Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@07:05:21 GMT

ظریف: آمادگی دارم در دولت بعد وزیرخارجه باشم

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۰۰۳۹

ظریف: آمادگی دارم در دولت بعد وزیرخارجه باشم

محمد جواد ظریف از آمادگی خود برای ماندن در مسئولیت وزیر امور خارجه در دولت آینده خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گویی به سوال‌های متعدد در زمینه حضور و یا عدم حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 پاسخ داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

او در بخشی از گفت‌و‌گوی خود در پاسخ به این سوال که آیا کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود یا خیر گفته است:‌ «دیگر با چه زبانی باید بگویم که نمی آیم؟» من بارها گفته‌ام نه چنین قصدی دارم، و نه برای خودم چنین موقعیتی قائل بوده ‌ام.

ظریف در ادامه و در پاسخ به اصرار خبرنگار برای احتمال کاندیداتوری درانتخابات ریاست‌جمهوری نیز می‌گوید: اجازه دهید تا زمانش برسد، البته این را به محکمی اینکه خودم به عنوان کاندیدا حضور پیدا نمی کنم، رد نمی‌کنم، ولی باید صبر کنیم. اصولا اعتقاد دارم که وزارت خارجه نباید وارد این حوزه شود.

وی همچنین با بیان این نکته که "برخی با او در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری صحبت ‌کرده‌اند،" در پاسخ به این سوال که آیا حسن روحانی نیز از وی چنین خواسته‌ای داشت است یا خیر می‌گوید: خیر آقای روحانی در این زمینه با من هیچ‌گونه صحبتی نداشته است؛ ولی خیلی‌ها با من در این رابطه صحبت کرده‌اند.

وزیر امور خارجه همچنین درباره احتمال ماندنش در مسئولیت وزیر امور خارجه در دولت سیزدهم نیز تصریح کرده:‌ با وجود تمامی دشواری‌ها این آمادگی را دارم که وزیر امور خارجه دولت بعدی باشم. اما اعتقاد دارم وزیر امور خارجه باید با اجماع ملی کار کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • زهرا شجاعی درگذشت + سوابق
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران