Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد راستینه نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: طبق برنامه روز دوشنبه خدمت وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواهیم بود. یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح می شود مربوط به تصمیماتی است که خارج از قانون گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد:  تغییراتی در اساسنامه فدراسیون فوتبال صورت گرفته است که به طور اساسی درباره این موضوع که به نفع مسیر ورزش کشورمان است یا نیست، بحث نمی‌کنم چرا که ما دارای یک نظام نامه باشگاه داری نیستیم. البته کمیسیون فرهنگی به این موضوع ورود کرده است.  در اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال چند بند وجود دارد که مغایر با قانون است. یکی از بند‌ها در ارتباط با به کار نگرفتن بازنشسته‌ها در راس فدراسیون‌هایی است که از اصل حمایت‌ مستقیم  دولتی بهره‌مند هستند.  

تصمیمات بدون یک نظام جامع باشگاه داری به نفع ورزش نیست 

راستینه گفت: بودجه فدراسیون فوتبال در قالب اصل ۵ قانون اساسی یا همان بودجه‌های در اختیار است. این بودجه‌ها جهت کمک به فدراسیون‌های مورد هدف قرار می‌گیرد. متاسفانه ارتباطی که بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال وجود  دارد به گونه‌ای است که اکثر بودجه آن از طریق فصل ۵ تامین می‌شود. ما معتقدیم بدون یک نظام جامع باشگاه داری چنین تصمیماتی که مغایر با قانون است به طور حتم نمی‌تواند به ورزش کشورمان کمک کند.

نقش سیاسیون نسبت به نخبگان ورزشی در عرصه ورزش پررنگ تر است

او افزود: در اساسنامه فدراسیون فوتبال بندی آورده اند مبنی بر اینکه وزیر ورزش و جوانان می‌تواند در مجمع فدراسیون فوتبال حاضر شود و اظهار نظر کند، اما حق رای ندارد. البته مناسبت‌های بین وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون‌ها و مجامع به صورت واسطه‌ای است و افرادی به مجامع فدراسیون‌ها راه پیدا می‌کنند که مورد حمایت وزارتخانه قرار دارند. با توجه به اینکه  اکثر اعتبارات فدراسیون‌ها از اصل ۵ بودجه وزارت ورزش تامین می‌شود به طور طبیعی فدراسیون‌ها رای مستقلی در مجامع ندارند و به طور معمول خواسته وزارتخانه را در فدراسیون‌ها اجرا می‌کنند. با این قانون نقش سیاسیون در عرصه ورزش کشورمان پررنگ و نقش نخبگان ورزشی در مجامع فدراسیون ها کم رنگ تر می‌شود. به هر حال خروجی این موضوع قرارداد‌های میلیاردی همانند قرارداد ویلموتس و مربیان باشگاه‌های مختلف  می‌شود که به بیت المال ضربه می‌زند.  

روابط ناسالم و سفارشی بین وزارتخانه و فدراسیون ها حاکم است 

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال مسئولان فوتبال  قرارداد با مربیان می‌بندند و قرارداد را ۳ ماه بعد لغو می‌کنند و فیفا هم فوتبال کشورمان را محکوم می‌کند. روابط ناسالم و سفارشی در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها حاکم است. فدراسیون‌ها به معنای حرکت دهنده ورزش حرفه‌ای کشور نمی‌توانند نقش خود را در ورزش ایفا کنند.

 برداشتن شرایط سنی برای ریاست فدراسیون فوتبال خلاف قانون است 

راستینه درباره اینکه کسانی که در پرونده ویلموتس نقش داشتند اجازه شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند و نظر مجلس در این باره چیست، گفت: این مسائل جزیی است. به طور اساسی با توجه به اینکه نظام نامه  جامع باشگاه داری نداریم به طور طبیعی اتفاقاتی در این باره رخ می‌دهد که اختلافاتی بین فیفا، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به وجود می آورد. مجلس وظیفه دارد که موضوعی خلاف قانون شکل نگیرد. بندی در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد که هر شخص با هر سنی می تواند برای ریاست این فدراسیون نامزد شود. طبق قانون امکان به کارگیری بازنشسته‌ها در راس فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

او گفت: اساسنامه فدارسیون فوتبال اشکالاتی دارد که باید اصلاح شود، اما ما کار مهمتری  را در دستور کار قرار داده ایم . مطابق با اصل ۱۴۲ کمیسیون فرهنگی، طرح اصلاح حمایت از ورزش و ورزشکاران پیش بینی شده است. یک تیم پژوهشی قوی در مرکز پژوهشگاه مجلس متشکل از تمام صاحب نظران تشکیل خواهد شد. ما در قالب این طرح تصمیم گرفتیم تا نظام نامه‌ای برای ورزش حرفه‌ای و همگانی به صورت قانونی تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید

اعتراض نماینده مجلس شورای اسلامی به اساسنامه فدراسیون فوتبال

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فدراسیون فوتبال وزارت ورزش و جوانان اساسنامه فدراسیون فوتبال مجلس شورای اسلامی ورزش و جوانان وزارت ورزش فدراسیون ها باشگاه داری نظام نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام کرد پس از نهایی شدن واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس، طی مکاتبه‌ای با AFC به این کنفدراسیون اعلام کرده که مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها برطرف شده است.

مصطفی زارعی در این مورد اظهار داشت: «اسنادی که داشتیم را به AFC ارسال کردیم و با آن‌ها چک کردیم و مشکل حل شده است. دیگر حرف و حدیثی در این خصوص باقی نمانده است».

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم