Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهر رستمی یکشنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متأسفانه برداشت‌های غیرمجاز سرب و روی از معدن آلبلاغ در این شهرستان ادامه دارد، با وجود سرمای هوا هنوز افراد در منطقه حضور دارند.

وی افزود: علاوه بر ریزش تونل‌ها، خطر گازگرفتگی در چادرها هم این افراد را تهدید می‌کند، شب گذشته یکی از برداشت کنندگان که از پیک نیک برای گرم کردن چادر استفاده کرده بود، دچار گازگرفتگی شد و جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی گفت: نیروی انتظامی در منطقه حضور دارد اما با توجه به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی، بخش زیادی از توان و انرژی پلیس صرف این طرح شده از این رو حفاظت از آلبلاغ تا حدی تحت شعاع قرار گرفته است.

فرماندار اسفراین خاطرنشان کرد: در این سال‌های، تعداد زیادی از افراد برداشت کننده بازداشت و برخورد قانونی انجام شده است اما برداشت همچنان ادامه دارد.

وی درباره استقرار شرکت حفاظتی در منطقه آلبلاغ گفت: قرار است روز چهارشنبه هفته جاری، پاکت‌های مناقصه بازگشایی شود، بر این اساس شرکت حفاظتی تا هفته آتی مشخص می‌شود.

فرماندار اسفراین تاکید کرد: تلاش داریم تا به استقرار این شرکت حفاظتی در منطقه آلبلاغ سرعت داده شود.

برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ، که در منطقه‌ای با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شده بود اما از بهار پارسال با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تا کنون در ثبت آن ناکام بماند ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.

حادثه‌های ریزش در معدن آلبلاغ تاکنون هفت نفر داشته است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی اسفراین قرار دارد.

برچسب‌ها بجنورد اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی بجنورد اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی اخبار کنکور معدن و تجارت شرکت حفاظتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است

گلشنی نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت  در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی سمنان  گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تولید در کشور همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف را در ۱۴۰۳ با اهتمام ویژه دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات بخش تولید و احیای واحدهای راکد از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۳ است و عزم بر تحقق جهش تولید با احیای بلندمدت واحدهای راکد پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی فعال مبتنی بر دانش بومی و دارای عمق داخلی‌سازی را برای امسال در دستور کار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • ۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد