Web Analytics Made Easy - Statcounter

تداوم بارش برف در چند روز گذشته و شدت آن از صبح امروز (یکشنبه) باعث بسته شدن راه ارتباطی ۸۵ روستای استان کردستان شد.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان عصر یکشنبه اظهار داشت: هم اکنون راه ارتباطی ۶۰ روستا در دیواندره، ۱۵ آبادی در سقز و ۱۰ قریه در بیجار مسدود است.

محمدراشد مدرس گرجی افزود: به علت شدت بارش برف در مناطق شمالی استان، عمده تمرکز راهداران در محورهای بین شهری منتهی به سقز، بیجار، دیواندره معطوف شده و صبح فردا در صورت کاهش شدت بارش، برای بازگشایی راه‌های روستایی اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تردد در تمام محورهای استان کردستان جریان دارد اما عبور و مرور در گردنه‌ها بویژه محورهای سنندج - دیواندره - سقز، بیجار - زنجان، دیواندره - بیجار، سنندج - سروآباد - مریوان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
مدرس گرجی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش برف و باران تا صبح فردا در بیشتر نقاط این استان ادامه دارد لذا توصیه می‌شود رانندگان قبل از سفر برای کسب اطلاعات راه‌ها با سامانه ۱۴۱ از طریق پیامک، تماس تلفنی و سایت اینترنتی و نرم افزار موبایلی ارتباط بگیرند.

راهداری در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های کردستان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد

آفتاب‌‌نیوز :

صلاح الدین محمدی روز پنجشنبه ظهار کرد: گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان سروآباد و پاوه در استان کرمانشاه، هر ساله به دلیل بارش سنگین برف چند ماه بسته شده و بازگشایی آن به فصل بهار موکول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این گردنه از آبان ماه سال گذشته بسته شده بود، افزود: عملیات بازگشایی آن از ۱۴ فروردین امسال آغاز شد و با همت و تلاش نیرو‌های راهداری عملیات بازگشایی آن امروز به اتمام رسید و تردد در این محور از سرگفته شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه به هشت متر نیز رسیده است، اضافه کرد: پنج کیلومتر از مسافت این گردنه در استان کردستان وجود دارد که در مجموع برای بازگشایی آن در محدوده استان کردستان سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر باند برفروبی انجام شد.

گردنه تته ۲۰ کیلومتر طول دارد که ۴.۲ کیلومتر آن در محدوده استان کردستان شهرستان سروآباد واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه شهرستان پاوه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد