Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@09:35:05 GMT

۵ سوال که سرنوشت پرسپولیس را روشن می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۰۴۴۴

  به گزارش جام نیوز، اگر ضربه سر علی شجاعی از خط دروازه گوهری می‌گذشت یا اگر سیامک نعمتی پنالتی اش را گل می‌کرد یا حتی اگر مهدی عبدی با دقت بیشتری توپ را روانه دروازه می‌کرد، پرسپولیس می‌توانست با یک برد ناپلئونی به فینال آسیا برسد و البته نمایش کمتر از حد انتظار خود را مخفی کند. اما این اتفاق رخ نداد تا ضعف های تیم یحیی گل‌محمدی بیشتر به چشم بیایند؛ از موقعیت های کم تعداد تا اشتباهات فردی و تیمی در خط دفاعی که سبب شدند تا بازیکنان جوان نفت مسجدسلیمان چند بار در نیمه نخست به موقعیت مطلوب گلزنی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۱- دفاع راست؛ مهدی شیری یا سیامک نعمتی؟

به نظر می‌رسد جایگاه سه مدافع دیگر پرسپولیس یعنی سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان و سعید آقایی مستحکم است و اگر مصدومیتی پیش نیاید، آن ها در بازی فینال آسیا فیکس خواهند بود. اما دیگر پست یعنی دفاع راست تغییرات متعددی را در سه هفته اول لیگ تجربه کرده است. در بازی اول و دوم مهدی شیری در این پست بازی کرد اما در بین دو نیمه بازی سوم، سیامک نعمتی در این قسمت به کار گرفته شد تا کادرفنی سرخ ها عدم اطمینان خود در این پست برای فینال آسیا را نشان دهد؛ خصوصا این که نعمتی در بازی های لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشت.

 

۲- بازی با سه هافبک دفاعی؛ کنسل شد؟

یحیی گل محمدی در بازی با نفت مسجدسلیمان برای نخستین بار از سه هافبک دفاعی به صورت همزمان در ترکیب خود استفاده کرد. البته احمد نوراللهی نقشی متفاوت نسبت به میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا داشت اما به هر حال استفاده همزمان از این سه بازیکن، نوعی آزمایش برای فینال آسیا را از سوی سرمربی سرخ ها نشان می‌داد. اما با این حال دوباره در بین دو نیمه گل محمدی دریافت که چنین شیوه ای کارگشا نیست و تغییرات را ایجاد کرد. حالا شاید نکته آشکار این است که کادرفنی پرسپولیس قصد استفاده از این سه به صورت همزمان را ندارد اما پرسش مهم این است که دو هافبک دفاعی منتخب آن ها چه کسانی خواهند بود؟ احتمالا نوراللهی جای ثابت خود را حفظ خواهد کرد.

 

۳- مسئله عالیشاه؛ تصمیم یحیی چیست؟

شاید خیلی از هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند که یحیی گل محمدی در بازی با نفت مسجدسلیمان به امید عالیشاه بازی بدهد اما این اتفاق رخ نداد. شاید کادرفنی سرخ ها اساسا قصد داشت که در هر دو بازی با تیم های نفتی، عالیشاه را به عنوان بازیکن تعویضی به زمین بفرستد ولی اعتراض او سبب شد تا آن ها برای نمایش اقتدار و حفظ دیسیپلین در تیم، قید این کار را بزنند. با این حال، محرومیت احسان پهلوان و وحید امیری از بازی فینال آسیا، سبب شده تا حضور عالیشاه بیش از پیش مهم تلقی شود و حالا تصمیم با کادرفنی سرخ ها خواهد بود. آیا او مورد بخشش قرار می‌گیرد و در ترکیب استفاده می‌شود یا این که مثل دوره قبلی گل محمدی که مهرزاد معدنچی، جواد کاظمیان و مهدی مهدوی کیا به عنوان بازیکنان قدیمی کنار گذاشته شدند، او هم به دو همبازی سابق خود یعنی حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده می‌پیوندد؟

 

۴- زوج عبدی؛ دردسر حل نشدنی؟

حضور وحید امیری در بازی های لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا کادرفنی پرسپولیس با خیال راحت به استقبال رقبای غربی برود اما ناگهان برخورد امیری با مایکون در بازی نیمه نهایی و یک کارت زرد برای او، محرومیتی یک جلسه ای را برای ستاره خرم آبادی فوتبال ایران به ارمغان آورد و یک دردسر بزرگ را برای پرسپولیسی ها ساخت. حالا سرخ ها غیبت آل کثیر را با حضور مهدی عبدی پشت سر خواهند گذاشت اما جانشین امیری چه کسی خواهد بود؟ علی شجاعی در این نمایش مطمئنی نداشت، امید عالیشاه پیش تر نشان داده هرگز در پست مهاجم سایه مهره قابل اتکایی نیست، مهدی مهدی خانی هم امکان انجام بازی در لیگ قهرمانان را ندارد؛ بنابراین سیامک نعمتی جدی ترین گزینه خواهد بود. یا یک تغییر سیستم؛ تصمیم یحیی چه خواهد بود؟

 

۵- لیگ برتر فدای فینال آسیا می‌شود؟

پرسپولیس در سه هفته نخست نتایج قابل قبولی کسب کرده. دستکم عملکرد سرخ ها از تیم هایی چون تراکتور بهتر بوده و این هفته با پیروزی در مقابل شهرخودرو، امکان صعود به صدر جدول هم وجود خواهد داشت. اما موضوع اصلی، نمایش سرخپوشان است که چه در بازی خانگی برابر صنعت نفت و چه در دیدار خارج از خانه برابر نفت مسجدسلیمان، به هیچ وجه رضایت بخش نبود. به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی از این بازی ها استفاده می‌کند تا ترکیب تیمش را برای فینال آسیا مشخص کند؛ شاید او دریافته که 5 بازی لیگ برتر امکان جبران دارند اما فینال آسیا یک تک بازی است که می‌تواند یک سکوی بزرگ برای خود وی و همچنین بزرگترین افتخار تاریخ باشگاه باشد. بنابراین شاید بر این تصمیم ایراد چندانی هم نباشد چرا که فینال آسیا امکان درآمدزایی ۲ میلیون دلاری را هم در خود دارد و برای هواداران پرسپولیس عملا پس از ۱۳ قهرمانی لیگ، فتح لیگ قهرمانان آسیا بسیار مهم تر است. اما آیا با تغییرات متوالی می‌توان انتظار یک نمایش خوب در بازی نهایی را داشت؟ باید منتظر ماند و دید.

ورزش ۳

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیوز بازیکن یحیی گل محمدی پرسپولیس جام گزارش فینال گل محمدی فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه می‌شد اگر شوت جهانبخش به قطر تبدیل به گل می‌شد؛ چی می‌شد اگه ...

علیرضا جهانبخش در ثانیه های پایانی بازی قطر شوتی فنی زد که با بدشانسی به تیر دروازه خورد

طرفداری | تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی دراماتیک و نفس‌گیر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، با نتیجه 3 بر 2 مغلوب قطر میزبان شد و از رسیدن به فینال بازماند.

در این بازی که تا ثانیه‌های پایانی با هیجان دنبال می‌شد، علیرضا جهانبخش در آستانه رقم زدن یک بازگشت رویایی برای ایران بود، اما ضربه او در دقیقه 12+90 به تیرک عمودی دروازه قطر برخورد کرد و ایران با حسرت، از رسیدن به فینال بازماند.

ایران در این بازی با گل سردار آزمون در نیمه اول پیش افتاد، اما قطر با درخشش اکرم عفیف، دو گل در نیمه اول به ثمر رساند و بازی را به سود خود برگرداند.

در نیمه دوم، علیرضا جهانبخش با پنالتی، کار را به تساوی کشاند، اما ایران در بدترین موقع ممکن، گل سوم را از قطر دریافت کرد.

در ادامه، اخراج شجاع خلیل‌زاده در وقت‌های تلف شده، کار را برای ایران سخت‌تر کرد و در نهایت، ضربه جهانبخش در ثانیه‌های پایانی به تیرک دروازه برخورد کرد تا ایران با حسرت، از جام ملت‌ها کنار برود.

اگر شوت جهانبخش در دقیقه 14+90 وارد دروزاه قطر می شد، بازی به وقت های اضافه می کشید و شاید پنالتی ها رقم زننده برنده بازی بودند. در هر صورت این شوت به تور دروزاه قطر نرسید تا عنابی ها در خانه به فینال صعود کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • بازگشت یک ستاره به تمرینات پرسپولیس
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • چه می‌شد اگر شوت جهانبخش به قطر تبدیل به گل می‌شد؛ چی می‌شد اگه ...
  • اینتری شدن مهدی طارمی در سال حسرت آسیایی؛ لژیونر پلاس
  • صعود پرویزی به فینال تورنمنت بوکس باکو/ ریگی به برنز بسنده کرد
  • شکایت رضا اسدی از پرسپولیس به AFC
  • پیروزی دشوار و صعود ایران در عشق‌آباد با تک‌گل نیمار آسیا
  • اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود