Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پی اظهار نظرهای برخی شخصیت ها و رسانه ها در خصوص بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته ای کشورمان گفت: اصولاً بازرسی ها بر اساس مبانی حقوقی پذیرفته شده در توافقات جمهوری اسلامی ایران و آژانس یعنی قواعد پادمانی یا پروتکلی انجام می شوند و نه فراتر از آن؛ و هیچ بازرسی غیر معمولی اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بنا به ملاحظات سیاسی و امنیتی تصمیم جدیدی توسط مجلس شورای اسلامی و مقامات عالیرتبه نظام در این زمینه اتخاذ شود، سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان مجری آن را اجرا خواهد نمود.

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان درباره شایعات مطرح شده از سوی برخی رسانه ها و اشخاص در خصوص ملاقات و گفتگوی شهید فخری زاده با مسئولان و بازرسان آژانس اظهار داشت: این موضوع اساساً صحت ندارد. شهید فخری زاده هیچگونه ملاقات و گفتگویی با مدیرکل سابق، بازرسین و یا مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی نداشته است و ادعاهای مطرح شده در این خصوص فاقد پایه و اساس می باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه به ابعاد اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف اشاره کرد و افزود: دشمنان در حوزه قدرت سخت و قدرت نرم از انقلاب اسلامی شکست خورده اند و با این اقدامات غیر انسانی و وحشیانه در صدد هدف قرار دادن فناوری، دانش و امنیت کشورمان هستند. صهیونیست ها وقتی به این باور رسیدند که مسیر علمی نرم افزارانه پیشرفت و توسعه هسته ای کشور را نمی توانند متوقف کنند، به اقدامات سخت افزارانه و ترور روی آوردند.

وی تاکید کرد: شهید فخری زاده یکی از دانشمندانی بود که علاوه بر اینکه از دانش آموختگان و اساتید برجسته حوزه هسته ای بوده است، در صحنه دفاع نیز به گفته مقامات وزارت دفاع به ویژه امیر حاتمی وزیر محترم دفاع، مرجع معتبر و مورد اطمینان و مدیری سیاستگزار، توانا و موفق به شمار می رفت. تردیدی نیست شهادت این بزرگوار که منشاء انجام خدمات قابل توجهی برای انقلاب اسلامی بوده است، مایه برکت و توسعه امنیت، دانش و صنعت کشور خواهد بود.

کمالوندی گفت: پدافند هسته ای که یکی از مهمترین خدمات این شهید عزیز است، برنامه ریزی و ایجاد آمادگی همه جانبه و کامل برای ایجاد زیرساخت های مقابله با تهدیدات هسته ای متقارن و نامتقارن است که با همت شاگردان و پرورش یافتگان مکتب این شهید عزیز با قدرت و ظرفیت فزاینده دنبال خواهد شد.

کد خبر 5083918 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهروز کمالوندی جمهوری اسلامی ایران مجلس امیر حاتمی سازمان انرژی اتمی صهیونیست ها انقلاب اسلامی ایران محسن فخری زاده مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف صحن مجلس محمدجواد ظریف ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی ترور ترور دانشمندان هسته ای انقلاب اسلامی ایران هیئت دولت حسن روحانی برجام شهید فخری زاده انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در نیویورک گفت: «ما فردا (سه‌شنبه) کارمان را از سر خواهیم گرفت. این موضوع (حمله ایران به اسرائیل) تأثیری بر فعالیت بازرسی ما نداشته است.»

با رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل در دو هفته اخیر تنش در خاورمیانه به اوج خود رسیده است. فرمانده ارتش اسرائیل روز دوشنبه گفت که کشورش به حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران که به تلافی حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق انجام شد، پاسخ خواهد داد.

گروسی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: «ما همیشه نگران این احتمال هستیم.»

مدیر کل آژانس همچنین خواستار «خویشتنداری» طرف‌های درگیر در این تنش شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور منظم تأسیسات هسته‌ای اصلی ایران را بازرسی می‌کند. ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای‌اش کاملاً صلح آمیز است، اما قدرت‌های غربی تهران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کنند.

سفر به چندین کشور از جمله ایران در برنامه کاری چند هفته آینده رافائل گروسی قرار گرفته است.

کد خبر 844962 برچسب‌ها رافائل گروسی ایران و اسرائیل هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران