Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@19:48:22 GMT

لزوم ایجاد بازارچه کمیته امداد در بندرلنگه

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۰۴۹۳

لزوم ایجاد بازارچه کمیته امداد در بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا عصر امروز در جمع کارکنان کمیته امداد شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: امروز نهال نوپای کمیته امداد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد، تبدیل به درخت تنومندی شده که توانسته خدمات گسترده‌ای را به نیازمندان ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه مردم باید بدانند در جامعه اسلامی احساس مسؤولیت نسبت به دیگران یکی از بخش‌های دین ما است و ما نمی‌توانیم نسبت به‌یکدیگر بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه همه ما در قبال مردم مسؤولیم و مسئوولان بارشان سنگین‌تر است، یادآور شد: بالغ بر ۱۰ درصد جمعیت شهرستان بندرلنگه تحت پوشش کمیته هستند و حدود ۱۰ درصد نیز در انتظار تحت پوشش قرار گرفتن می‌باشند و این نیاز 20 درصد از جمعیت بندرلنگه به خدمات کمیته امداد در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و مسؤولان فردای قیامت باید جوابگو باشند که چرا باید حدود یک‌چهارم از جمعیت این شهرستان تحت پوشش باشند؟ این واقعا درد آور است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند این وضعیت را اصلاح کنیم و در کمیته امداد خودکفایی بسیار مهم است و راهی به جز خودکفا کردن مددجویان نداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه بیان داشت: باید مددجویان را به سمت خودکفایی ببریم و کسب و کار یاد آنها بدهیم و این مستلزم فرهنگ‌سازی این مسئله است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روحیه کار و کار آفرینی در این شهرستان پایین است، خاطرنشان کرد: با وجود بیش از ۳۰ نمونه صنایع دستی متفاوت و مشتری‌دار در این بندر، بهتر است که بازارچه کمیته امداد ویژه فروش محصولات صنایع دستی و خانگی راه‌اندازی شود چرا که جامعه هدف به سمت کسب و کارهای خانگی تشویق و ترغیب خواهند شد.

عکس از: فتح الله میرکمانداری

انتهای پیام/88028

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهرستان بندرلنگه کمیته امداد شهرستان بندرلنگه کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی عصر سه شنبه چهارم ماه در آئین اختتامیه دوره‌های امداد و نجات پسران در بندرعباس، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر و داوطلبان این جمعیت در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ می‌کنند تا اگر نیاز بود اقدام عملی داشته باشند.

وی افزود: انسان باید در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ کند چرا که به طور کلی انسان در این دنیا مسافر است و همیشه باید برای سفر کردن به سرای آخرت آمادگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام شهابی عنوان‌کرد: نوجوانان و جوانانی که این احساس نیاز را کرده‌اند که در دوره‌های امداد و نجات شرکت کنند به اهداف بزرگ‌تری می‌اندیشند چرا که آن‌ها می‌خواهند راه نجات‌گری را پیشه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های امداد و نجات، گفت: شرکت در دوره‌های هلال‌احمر بر هر کسی ضروری است چرا که این دوره‌ها تمرین مسئولیت پذیری و علاوه بر اینکه در شرایط بحران کم حال دیگران است در زندگی نیز به کمک می‌آید.

وی خاطرنشان‌کرد: لازم است مسئولان از طریق فرهنگ سازی جوانان و نوجوانان را نسبت به شرکت در دوره‌های امداد و نجات ترغیب کنند و بسترهای حضور حداکثری جوانان در این دوره‌ها فراهم شود.

کد خبر 6087001

دیگر خبرها

  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت