Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغ پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز پنج شنبه ششم آذر ۹۹ استان تحت تأثیر یک سامانه بارشی قرار گرفته است.

او افزود: میزان بارندگی طی مدت فعالیت سامانه بارشی تا ساعت ۶:۳۰ امروز در این استان به شرح زیر اعلام شد.

بیشتر بخوانید

پیش بینی مه صبحگاهی در چهارمحال و بختیاری

چراغ پور اضافه کرد: در شهرکرد مرکز استان ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیمتر، در بروجن ۱۲.۷ میلیمتر، در لردگان ۹۴.۹ میلیمتر، در کوهرنگ ۹۳.۲ میلیمتر، در اردل ۵۴.۳ میلیمتر، در سامان ۲۵.۱ میلیمتر، در بن ۲۵.۴ میلیمتر، در شلمزار ۴۱.۸ میلیمتر، در مالخلیفه ۶۰ میلیمتر، در فرخ شهر ۲۰ میلیمتر، در سورشجان ۲۸ میلیمتر، در دوآب صمصامی ۷۷.۹ میلیمتر، در فارسان ۳۹ میلیمتر، در آلونی ۵۰ میلیمتر، در بلداجی ۲۹.۷ میلیمتر و در ایلبگی ۲۴.۶ میلیمتر بارندگی رخ داده است.

او ادامه داد: دامنه فعالیت این سامانه غالب مناطق استان به ویژه نیمه غربی و جنوب استان (کوهرنگ، لردگان، اردل، خانمیرزا، فارسان و کیار) است.

چراغ پور گفت: هم اکنون چهار سانتیمتر بارف در شهر چلگرد بر روی زمین است.

او افزود: از ابتدای سال زراعی جاری، ۲۵۳ میلیمتر باران در شهرستان کوهرنگ باریده است.

چراغ پور اضافه کرد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۲۶ درصدی همراه است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه بارشی وضعیت آب و هوا وضعیت هوا بارش باران چراغ پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی

نخعی سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به این که میانگین بارندگی‌های مراکز شهرستان‌های استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۶۷.۳ میلیمتر رسید که نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش دارد گفت: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او افزود: کاهش بارندگی در همه مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی نسبت به دوره بلندمدت ثبت شده و تنها در خوسف و نهبندان میانگین بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته افزایشی بوده‌ است.

نخعی بیان کرد: در بیرجند هم از ابتدای سال آبی جاری ۷۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۶ درصد کاهش دارد.

بیشتر بخوانید

کاهش ۱۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال زراعی گذشته در خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ در خراسان جنوبی همچنان شرایط خشکسالی حاکم است.

او عنوان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب بیشترین بارش باران با ۱۴۴ میلیمتر در ایستگاه فتح آباد خضری، ۱۴۲ میلیمتر ایستگاه کریمو و ۱۲۹ میلیمتر در ایستگاه نگینان به ثبت رسید.

نخعی درباره پیش‌بینی فصلی بارندگی‌ها اظهار کرد: طی ۲ ماه آینده افزایش دما در استان قابل پیش‌بینی است و بارندگی‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی  ادامه داد: میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارندگی در مجموع بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است و احتمال خطا وجود دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۲۹ درصد از حجم سد اکباتان همدان پر است
  • میانگین ۵۵۵ میلیمتری بارش‌های سال آبی جاری در کهگیلویه وبویراحمد
  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • بارش برف و باران در راهِ استان
  • اعلام برندگان پانزدهمین روز مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • قطع راه ارتباطی کلواری فلارد پس از باران شدید
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی