Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جلسه فوق‌العاده این کمیسیون خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: امروز در جلسه مجلس دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به تصویب رسید، به دنبال آن کمیسیون امنیت ملی جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی جزئیات این طرح تشکیل داد در این جلسه که در ابتدای آن با حضور رئیس مجلس تشکیل شد، ۹ ماده طرح به تصویب رسید و گزارش آن جهت بررسی در صحن علنی به هیئت رئیسه ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق ماده یک سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در کشور ذخیره و تولید خواهد شد، در ماده دو سازمان انرژی اتمی مکلف شده ماهانه حداقل ۵۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی شده با سطح پایین تولید و نگهداری کند در ماده سه نیز سازمان انرژی اتمی مکلف به بهره‌گیری از ماشین‌های نسل جدید سانتریفیوژهای IR۲M و IR۶ خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: همچنین سازمان انرژی اتمی مکلف به بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان شده و باید همزمان با عملیات بهینه‌سازی راکتور آب سنگین اراک یک راکتور آب سنگین ۴۰ مگاواتی دیگر با هدف تولید رادیوایزوتوپ‌های بیمارستانی طراحی کرده و زمانبندی این کار را به مجلس اعلام کند.

عمویی ادامه داد: در ماده شش این طرح دولت موظف شد در صورت اجرای نشدن کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و رفع نشدن موانع صادرات و فروش نفت ایران دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند؛ در ماده هفت نیز مقرر شده که اگر اعضای ۱+۴ به اجرای تعهدات خود در رفع تحریم‌ها اقدام کنند دولت گزارش اقدامات را به مجلس ارائه کرده تا مجلس درباره واکنش احتمالی بررسی‌های لازم را انجام دهد، مواد ۸ و ۹ طرح نیز درباره الزام به اجرای قانون و تأمین اعتبارات آن است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح اصلاحات مختلفی داشته است که پس از تصویب اصلاحات که امروز انجام شد، طرح در هفته جاری به صحن علنی ارجاع خواهد شد تا بررسی شود.

کد خبر 458462

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی را در دستور کار جلسه امروز خود در صحن مجلس دارند.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود در صحن مجلس رسیدگی به موارد زیر را در دستور کار دارند:

- ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم‌بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • اصلاح قانون مجازات اسلامی/اسامی غایبان و متاخران جلسه
  • بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • تعطیلی «پنجشنبه» تصویب شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی عملیات «وعده صادق»
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار