Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از مدتی که آمار‌های کرونایی کشورمان هر روز اوج می‌گرفت و رکورد می‌شکست، ظاهرا روز‌های بهتری از راه رسیده است. روز‌هایی که امیدواری به شکست کرونا بیش از پیش می‌شود.
به گزارش «تابناک»، به فاصله ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان، ساعت ۱۴ هفتمین روز آبان ماه ۹۹ خبری روی خروجی رسانه‌ها رفت که بسیاری از ایرانیان را شوک زده کرد و زمینه ساز شکل گیری تصمیماتی بی سابقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ بیش از ۴۰۰ هموطن مان در یک شبانه روز بر اثر ابتلا به کووید ۱۹.
این سرآغاز مسیری متفاوت است که یک هفته اخیر را برایمان متفاوت‌ترین هفته تاریخ کرده است. هفته‌ای که در آن ادارات تعطیل و تردد بین شهری ممنوع است و حتی ساعاتی از شبانه روز، تردد در مسیر‌های داخل شهری هم مشمول جریمه می‌شود. اعمال محدودیت‌هایی شدید که اروپایی‌ها ماه‌ها قبل تجربه اش کرده بودند، اما برای ایرانیان تازه است.
اما چه شد که به اینجا رسیدیم و چه شد مسئولان کشورمان که تاکید داشتند قرنطینه کارآمد نیست و حتی برخی شان به صراحت این تدبیر را تدبیری قرون وسطایی می‌خواندند، حالا بر کارآمدی آن تاکید دارند و از تشدید و تمدید آن هم ابایی ندارند؟ آیا چیزی غیر از افزایش چشمگیر بیماران و جان باختگان عامل این تغییر بوده؟
از هفتم آبان تا هفتم آذر ماه ۹۹، روز به روز بر جمع مبتلایان، بیماران بدحال و از همه مهم تر، جان باختگان کرونا در کشورمان افزوده شد تا جایی که مسئولان تصمیم گرفتند برای پایان دادن به این روند، محدودیت‌هایی به تصویب رسانده و اجرا کنند و به رغم آنکه کارشناسان بر تاثیر گذاری این محدودیت‌ها در آمار در بازه‌های ده روز الی دو هفته تاکید دارند، طی روز‌های اخیر شاهد کاهش آمار‌ها باشیم.
درباره کاهش‌هایی سخن می‌گوییم که بزرگترین شان نزول آمار جان باختگان کووید ۱۹ در کشورمان در و روز اخیر به کمتر از ۴۰۰ تن است. اتفاقی که وزیر بهداشت آن را موفقیتی چشمگیر می‌خواند و تاکید دارد که برخی کشور‌های مطرح در رقم زدنش عاجز ماندند، اما ما در ایران موفق به انجامش شدیم و از این رو جا دارد از رقم زنندگانش تشکر کنیم!
نمکی که ظهر امروز به مناسبت همین ریزش آمار میهمان یکی از بخش‌های خبری شده بود، در این باره گفت: «کاهش موارد مرگ و میر کرونا در حالی که مراجع بین المللی پیش بینی کرده بودند آمار مرگ روزانه کرونا در ایران به ۸۰۰ تا هزار نفر می‌رسد، با همکاری و صبوری مردم و مسئولان به دست آمده؛ این دستاورد بسیار بزرگ و ارشمندی است.»
سخنانی که با توصیه وزیر به مردم در خصوص پرهیز از عادی انگاری شرایط گره می‌خورد و تاکید دوباره وی بر این نکته که ویروس کرونا جهش یافته است. اظهارنظر‌هایی تکراری از وزیری که به تازگی یکی از معاونانش در استعفایی جنجالی راهش را از وی جدا کرد و تاکید نمود که هر بار آمار‌های کرونا در کشورمان کاهش پیدا می‌کند، وزیر درس «مدیریت بحران کرونا» به جهان می‌دهد و هر زمان آمار مبتلایان و مرگ و میر‌ها افزایش یافته، از پذیرش مسئولیت شانه خالی می‌کند!
درست مانند آنچه امروز رقم خورد؛ اینکه آمار جان باختگان برای دومین روز متوالی به زیر ۴۰۰ تن رسید و نمکی ظفرمندانه از شکست پیش بینی‌های خارجی درباره کشورمان سخنت گفت و تاکید نمود که امثال فرانسه و آمریکا در این امر ناکام مانده اند و پیش بینی‌ها درباره شان محقق شده است. درست مانند آنچه احتمالا در ادامه راه پیش رویمان قرار دارد؛ اینکه محدودیت‌ها پایان می‌یابد، آمار‌ها رو به افزایش می‌گذارد و وزیر گلایه سر می‌دهد که دیدید عادی انگاری کردید و اوضاع وخیم شد؟!  

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی ویروس کرونا کووید19 سعید نمکی محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی جان باختگان محدودیت ها آمار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : کمبود زیرساخت‌ها، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان است و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، ضرورتی انکارناپذیر است.

سید محمد پاک‌مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : مجلس دوازدهم باید برای حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارد.

وی افزود : کمبود زیرساخت‌ها، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان است و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، ضرورتی انکارناپذیر است.

پاک مهر با تاکید براین نکته که مجلس دوازدهم باید برای رفع کمبود پزشک و کادر درمان تلاش کند اظهار داشت : سهم پرداختی از ناحیه بیمه‌ها برای بیماران باید افزایش یابد.

وی افزود : طرح پزشک خانواده، گامی مهم در جهت تحقق عدالت اجتماعی در نظام سلامت است و قاچاق معکوس دارو‌ها به کشور‌های همسایه باید کنترل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تورم در حوزه دارو درمان و هزینه‌های بیمارستانی نباید بر گرده مردم قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" و معاونش خانم شاناهان! (+عکس)
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • تصویری از متهمان عملیات ترویستی مسکو که جنجالی شد
  • گفت وگوی جنجالی دو وزیر کابینه روحانی درباره تلویزیون/ عکس
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید