Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان ملل طی بیانیه از از دور از دسترس بودن چشم انداز راهکار دودولتی برای فلسطین خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، استفان دوگاریک، با صدور بیانیه‌ای از طرف گوترش، دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین برابر با ۲۹ نوامبر ضمن دردناک خواندن حل نشدن کماکان مسئله فلسطین، اظهار کرد: چشم انداز دستیابی به یک راه حل مناسب مبتنی بر وجود دو دولتی و دو کشور فلسطین و اسرائیل دور از دسترس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه از سوی گوترش افزود: تاثیر مجموعه‌ای از عوامل بر حل نشدن مسئله فلسطین، در کنار دو عامل شهرک سازی‌های غیرقانونی و افزایش قابل توجه تخریب خانه‌ها و تاسیسات فلسطینیان، مقاومت مبارزان فلسطینی را نیز شامل می‌شود.

گوترش در بیانیه خود ضمن درخواست از جامعه بین المللی به منظور تاکید و همکاری رد جهت حمایت از ملت فلسطین در دستیابی به حقوق مسلم آن، تاکید کرد: مسئولیت بررسی فرصت‌ها برای بازگرداندن امید و ایجاد راه حلی مبتنی بر تشکیل دو کشور بر دوش رهبران اسرائیل و فلسطین است.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به پیامد‌های همه گیری کرونا بر اقتصاد فلسطین، افزود: اوضاع انسانی، اقتصادی و سیاسی شکننده در نوار غزه به دنبال شیوع کرونا، ضعیف‌تر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این امر به دلیل محدویت‌هایی که برای تردد شهروندان ایجاد شده وخیم‌تر شده است.

گوترش در ادامه خواستار تلاش بیشتر جامعه بین المللی برای کاستن از رنج ملت فلسطین شد و گفت: سازمان ملل نسبت به مشکلات مالی آنروا نگران است.

وی افزود: آنروا از آنجایی که طرف اصلی ارائه دهنده مستقیم کمک‌ها به پنج میلیون و هفتصد هزار آواره فلسطینی در سرزمین‌های فلسطینی است، نقش اساسی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اتخاذ گام‌های یکجانبه به صلح خاورمیانه میان تل‌آویو و فلسطینیان آسیب می‌زند

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل فلسطین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ملل فلسطین دبیر کل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: «محمد بسام الجمل» خبرنگار خبرگزاری فلسطینی «الآن» در حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به خانه وی در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه جان‌باخت.

براساس آمار دفتر اطلاع دولت فلسطین، تعداد خبرنگارانی که در نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تا کنون به شهادت رسیدند به 141 نفر افزایش یافته است.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز تاکید کرد که «ادامه ممانعت اشغالگران از دسترسی رسانه‌های بین‌المللی به نوار غزه، تلاشی برای جلوگیری از پوشش رسانه‌ای جنایات و قتل‌عام‌هایی است که مردم فلسطین در ماه‌های گذشته در معرض آن قرار گرفته‌اند».

حماس خواستار «شکستن سکوت بین‌المللی و تحت فشار قرار دادن اشغالگران برای ورود به رسانه ها شد تا اشغالگران از ارتکاب جنایات بیشتر دور از چشم رسانه‌ها و شاهدان جنگ نسل‌کشی جلوگیری کنند».

اسرائیل 202 روز است که به حملات خود علیه غزه ادامه می‌دهد و در طی این مدت 34 هزار و 305 فلسطینی به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حملات رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 43 فلسطینی دیگر در غزه شهید و 64 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این بیانیه، شمار قربانیان حملات 202 روزه ارتش رژیم اشغالگر به نوار غزه به 34 هزار و 305 نفر و شمار مجروحان نیز به 77 هزار و 293 نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه با اشاره به وجود اجساد زیر آوارها و کنار جاده‌ها تصریح شد که تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع شهری به‌دلیل ممانعت نیروهای رژیم اشغالگر نمی‌توانند به اجساد برسند.

 

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه