Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱. به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ما در حال حاضر می‌دانیم استرس زنان باردار به مشکلات ناخوشایندی مانند زایمان زودرس و وزن کم جنین منجر می‌شود. این مشکلات تنها در کودکی خلاصه نشده و در بزرگ‌سالی ممکن است به صورت اختلال در سلامت روانی کودکان و نوجوانان، خود را نشان دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در مجله پزشکی نیوانگلند به ما می‌گوید که استرس در زنان باردار می‌تواند منجر به اوتیسم در جنین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکی به نام دیوید بورسدورف، می‌گوید: «برخی از مادران که سطوح قابل توجهی از استرس را تجربه می‌کنند، در فرزندشان اوتیسم به وجود نمی‌آید؛ اما در برخی دیگر از مادران، استرس‌های دوران بارداری مبدل به اوتیسم در کودکان می‌گردد.» دیوید بورسدورف، توضیح داد: «تصور می‌شد اوتیسم تا حد زیادی یک اختلال ژنتیکی است، اما تحقیقات پیشین نشان داده است که تأثیرات زیست محیطی مانند استرس می‌تواند نقش مهمی در توسعه این وضعیت داشته باشد.»

 

۲. برای جمع آوری اطلاعات، محققان از مادران کودکان مبتلا به اوتیسم در مورد استرس‌های احتمالی که ممکن است در دوران بارداری تجربه کرده باشند، مانند از دست دادن شغل یا طلاق پرسیدند. سپس خون مادران برای تنوع یک ژن حساس به استرس که سروتونین را تنظیم می‌کند، آزمایش شد. هنگامی که تنوعی از ژن وجود دارد، مقدار سروتونین تغییر می‌کند و باعث افزایش واکنش به استرس می‌شود. مادران کودکان اوتیسم اغلب از استرس پایان دوم و آغاز سه ماهه سوم‌ دوران بارداری گزارش دادند. بورسدورف می‌گوید: «برای درک مکانیسم های چگونگی کار این تعامل ژن و استرس به تحقیقات بیشتری نیاز است. اما امیدوارم که این مطالعات روزی به جلوگیری از برخی موارد اوتیسم کمک می‌کند.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارداری زندگی اوتیسم استرس دوران بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد

یک بررسی جدید حاکی از آن است که آلودگی هوا میزان تمرکز و توجه کودکان به طور ویژه پسران را کاهش می‌دهد.

به گزارش شفقنا، اسپوتنیک نوشت: «بر اساس این بررسی، قرار گرفتن در معرض دی اکسید کربن سطح تمرکز پسران ۴ تا ۸ ساله را مختل می‌کند.»

این بررسی که در نشریه بین المللی محیط زیست منتشر شد و از داده‌های مربوط به بیش از ۱۷۰۰ زن و کودک در ۴ منطقه از اسپانیا استفاده کرد، به شواهدی در مورد تأثیر منفی آلودگی هوا در دوران بارداری و دوران کودکی بر رشد مغز اشاره نمود.

نتایج نشان داد کودکانی که در معرض سطوح بالاتری از دی اکسید کربن قرار گرفته اند در سنین ۴ تا ۶ سالگی عملکرد توجه ضعیفی داشتند.

دیگر خبرها

  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • سوپرایز مهم برای پدر و مادران جوان | افزایش ۲۵ درصدی یارانه کودکان
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • هنرمندی که در ونیز حضور ندارد/ کودکان و مادران غزه در قاب هنرمند
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری