Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین برابر با ۲۹ نوامبر گفت که راهکار دو دولتی  برای مسئله فلسطین بیش از پیش دور از دسترس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «استفان دوگاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای از طرف گوترش، حل نشدن کماکان مسئله فلسطین را مسئله‌ای دردناک خواند و گفت که چشم انداز دستیابی به یک راه حل مناسب مبتنی بر وجود دو کشور (فلسطین و اسرائیل) دور از دسترس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه با اشاره به تاثیر مجموعه‌ای از عوامل بر حل نشدن مسئله فلسطین، در کنار  دو عامل شهرک سازی‌های غیرقانونی و افزایش قابل توجه تخریب خانه‌ها و تاسیسات فلسطینیان، مدعی شد که مقاومت مبارزان فلسطینی نیز، از جمله این عوامل است.

گوترش در این بیانیه از جامعه بین المللی خواست به منظور تاکید بر پایبندی بر حمایت از ملت فلسطین در دستیابی به حقوق مسلم آن، همکاری کند.

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه آورده است: «مسئولیت بررسی فرصت‌ها برای بازگرداندن امید و ایجاد راه حلی مبتنی بر تشکیل دو کشور بر دوش رهبران اسرائیل و فلسطین است.»

به نظر می‌رسد که دبیر کل سازمان ملل با این بیانیه خود درصدد جلب تشکیلات خودگردان به سمت ازسرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مذاکرات با رژیم صهیونیستی را از آوریل ۲۰۱۴ متوقف کرد، زیرا این رژیم از توقف شهرک سازی و آزادی اسرا و پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان اساس راه حل دو دولتی خودداری کرد.

گوترش در عین حال به پیامدهای همه گیری کرونا بر اقتصاد فلسطین اشاره کرد و گفت: «اوضاع انسانی، اقتصادی و سیاسی شکننده در نوار  غزه به دنبال شیوع کرونا، ضعیف‌تر شده است و به دلیل محدویت‌هایی که برای تردد شهروندان ایجاد شده وخیم‌تر شده است.»

دبیر کل سازمان ملل خواستار تلاش بیشتر جامعه بین المللی برای کاستن از رنج ملت فلسطین شد و نسبت به مشکلات مالی آنروا هم ابراز نگرانی عمیق کرد.

او گفت: «آنروا از آنجایی که طرف اصلی ارائه دهنده مستقیم کمک‌ها  به پنج میلیون و هفتصد هزار آواره فلسطینی در سرزمین‌های فلسطینی است، نقش اساسی ایفا می‌کند.»

آمریکا از ۲۳ ژانویه گذشته کمک‌ها به آنروا را به ادعای نارضایتی از عملکرد آن متوقف کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: دبیر کل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجودی که قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل در کمک به مردم فلسطین افزود: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق، در نتیجه تنها گزینه‌ای که در برابر ما باقی ماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی‌کنند. آیا شش ماه جنگ و جنایت و نسل‌کشی رژیم اسراییل کافی نیست و جامعه جهانی چه وقت برای پایان این نسل کشی و جنایات اقدام خواهد کرد.

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و دو بار بازدید میدانی ایشان از منطقه رفح قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار منطقه استقبال می‌کند.

در این گفتگوی تلفنی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسراییل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد، من روز گذشته و بار دیگر هرگونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را محکوم و تاکید کردم اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در ادامه با ابراز خرسندی از موضع جمهوری اسلامی ایران برای توقف عملیات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: ما به اسراییل نیز تاکید می‌کنیم اقدام تلافی جویانه‌ای انجام ندهد تا تنش‌ها در منطقه به نفع برقراری صلح و گسترش خشونت‌ها کاسته شود.

دیگر خبرها

  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • تاکید دبیر کل سازمان همکاری اسلامی بر توقف جنایات صهیونیست ها
  • متفکر عرب: حمله ایران یک تحول بزرگ و مهم است
  • گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است
  • جلسه شورای امنیت درباره اوضاع در منطقه
  • منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند
  • اجتماع دانشگاهیان تبریز در حمایت از عملیات سپاه
  • چرایی یک رویکرد
  • حمله به فلسطین اشغالی نشانه عقلانیت ایران بود
  • ونزوئلا: صلح زمانی تضمین می‌شود که قوانین بین‌المللی، در مورد مردم و دولت فلسطین برقرار شود