Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:03:19 GMT

دیدار سفیر ایران با وزیر آموزش عالی یمن

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۱۴۴۴

دیدار سفیر ایران با وزیر آموزش عالی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن روز یکشنبه با «حسین حازب» وزیر آموزش عالی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر آموزش عالی در این دیدار به ملت و رهبری ایران و امت اسلام شهادت «محسن فخری زاده» دانشمند ایرانی را تسلیت گفت.

این مقام یمنی گفت که اطمینان دارد ملت ایران به این اقدام پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش عالی یمن از حضور سفیر ایران در این کشور نیز تشکر و قدردانی کرده و از موضع شجاعانه و بی‌نظیر تهران در حمایت از جمهوری یمن در مقابله با جنگ و محاصره تحمیلی علیه این کشور تشکر کرد.

حسین حازب تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران یک امت به شمار می‌آید و محاصره‌ای که علیه این کشور اعمال شده سبب پیشرفت آن بوده و ملت ایران دارای تمدن تاریخی ریشه دار است.

وی همچنین درباره بخش آموزش عالی یمن به توضیح پرداخت و تاکید کرد که این بخش در پی بمباران‌های کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی با خسارت‌های گسترده‌ای مواجه شده به گونه‌ای که یازده دانشگاه دولتی و ۴۹ دانشگاه خصوصی که در آن ۱۵۰ هزار دانشجو درس می‌خوانند متضرر شده‌اند.

وزیر آموزش عالی یمن از سفیر ایران خواست تا تهران در بخش آموزش عالی به این کشور کمک کند.

از سوی دیگر، حسن ایرلو نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار از وزیر آموزش عالی یمن به دلیل ابراز همدردی با ملت ایران تشکر کرده و تاکید کرد که حضور وی در یمن با هدف تقویت روابط میان دو کشور است.

 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن آموزش عالی سفیر ایران ایران سفیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارتخارجه به سپاه احضار شد!
  • مقامات این کشور پیش از عملیاتِ ایران التماس می‌کردند | سفیر سوئیس به سپاه احضار شد!