Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌اله غلامی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: این طرح‌ها امروز در جلسه ستاد استانی کرونا مطرح و مقرر شد که بصورت گسترده در سطح شهرهای استان اجرا شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: نخستین روش، کنترل ورود به اماکن عمومی، ادارات، ترمینال‌ها، فرودگاه، اتوبوس و مترو است که افراد برای حضور در این اماکن باید کارت ملی ارائه کنند و متصدیان با وارد کردن کُد ملی ارائه شده در سامانه ماسک(نرم‌افزاری برای اطلاع‌رسانی و ارائه آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف) به شناسایی افراد مبتلا به کووید ۱۹ که اسامی آنها در این سامانه ثبت شده است، بپردازند و از ورود بیماران به این اماکن خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دومین روش استفاده از طریق سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) است که کنترل بیماران پس از تشخیص تا ۱۴ روز و کسانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند تا ۱۰ روز انجام می‌شود.

غلامی طرح سوم را اجرای طرح «حافظان سلامت» عنوان کرد که بصورت محله‌محور با کمک نیروهای بسیج و بهداشت و درمان با حضور ۲ هزار و ۷۴۳ تیم ۳ تا ۴ نفره که در سطح محلات و مساجد فعال هستند با پرسش از خانواده‌ها و بمنظور شناسایی بیماران و نظارت بر رعایت محدودیت‌های قرنطینه توسط بیماران انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ارزیابی صورت گرفته از اجرای ۹ روزه محدودیت‌های کرونایی در استان در بخش‌های مختلف در استان را به نسبت خوب ارزیابی کرد و گفت: در این مدت حجم سفرها کاهش یافته، دستورالعمل‌ها توسط صنوف رعایت و در بخش‌های آموزش و فرهنگی و هنری بصورت کامل اجرا شده است.

وی با اشاره به وجود مواردی از تخلف در اجرای محدودیت‌های کرونایی اجرا شده افزود: در هفته جاری تیم‌های بازرسی متشکل از نیروهای بهداشت و درمان، تعزیرات و نمایندگان اتاق اصناف با شدت بیشتری به نظارت و بازرسی می‌پردازند و واحدهای صنفی مُتخلف ۱۵ روز پُلمب و همچنین جرائم ۲ میلیون، پنج میلیون و ۱۰ میلیون ریالی را تشدید می‌کنند تا از تجاوز به حقوق افرادی که محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند، جلوگیری شود.

به گزارش فارس، بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از اول آذر امسال به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود، محدودیت‌های خاصی در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

همچنین از اول آذر به مدت ۲ هفته در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است؛ مشاغل مُجاز و گروه یک شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان غربالگری بیماران محدودیت ها محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر