Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم مستند «سایت‌های ثبت شده ایران در یونسکو» در کانال تلویزیون آشام (Asham TV) به زبان انگلیسی و امهریک به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش برنا، با هماهنگی بعمل آمده از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی با کانال تلویزیون آشام (Asham TV)، فیلم مستند سایت‌های ثبت شده ایران در یونسکو در این کانال تلویزیونی به زبان انگلیسی و امهریک به نمایش درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال تلویزیونی آشام جزو کانال‌های تلویزیونی خصوصی اتیوپی بوده و جزو پربیننده‌ترین آنها نیز است. این کانال تلویزیونی در کل قاره آفریقا و بخش‌هایی از خاورمیانه روی ماهواره‌های Nile Sat  و Eutelsat 8W  قابل دسترسی است.

این نمایش فیلم از آن جهت حائز اهیمت است که اتیوپی نیز مانند کشورمان از قدمت تاریخی و تمدنی زیادی برخوردار است و نمایش اینگونه مستندهای تلویزیونی می‌تواند در راستای شناخت فرهنگ و تمدن کشورمان در جامعه هدف و افزایش تعاملات و فعالیت‌های فرهنگی آتی مثمرثمر باشد.

سازمان یونسکو با ثبت آثار برجسته تاریخی و طبیعی از نقاط مختلف جهان، زنجیر متصلی میان کشورهای مختلف پدید آورده است و حفظ و نگهداری از گنجینه‌های تاریخی و طبیعی جهان را برای تمام انسان‌ها امری واجب می‌کند. مردم سراسر جهان، فارغ از نژاد، دین و آیین‌، برای پاسداشت این میراث فرهنگی و تمدنی گرانبها در سرتاسر جهان تلاش کرده و همواره این سایت‌ها جزو مقاصد گردشگری بین المللی هستند.

آثار ثبت شده ایران در یونسکو نشان‌دهنده قدمت سرزمین باستانی ایران هستند و شامل مجموعه‌ای از گنجینه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشورمان و نشان دهنده شاهکار و نبوغ و خلاقیت مردم هنردوست و هنرپرور ایران زمین است که در فهرست میراث جهانی یونسکو مانند نگینی می‌درخشد.

با هماهنگی بعمل آمده، این مستند (16 آذرماه) ساعت 15 به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) که جزو ساعات پُربیننده کانال مذکور بوده، به نمایش درخواهد آمد و از طریق ماهواره و اینترنت نیز قابلیت دریافت دارد.

همچنین، مستندهای دیگری با رویکرد معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران با همکاری این کانال تلویزیونی در دست تهیه است تا در ایام دهه مبارک فجر سالجاری به نمایش درخواهد آمد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنی فرهنگی ایران ثبت شده ایران در یونسکو نمایش درخواهد آمد کانال تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که شماری از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو همچون روسیه، قزاقستان، عراق، بلاروس و کنیا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مرتبط بویژه یونسکو، که این مرکز تحت پوشش آن می‌باشد و فائو و نهاد‌های مسؤول داخلی دولتی و غیردولتی حضور خواهند داشت، برنامه‌های میان و درازمدت، طرح‌های مرکز بین المللی در سال جاری میلادی و نیز اعتبارات موردنیاز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.   گفتنی است:موضوع تشکیل مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و تنوع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در سی و هشتمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۳۹۴ در پاریس مورد تصویب قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ در قالب مراکز نوع دوم مؤسسات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با هدف توانمندسازی جوامع محلی و ارتقا دانش و فناوری عینیت یافت و نهایتا این مرکز با امضا وزیر وقت جهاد کشاورزی و مدیرکل سازمان یونسکو، در ایران و مستقر در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاسیس شد.   همچنین این مرکز با توجه به رویکرد قاطع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به موضوعات اجتماعی و اقتصادی در بوم سازگان حوزه‌های آبخیز، بر لزوم اخذ تصمیمات فراگیر، جامع و هم افزا با مشارکت مردم تاکید داشته و آن را عنصری مهم و کلیدی در راستای مدیریت پایدار سرزمین و توانمندسازی و مشارکت جوامع محلی در سلامت حوزه‌های آبخیز و حفاظت از منابع طبیعی می‌داند.

دیگر خبرها

  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی