Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقادها از پلیس و دولت فرانسه در پی افزایش میزان خشونت های انجام شده علیه معترضان به لایحه امنیتی جدید افزایش یافته است. خبرگزاری میزان – اعتراض‌های گسترده به لایحه بحث برانگیز امنیتی جدید فرانسه که انتشار تصاویر افسران پلیس را ممنوع می‌کند، همچنان ادامه دارد.   آنچه بر اعتراض‌ها علیه این لایحه دامن زد، انتشار ویدئو‌هایی از خشونت پلیس فرانسه در روز‌های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «یورو نیوز و فرانس ۲۴»، در جدیدترین دور اعتراض‌ها به لایجه امنیتی مذکور که با حضور منتقدان به این لایحه و جلیقه زرد‌ها برگزار شد، ۸۱ نفر از معترضان توسط پلیس دستگیر شدند و ۶۲ افسر پلیس نیز مجروح شدند.   شمار معترضان بنا به اعلام وزارت کشور فرانسه ۱۳۳ هزار نفر و به اعلام سازمان دهندگان ۵۰۰ هزار نفر بود. ماده جنجالی ۲۴ چیست؟ ماده ۲۴ که در ماه اکتبر توسط «امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه به قانون فعلی افزوده شده و در انتظار تصویب سناست، انتشار چهره یا هویت افسران پلیس را به دلیل آسیب به سلامت جسمی و روانی آن ها، جرم اعلام می‌کند.   این جرم، حداکثر یک سال زندان و ۴۵ هزار یورو جریمه نقدی دارد. چرا از قانون امنیتی جدید انتقاد می‌شود؟ لایحه مذکور از سوی سازمان‌های غیردولتی اعم از روزنامه نگاران، گزارشگران بدون مرز، سازمان عفو بین الملل فرانسه، اتحادیه حقوق بشر، اتحادیه‌های صنفی و گروه‌های مدافع حقوق بشر به شدت مورد انتقاد واقع شده است؛ آنها این لایحه را محدودکننده آزادی مطبوعات و کاهش پاسخگویی پلیس می‌دانند. بیشتر بخوانید:  درگیری معترضان و پلیس فرانسه  شهر‌های فرانسه صحنه اعتراض به خشونت پلیس و قانون امنیتی مخالفان بر این باورند که تصویب این قانون، روزنامه نگاران و ناظران اعتراض‌های خشونت آمیز را به مخاطره می‌اندازد.   ضمن اینکه مستندسازی و اشتراک گذاری اقدام‌های خشن افسران پلیس در ارتکاب مجدد پلیس در خشونت‌های آینده، ضروری هستند.   اتحادیه اروپا، سازمان گزارشگران بدون مرز، سازمان عفو بین الملل و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و دادستان حقوق بشر فرانسه نیز در مورد لایحه امنیتی جدید فرانسه و خشونت نهادینه در پلیس این کشور ابراز نگرانی کردند. خشونت پلیس فرانسه پلیس فرانسه تاکنون در موارد مختلف رفتار‌های خشن و غیرانسانی از خود نشان داده است که مهم‌ترین آنها برخورد با معترضان موسوم به جلیقه زرد مشاهده شد.   در جریان اعتراض‌های مذکور، شمار زیادی از معترضان و خبرنگاران به شدت زخمی و چند نفر نیز کشته شدند.   خشونت علیه مهاجران در جریان پاکسازی اردوگاه ها، برخورد تبعیض آمیز با اقلیت‌های قومی، اظهارات نژادپرستانه پلیس و خشونت علیه معترضان به لایحه امنیتی جدید، از دیگر موارد برخورد‌های خشونت بار پلیس فرانسه هستند. دلایل خشونت پلیس فرانسه چیست؟ رویکرد نژادپرستانه در زمان استخدام افسران پلیس، مهم‌ترین دلیل خشونت پلیس فرانسه به حساب می‌آید.   هرچند نباید از مواردی مانند وجود کلیشه‌های نژادپرستانه، ناکارآمدی وزرای کشور فرانسه در ایفای نقش موازنه گر خود، ... به عنوان دلایل ساختاری خشونت پلیس فرانسه غافل بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: فرانسه حقوق بشر امانوئل مکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه حقوق بشر امانوئل مکرون خشونت پلیس فرانسه امنیتی جدید افسران پلیس اعتراض ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کشاورزان بلژیکی در اعتراض به سیاست‌های اتحادیه اروپا در این حوزه، در آستانه نشست وزرای کشاورزی این بلوک، با پرتاب کود شیمیایی و اشیاء و به آتش کشیدن علوفه، خیابان‌های بروکسل را به آشوب کشیدند.

کشاورزان در اعتراض به آنچه سنگ‌اندازی افراطی، تشدید اقدامات زیست‌محیطی و همچنین سیل واردات معاف از مالیات اوکراین به اروپا خوانده‌اند، خیابان‌های پایتخت بلژیک را در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا مسدود کردند.

جمله «بگذارید از حرفه‌مان درآمد داشته باشیم» روی پلاکارد نصب‌شده بر تراکتوری که جاده اصلی پوشیده از سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، کود و کاه را مسدود کرده بود، به چشم می‌خورد.

بروکسل‌تایمز نوشته است که در جریان درگیری کشاورزان با پلیس، دو مامور زخمی شده‌اند. کشاورزان سراسر اروپا ماه‌هاست که در واکنش به سیاست‌های سختگیرانه زیست‌محیطی اتحادیه اروپا از جمله قطع یارانه‌ها دست به اعتراضات گسترده زده‌اند. معترضان همچنین خواستار توقف واردات محصولات کشاورزی ارزان‌قیمت اوکراین نیز شده‌اند.

کد خبر 6063502

دیگر خبرها

  • اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی کلید حل مسئله فلسطین است
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ، از امروز
  • آغاز ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳