Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار امروز پرسپولیس و شهرخودرو مهم‌ترین تقابل هفته چهارم لیگ برتر است. دیداری که در آن سیدمهدی رحمتی در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد تا برخوردی جذاب با سرمربی فصل گذشته خود یحیی گل‌محمدی داشته باشد.

به گزارش برنا؛ یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ بیستم در جایی رقم می خورد که سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان اسبق تیم ملی و سپاهان و استقلال، در قامت سرمربی مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی که به طور ناگهانی و غیر منتظره به عنوان سرمربی تیم شهرخودرو انتخاب شد، در چهارمین تجربه سرمربیگری اش در لیگ برتر فوتبال ایران در مصافی حساس باید در ورزشگاه آزادی به دیدار پرسپولیس برود. دیداری که شاید اگر گلر سابق استقلال سرمربی تیم مشهدی نبود یک بازی معمولی در لیگ محسوب می شد اما حضور رحمتی روی نیمکت شهرخودرو باعث شده نگاه های زیادی به نبرد امروز این تیم مقابل پرسپولیس معطوف شود. دیداری که برای خود پرسپولیسی ها هم به دلیل سرمربیگری رحمتی در شهرخودرو بازی مهمی به حساب می آید.

نبرد شاگرد و استاد

دیدار امروز پرسپولیس و شهرخودرو به نوعی تقابل شاگرد و سرمربی هم هست. رحمتی که سال گذشته در اقدامی عجولانه و پیش از آنکه سرمربی جدید استقلال مشخص شود، تصمیم به جدایی از این تیم گرفت به مشهد رفت تا در شهرخودرو شاگرد یحیی گل محمدی شود. گلر سابق استقلال یک نیم فصل فوق العاده را با گل محمدی در شهرخودرو سپری کرد اما یحیی در اواسط لیگ شهرخودرو را رها کرد تا به تهران بیاید و سرمربی پرسپولیس شود. امروز رحمتی در قامت سرمربی مقابل سرمربی سابق خود قرار می گیرد و قطعا انگیزه زیادی هم برای نشان دادن توانایی های خود مقابل پرسپولیس و گل محمدی دارد. بی شک سرمربی شهرخودرو اگر امروز بتواند از استاد سابق خود امتیاز بگیرد می توان تا اندازه ای بر توانایی‌های او در عرصه سرمربیگری صحه گذاشت. تقابل سیدمهدی رحمتی و یحیی گل‌محمدی به جذابیت‌های دیدار امروز پرسپولیس و شهرخودرو می افزاید.

آمار فوق‌العاده سرمربی شهرخودرو مقابل پرسپولیس

سیدمهدی رحمتی در روزهایی که عنوان بهترین دروازه بان فوتبال ایران را یدک می کشید از پرسپولیس پیشنهاد داشت اما سبقه استقلالی بودنش باعث شد او بی خیال پیشنهاد میلیاردی رویانیان مدیر وقت قرمزها شود و از سپاهان به استقلال برود. رحمتی به واسطه عملکرد خوبش در دربی ها و درگیری اخیرش با بازیکنان پرسپولیس در دربی معروفی که با درخشش او به برتری 3 بر 2 استقلال مقابل پرسپولیس منجر شد، هرگز بازیکن محبوبی نزد هواداران پرسپولیس نبوده است. رحمتی در قالب 6 تیم (فجرسپاسی، سپاهان، استقلال، مس کرمان، پیکان و شهرخودرو) برابر پرسپولیس قرار گرفته است. 32 مصافی که نتیجه آن 10 برد برای پرسپولیس، 9 پیروزی برای رحمتی و 13 تساوی بوده است. یک رکورد بد و یک رکورد عالی از این تقابل‌هاباقی مانده است . 29 گلی که رحمتی از پرسپولیس خورده، بیشترین تعداد گلی است که دروازه‌بانی در لیگ برتر از تیمی دریافت کرده است. با این حال رحمتی 15 بار مقابل پرسپولیس دروازه‌اش را بسته نگه داشته که این بیشترین کلین‌شیتی است که دروازه‌بانی برابر تیمی در لیگ برتر داشته است. علاوه بر این مهدی رحمتی که رکورددار مهار پنالتی در تاریخ لیگ برتر است تاکنون 4 بار مقابل ضربات پنالتی پرسپولیسی‌ها قرار گرفته که هیچ وقت تسلیم نشده است. او 3 بار پنالتی‌های سرخپوشان را مهار کرده که این آمار منحصر به فرد است. ضمن اینکه مهدی رحمتی با 9 کلین شیت رکورددار تاریخ دربی است. رحمتی با 450 دقیقه گل نخوردن در شهرآورد، بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را در مهمترین رقابت باشگاهی ایران را دارد. البته همه این آمارها مربوط به دوران گلری این سرمربی جوان است و باید دید او در عرصه سرمربیگری چه عملکردی مقابل پرسپولیس خواهد داشت.

پرسپولیس و شهرخودرو در همسایگی هم

اختلاف امتیاز پرسپولیس و شهرخودرو در جدول لیگ برتر یک امتیاز است و دو تیم به نوعی در همسایگی هم هستند. هر دو تیم شروع ایده آلی در لیگ بیستم نداشته اند. پرسپولیس در 3 دیدار اخیر خود یک برد و دو تساوی داشته و با 5 امتیاز در رده ششم قرار گرفته است. تیم سیدمهدی رحمتی هم با یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی با 4 امتیاز دو پله پایین تر از مدافع عنوان قهرمانی قرار دارد. بنابراین 3 امتیاز این بازی حساس برای دو تیم از نان شب هم واجبتر است.

آقای سرمربی، غایب بزرگ

سیدمهدی رحمتی غایب بزرگ این دیدار مهم است. او در بازی هفته گذشته شهرخودرو مقابل صنعت نفت به دلیل پنالتی بحث برانگیزی که داور در دقیقه 94 برای تیم آبادانی گرفت بعد از پایان بازی به تیم داوری معترض شد که نتیجه این اعتراض شد اخراج آقای سرمربی. شاید اگر رحمتی تجربه بیشتری در سرمربیگری داشت یادش می ماند که تیمش هفته آینده با پرسپولیس بازی دارد و آنطور بی محابا به داور اعتراض نمی کرد تا حالا مجبور نباشد چنین بازی مهمی را از روی سکوها دنبال کند. علاوه بر رحمتی، امین قاسمی نژاد مهاجم شهر خودرو هم که در بازی هفته اول این تیم دو گل به ثمر رساند به دلیل مصدومیت غایب است. پرسپولیس هم برای این بازی تمام نفرات خود را در اختیار دارد و هیچ غایبی ندارد. 3/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس یحیی گل محمدی سیدمهدی رحمتی شهرخودرو پرسپولیس و شهرخودرو مقابل پرسپولیس سیدمهدی رحمتی گل محمدی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال به پایان رسید و ۳ تیم مدعی قهرمانی استقلال تهران، پرسپولیس و سپاهان موفق شدند به ترتیب شمس آذر، صنعت نفت و ملوان را شکست دهند تا همچنان رقابت برای رسیدن به عنوان قهرمانی در فاصله ۶ هفته تا پایان مسابقات ادامه داشته باشد. هفته بیست و پنجم لیگ برتر از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و در دومین روز این هفته که چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت خواهد بود تیم‌های پرسپولیس و سپاهان و تراکتور و استقلال تهران رو در روی هم قرار می‌گیرند که علاقه مندان به فوتبال دو بازی حساس و مهم را تماشا می‌کنند.

جلال اکبری پیشکسوت فوتبال در رابطه با حساسیت دیدارهای باقی مانده لیگ برتر اظهار داشت: نتایج مسابقات در هفته‌های اخیر به گونه‌ای رقم خورده که نمی‌توان از الان تیمی را به عنوان قهرمان معرفی کرد و با توجه به پیروزی سپاهان برابر ملوان این تیم بار دیگر به جمع استقلال و پرسپولیس برای تصاحب عنوان قهرمانی اضافه شد. بازیکنان سپاهان برای حفظ روحیه خود نیازمند ۳ امتیاز این بازی بودند و با توجه به اینکه سال‌های زیادی از آخرین برد آنها برابر ملوان می‌گذشت، بالاخره در این مورد هم طلسم شکنی رخ داد.

پرسپولیس و سپاهان هر دو از تیم‌های باکیفیت لیگ بوده اند

او درباره مصاف پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم گفت: پرسپولیس و سپاهان از تیم‌های با کیفیت این فصل بوده و در سال‌های اخیر هم همیشه با هم بر سر عنوان قهرمانی در رقابت بوده‌اند. نمی‌توان گفت که پرسپولیس چون میزبان است می‌تواند به راحتی این بازی را پیروز شود؛ کار برای هر دو تیم دشوار خواهد بود و امیدوارم هواداران دو تیم بازی زیبایی را شاهد باشند.

اکبری افزود: سپاهان مُهره های خوبی را در این فصل جذب کرد اما برخی از آنها به دلیل مصدومیت در دیدارهای حساس نتوانستند سپاهان را همراهی کنند. اگر بازیکنان مصدوم سپاهان به دیدار با پرسپولیس برسند مطمئن باشید کیفیت بازی بالاتر خواهد رفت. پرسپولیس با «اوسمار ویه‌را» نتایج خیلی خوبی کسب کرده و به نسبت نیم فصل دوم تیم خطرناک‌تری است البته نباید جذب بازیکنان خوب در نیم فصل را بر عملکرد سرخ‌ها بی تأثیر دانست و بازیکنان سپاهان باید هوشمندانه رو در روی میزبان خود قرار گیرند.

استقلال نباید تراکتور را دست کم بگیرد

کارشناس فوتبال در رابطه با دیدار دو تیم تراکتور و استقلال تهران خاطر نشان کرد: تراکتور در دو، سه هفته اخیر با حاشیه‌هایی مواجه بوده و سرمربی خود را از دست داده است و دو شکست برابر ذوب آهن و نساجی را هم تجربه کرده است. استقلالی‌ها شاید فکر کنند که بازی برابر تراکتور برای آنها با توجه به شرایطی که دارند راحت باشد اما این موضوع درست نیست. تراکتور در حضور هواداران خود می‌تواند بسیار خطرناک باشد و مطمئناً برای جبران نتایج ضعیف خود وارد زمین خواهد شد. استقلال اگر بتواند این بازی را به سود خود به پایان برساند گام بسیار بلندی را برای قهرمانی بر خواهد داشت.

او در پایان تصریح کرد: نمی‌توان نتیجه دیداری را پیش بینی کرد چون هر دو بازی بسیار مهم هستند و امیدوارم عملکرد خوبی را از تیم‌ها در هفته‌های پایانی شاهد باشیم و نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که حق تیمی ضایع نشود.

کد خبر 6086133

دیگر خبرها

  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • رکورد جذاب: سرمربی اورتون به آنچلوتی رسید
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی
  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟
  • یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی
  • حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور؛ یحیی گل محمدی به زودی در تبریز
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟
  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟