Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از پرداخت بیش از ۴۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی آسیب دیده از کروناویروس در این استان خبر داد.

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در این استان اظهار کرد: روند بررسی آمار پنج ساله نشان می دهد که سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در استان سمنان جویای کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد ۲۰ درصد از جویندگان کار استان سمنان بیمه شده تامین اجتماعی هستند که به دنبال شرایط شغلی بهتری هستند.

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: جویندگان کار واقعی در استان سمنان که فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند تا ۹ هزار نفر در سال تخمین زده می شود.

غنیان گفت: امسال‌ پنج هزار و ۲۳۰ نفر در استان سمنان جویا کاری بودند که تاکنون یک هزار و ۲۵۸ نفر آنان در بخش های مختلف مشغول به کار شدند. 

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از جویندگان شغل در استان سمنان مرد و ۳۷ درصد زن هستند تصریح کرد: ۶۶ درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت و ۶۰ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای بخش هایی از تولید و صنوف در این استان افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی استان که به دلیل شیوع کرونا، کسب و کارشان دچار آسیب شد، پرداخت گردیده است.

دبیر کارگروه اشتغال استان یادآوری کرد: خوشبختانه پرداخت این میزان تسهیلات، به تثبیت اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر انجامیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی همه باهم علیه کرونا کار و رفاه اجتماعی استان سمنان استان سمنان جویندگان کار مدیرکل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم امیدیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جهت دریافت خدمات درمان سرپائی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان مراجعه داشته‌اند.

وی با اشاره به جمیعت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان اظهار داشت: به طور میانگین هر بیمه شده شش بار مراجعه به مراکز درمانی ملکی داشته است. وی ادامه داد: از مجموع خدمات ارائه شده یک میلیون و هشتصد هزار خدمت مربوط به موارد پاراکلینکی شامل خدمات دارویی، آزمایش، فیزیوتراپی، رادیولوژی و … بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه در هر مرکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی داروهای متناسب با نوع خدمات عمومی و تخصصی آن مرکز ارائه می‌گردد اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه دارویی با تعداد ۴ میلیون و ۲۷۰ هزار قلم دارو در بخش درمان سرپائی برای بیماران ثبت شده است.

امیدیان با اشاره به حجم بالای مراجعین به مراکز درمانی استان بیان داشت: علیرغم وجود برخی محدودیت‌های سازمانی و درمانی در ارائه خدمت بویژه در حوزه متخصصین، تلاش مجموعه مدیریت درمان استان بر خدمت رسانی گسترده و مناسب به جامعه هدف معطوف شده است.

کد خبر 6084553

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی پنجم اردیبهشت در سمنان
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • هشدار پیامکی فوری به داوطلبان و جویندگان سئوالات کنکور
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان