Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «به» میوه زمستانی، معطر و متعلق به خانواده‌ گل سرخیان است که تقریبا به گلابی شباهت دارد.

برگ این میوه هم به عنوان داروی گیاهی برای درمان انواع بیماری‌ها  به کار می رود. یکی از فواید بارز میوه «به»، آزاد کردن ماده ضد ویروسی است که توصیه می‌شود هنگام سرماخوردگی به صورت  چای دم کرده و مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چای گرم برگ درخت «به» تسکین کننده خوبی برای  علائم سرماخوردگی مانند سرگیجه، تب، سرفه و عطسه بوده همچنین حس سبکی خاصی  را در بدن ایجاد می‌کند.

شما می توانید به چای برگ به، مقداری لیمو، زنجبیل و عسل را هم اضافه کرده و به عنوان دمنوش میل کنید. این میوه سرشار از ویتامین‌های آ، ب و املاح آهکی و تانن ،  پروتئین، لیپید و آب است.

به  برای درمان بیماری‌های معده بسیار موثر بوده و متوقف کننده اسهال‌های ساده و خونی است. افرادی که دچار بیماری‌های حاد ورم روده‌ای، همچنین خونریزی‌های قاعدگی و بواسیر می‌شوند، می‌توانند از دمنوش میوه به یا برگ آن استفاده کنند. این میوه نه تنها می‌تواند سیستم دستگاه  گوارش را تقویت کند، بلکه در بهبود مخاط و سرفه های مکرر افراد موثر خواهد بود.

 تخم های داخل میوه «به»، خاصیت بی نظیری در بهبود بیماری ها دارد. لعاب تخم «به»  برای درمان سرماخوردگی، مخاط ریه، سرفه و انواع زخم‌ها کاربرد دارد. شکوفه این میوه در  رفع انواع سردردها، مشکلات دستگاه گوارش و  بیماری‌های ریوی نقش بسزایی دارد و به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود.

کاهش تورم چشم‌ با دمنوش برگ «به»

یکی از راه های بهبود تورم چشم استفاده از برگ به، آن هم به طور مستمر در برنامه غذایی است. برای این امرمی توان  جوشانده را مصرف کرد و یا از برگ‌های نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد کاهش ورم چشم‌ها استفاده کرد.

تقویت موی سر با میوه «به»

همه افراد دغدغه ریزش موهایشان را دارند. برای کاهش این استرس می‌توانید با استفاده از دمنوش  برگ به و شکوفه های آن  مانع از ریزش مو شوید. به این صورت که جوشانده برگ«به» را تهیه  سپس مو‌های سر را به آن آغشته کرده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید، بعد از گذشت زمانی می‌توانید سرتان را بشویید.

بیشتر بخوانید 

معجزه آسا‌ترین خواص به برای سلامتی انسان کدامند؟

رفع عارضه اسهال با دمنوش برگ «به»

یکی از فواید سلامتی برگ درخت به کنترل و درمان اسهال است. شما می توانید از دم نوش برگ درخت به، به عنوان یک مکمل برای رفع مشکلات گوارشی خود  مانند اسهال استفاده کنید.

تنظیم فشار خون با میوه «به»

طبق بررسی های انجام شده، برگ درخت به حاوی پکتین است که به گردش خون کمک کرده و در نتیجه مصرف منظم آن می‌تواند به فشار خون نرمال کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میوه به درمان سرماخوردگی بیماری ها برگ درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص ظرف های ضد سرطانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مس یک ماده معدنی کمیاب و ضروری برای بقا و زنده ماندن است. مس در همه بافت‌های بدن یافت می‌شود و در ساختن گلبول‌های قرمزخون و حفظ و نگهداری سلول‌های عصب و سیستم ایمنی نقش دارد. خواص مس برای بدن، می‌تواند به تشکیل کلاژن و جذب یون کمک می‌کند و در تولید انرژی نقش دارد. مس بیشتر در کبد، مغز، قلب و کلیه‌ها و عضله اسکلتی یافت می‌شود. مصرف کم و زیاد مس می‌تواند بر کارکرد مغز تاثیر بگذارد. کمبود مس با بیماری‌های آلزایمر، ویلسون و منکز (Menkes) ارتباط دارد. کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند منجر به بیماری قلبی-عروقی و دیگر مشکلات شود.


خواص مس برای بدن
مس برای طیف زیادی از کارکرد‌های اعضای بدن ضروری است
کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد بجز در شرایط خاص مثل بیماری منکز (Menkes)
مصرف مکمل‌های مس معمولا ضرورتی ندارد و ممکن است منجر به بهم ریختن تعادل شود.
بهم ریختن تعادل مس با بیماری آلزایمر ارتباط دارد.
به افراد توصیه می‌شود که قبل از مصرف مکمل مس باید با پزشک مشورت کنند.


مزیت‌های مس برای سلامتی
مس یک ماده مفید و ارزشمند است که در موادغذایی یافت می‌شود. مس یک ماده مغذی ضروری برای بدن است. مس به همراه آهن به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمزخون را بسازند و به سالم نگهداشتن استخوان ها، عروق خون، اعصاب و سیستم ایمنی و همچنین به جذب آهن کمک می‌کند. کافی بودن مس در رژیم غذایی می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق و استئوپورز (پوکی استخوان) کمک کند.


مس برای سلامت قلب و عروق
پایین بودن سطح مس با بالارفتن کلسترول و فشارخون ارتباط دارد. یک گروه از محققان نشان دادند که مصرف مکمل‌های مس ممکن است برای برخی بیماران دچار نارسایی قلبی مطلوب باشد. مطالعات حیوانی، پایین بودن سطح مس را به CVD ارتباط دادند، اما هنوز مشخص نیست که آیا کمبود مس می‌تواند همین اثر را بر انسان‌ها داشته باشد.


فرستادن سیگنال به عصب
مس همانند یک ترمز یا سوییچ است که سلول عصب را کنترل می‌کند. اگر مقادیر زیادی مس وارد یک سلول شود، این ماده مغذی می‌تواند فرستادن سیگنال به عصب را کاهش دهد. وقتی سطح مس در این سلول افت می‌کند، فرایند ارسال سیگنال از سرگرفته می‌شود.


کارکرد سیستم ایمنی
مصرف بسیار کم مس می‌تواند منجر به نوتروپنیا (Neutropenia) شود. این بیماری نوعی کمبود گلبول‌های سفید خون یا نوتروفیل است که با عفونت مبارزه می‌کنند. یک فرد با سطح پایینی از نوتروفیل، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عفونی است.

آشنا شویم با مکمل مولتی ویتامین مینرال: قرص مولتی کامپلیت هلث برست

استئوپورز (پوکی استخوان)
کمبود شدید مس با پایین آمدن تراکم موادمعدنی در استخوان و افزایش خطر استئوپورز (پوکی استخوان) ارتباط دارد. تحقیقات بیشتری نیاز است تا نحوه تاثیر کمبود مس بر سلامت استخوان و اینکه چگونه مکمل مس می‌تواند به پیشگیری و مدیریت استئوپورز کمک کند، مورد مطالعه قرار گیرد.


تولید کلاژن
مس نقش مهمی در حفظ و نگهداری کلاژن و الاستین دارد. دانشمندان چنین فرض کردند که مس ممکن است از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار باشد و این ماده مغذی همراه با دیگر آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به پیشگیری از پیری پوست کمک کند. اگر سطح مس در بدن کافی نباشد، بدن نمی‌تواند بافت همبند آسیب دیده یا کلاژن که داربست استخوان را می‌سازد، جایگزین کند. این مسئله می‌تواند منجر به طیفی از مشکلات از جمله از کارافتادن مفصل شود، زیرا بافت‌های بدن بتدریج سست شده و تحلیل می‌روند.


آرتروز
مطالعات حیوانی نشان دادند که مس می‌تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن آرتروز کمک کند و از همین رو مردم دستبند‌های مسی را به دور دست می‌بندند. با این حال هیچ مطالعه انسانی این موضوع را تایید نکرده است.


عمل آنتی اکسیدانی
مس می‌تواند از کارکرد آنتی اکسیدانی برخوردار باشد و به کاهش تولید رادیکال‌های آزاد کمک کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها و DNA آسیب بزنند که این منجر به سرطان و دیگر بیماری‌ها می‌شود.

دیگر خبرها

  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • پهپاد‌های شگفت انگیز