Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا تلاش می‌کند تا شرایط اجتماعی در این کشور را خوب جلوه دهد، اما تعمیق دو دستگی در این کشور مشهود است. خبرگزاری میزان - پایگاه «بیزینس ورلد» در گزارشی درباره وضعیت این روزهای آمریکا می‎نویسد «انتخابات پر هیاهوی آمریکا که رسانه‌های این کشور جو بایدن، نامزد دموکرات را پیروز آن خوانده اند، باز هم ابر دو دستگی در این کشور را آشکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   این پایگاه می‎نویسد «از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با سیاست‌های غیر علمی، افزایش تنش نژادی و اختلاف مداوم با رسانه‌های خبری یاد می‌شود با این حال، رقابت ریاست جمهوری یک رقابت نزدیک بود.»   در حالی که طی چند دهه در آمریکا دو دستگی و شکاف میان مردم آمریکا به تدریج در حال رشد بود، اما این امر به ویژه در آخرین انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ بیش از پیش آشکار شد؛ همچنین در چهار سال بعد از انتخابات ۲۰۱۶، نفرت بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها تنها بیشتر شد و توجه چندین تحقیق را به خود جلب کرد.   مرکز تحقیقات «پیو» اخیرا مطالعه‌ای منتشر کرده است که نشان می‌دهد جمهوریخواهان و دموکرات‌ها تا حد زیادی به مخالفان خود نگاهی منفی دارند و برخی از دیدگاه‌های منفی آنها از سال ۲۰۱۶ تشدید شده است.   مطالعات دیگر نشان می‌دهد که نفرت آنها نسبت به مخالفان بیش از وفاداری آنها نسبت به حزب خود افزایش یافته است؛ پیوند بین هویت حزبی و هویت اجتماعی آنها نیز فاصله بیشتری را بین هر دو گروه ایجاد می‌کند.   مطالعات نشان می‌دهد جمهوریخواهان معمولا از مسیحیان سفید پوست تشکیل شده اند، در حالی که دموکرات‌ها تعداد زیادی از غیر سفید پوست‌ها و غیر مسیحیان را تشکیل می‎دهند.   نمی‌توان از نقش دولت کنونی آمریکا در دامن زدن به این شکاف چشم پوشی کرد؛ به طور مثال، تعهد ترامپ برای ساختن دیواری در مرز آمریکا و مکزیک قطعا باعث شد که مهاجران مکزیکی و همچنین آمریکایی‌های مکزیکی تبار در این کشور احساس بیگانگی و تمایل به سمت دموکرات‌ها کنند.   شکاف فرهنگی-اجتماعی، شکاف حزبی را تقویت کرده و منجر به جبهه گیری و غیرانسانی شدن مخالفت‌های سیاسی در آمریکا شده است؛ این موضوع مرز‌های بحث‌های سیاسی را تحت فشار قرار داده است.   مهاجرت، مراقبت‌های بهداشتی، سقط جنین، هزینه‌های دولت و کنترل اسلحه در حال حاضر صرفا بحث سیاسی نیستند، بلکه بازتاب نظام آمریکاست.   نظر متفاوت در مورد هر یک از این موضوعات می‌تواند در روابط شخصی گسستگی ایجاد کند؛ همین مسئله امروزه باعث شکنندگی جامعه آمریکا شده است. بیشتر بخوانید: انتخابات در آمریکا و شکاف های سیاسی و نژادی نژاد پرستی ساختاری در آمریکا همچنین بیماری همه گیر کووید-۱۹ باعث تشدید اختلاف میان دو گروه شد؛ همه جهان شاهد بودند که چگونه جمهوریخواهان و دموکرات‌ها حتی نمی‌توانستند در مورد واقعیت‌های اساسی، توافق کنند.   جلوگیری از انتشار سریع ویروس، شهروندان را ملزم به پیروی از فاصله اجتماعی می‌کند که به نوبه خود نیاز به همکاری و اعتماد متقابل دارد؛ این در حالی است که در آمریکایی‌ها هنوز به طور مشترک در مورد وجود ویروس به توافق نرسیده اند.    «بیزینس ورلد» در پایان نوشت «وفاداری مداوم جمهوریخواهان نسبت به ترامپ حتی در حالی که افزایش مشکلات ناشی از کرونا مشهود است، خواه با کوچک شمردن همه گیری کرونا یا لقب دادن به ویروس با عنوان ویروس چینی، نشان می‌دهد که چگونه افراد از نشانه‌های حزبی برای ایجاد نظرات خود درباره هر موضوعی از سیاست خارجی گرفته تا واقعیت‌های علمی استفاده می‌کنند؛ جو بایدن در نخستین سخنرانی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از آمریکایی‌ها خواست تا با یکدیگر مانند دشمن رفتار نکنند؛ این نشان دهنده وخامت اوضاع د این کشور است.»   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ ریاست جمهوری نشان می دهد دموکرات ها دو دستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی بعد از ظهر امروز جمعه در یک موضع‌گیری رسانه‌ای در این ارتباط  افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • سپاه و ارتش، بازوان اقتدار کشور
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی