Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@14:15:28 GMT

اردن ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۲۲۴۴

اردن ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

وزارت امور خارجه اردن ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی را محکوم کرد و جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه را خواستار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت امور خارجه اردن ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، «ضیف الله الفایز» سخنگوی وزارت امور خارجه اردن بر ضرورت یکپارچگی تلاش ها برای کاهش تنش ها و حفظ امنیت و ثبات و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزارت امور خارجه امارات هم یکشنبه شب با صدور بیانیه ای ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: درحالی که منطقه شاهد بی ثباتی و چالش‌های امنیتی است این شرایط ما را به سوی همکاری برای جلوگیری از اقداماتی که باعث تشدید تهدید ثبات کل منطقه می‌شود، سوق می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: دولت امارات با توجه به اعتقاد راسخ خود به ضرورت پایبندی به ثبات در منطقه، جنایت ترور ننگین آقای محسن فخری زاده را که می‌تواند به درگیری در منطقه منجر گردد، محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: دولت امارات با توجه به شرایط موجود منطقه از تمامی طرف‌ها می خواهد برای جلوگیری از سوق یافتن منطقه به سطح جدیدی از بی ثباتی و تهدید صلح، بالاترین سطح خویشتنداری را از خود نشان دهند.

گفتنی است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل گردید.

متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیا ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه محسن فخری زاده ترور شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود؛ این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و افزود، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد
  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد
  • اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • وزیر خارجه قطر سیاست‌های رژیم اشغالگر را محکوم کرد