Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس دهم گفت: تندروها انتظار دارند دستگاه دیپلماسی کشور وظیفه امنیتی ها و نظامیان را انجام بدهد و دولت، رییس جمهور و ظریف مثل نظامیان و امنیتی ها عمل کنند، این رفتار عجیب این جمع بسیار قابل تامل است

به گزارش برنا؛ در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، برخی تندروها همان موضع همیشگی یعنی حمله به دولت را در پیش گرفتند، در همین رابطه جلال میرزایی، نماینده مجلس دهم، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: برداشت من این است که اتاق فکر مستقر در تل آویو در کنار طراحی این نوع پروژه های ترور و به موازات انجام این کارها، طراحی هایی برای انجام عملیات روانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها سعی می کنند طراح های خود را در ارتباط با ایران هم زمان پیش ببرند. هر اتفاقی که رخ می دهد سعی می کنند، نهایت استفاده را ببرند.

او افزود: باید توجه کنیم که واکنش ها به ترور شهید فخری زاده به دو دسته تقسیم می شود؛ یکی مواضع مسئولین و مسئولین نهادهای حاکمیتی که ضمن تقبیح این جنایت بر شناسایی عاملان و مجازات آنان تاکید کرده اند، درست هم همین است و نباید این مساله را به عنوان وسیله ای، برای ایجاد التهاب در جامعه به کار گرفت بلکه این اتفاق و این قبیل اتفاقات، مایه وحدت و انسجام ملی می شود. واکنش دومی که از ساعات اولیه ترور شهید فخری زاده، شاهد آن بودیم، موضع گیری جریان سیاسی تندرو است که در یک ساله اخیر داعیه حل مشکلات کشور را دارد و در مقابل دولت روحانی ایستاده است. این جریان با استفاده از این ترور، امروز به دنبال پیگیری مقاصد سیاسی و پیروزی خود در انتخابات پیش رو است البته بدون توجه به منافع ملی.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به تلاش تندروها در روزهای اخیر تاکید کرد: متاسفانه این جریان بر اساس اصلی که به مارکسیست ها متعلق است و می گویند، هدف وسیله را توجیه می کند از هر وسیله ای، حتی از این ترور ناجوانمردانه برای تخریب دولت استفاده می کنند. برای آنها تنها چیزی که اصالت دارد، رسیدن به قدرت سیاسی بیشتر است و جا دارد، دستگاه های امنیتی ضمن تمرکز بر شناسایی عاملان این ترور روی مرتبه فکری جریانی که به موازات این ترور فیزیکی به دنبال تخریب فضای سیاسی و روانی جامعه است، دقت و تمرکز داشته باشند.

او درباره موضع گیری اخیر ذوالنوری و کریمی قدوسی تصریح کرد: موضع گیری امثال ذوالنوری، کریمی قدوسی و امثال رسایی و دیگران و برخی کاربران فضای مجازی که در چند ماه اخیر بسیار فعال شده اند و کار آنها توییت کردن است، انسجامی را در فرصت سوزی نشان می دهد؛ آنها آمادگی دارند و آموزش دیده اند تا فرصت سوزی کنند و اختلافات داخلی را تشدید و انسجام مسئولین را به هم بزنند.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: در همان دقایق اولیه انتشار خبر این جنایت آنها شروع به انتقاد از دولت کردند و این مساله را به برجام، بایدن، دموکرات ها و رویکرد دولت در عرصه دیپلماسی، ربط دادند. این آقایان توجهی ندارند و نمی دانند بین فعالیت در عرصه دیپلماسی و کاری که نظامیان در عرصه امینتی انجام می دهند، تفاوت وجود دارد. آنها انتظار دارند دستگاه دیپلماسی کشور وظیفه امنیتی ها و نظامیان را انجام بدهد و دولت، رییس جمهور و ظریف مثل نظامیان و امنیتی ها عمل کنند، این رفتار عجیب این جمع بسیار قابل تامل است.4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کریمی قدوسی جلال میرزایی فخری زاده امنیتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای استان در راستای سیاست دولت سیزدهم در افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشور‌های مختلف در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای روابط خارجی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، یادآور شد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان‌غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان، افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • قدرت موشکی ایران خیلی فراتر از هشداری بود که به اسرائیل داد /در منطقه با کسی شوخی نداریم/دستگاه اطلاعاتی ایران از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی است