Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@11:30:31 GMT

چگینی: بهتر است لیگ تکواندو امسال ترکیبی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۲۴۵۳

چگینی: بهتر است لیگ تکواندو امسال ترکیبی برگزار شود

کیومرث چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌ برگزاری مسابقات لیگ‌های مختلف تکواندو باید زودتر از اینها به تیم‌ها ابلاغ می‌شد، اظهار داشت: بحث اصلی ما با سازمان لیگ تکواندو این بود که قبل از پیش ثبت‌نام، شیوه‌نامه را به تیم‌ها بدهند. البته هنوز هم در اجرای برخی از موارد این شیوه‌نامه ابهام وجود دارد که با نیری دبیر فدراسیون تکواندو صحبت کردیم و وی توضیحات کاملی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین مسئله اطمینان از سلامتی کادر فنی و بازیکنان بود که با توجه به برگزاری متمرکز رقابتها، تا حد زیادی نگرانی و دغدغه‌های‌مان مرتفع شده است. در رابطه با برخی از جزییات هم قول‌های را دبیر فدراسیون تکواندو به ما دادند تا موارد پس از پیگیری، با اطمینان خاطر صدرصدی مسابقات برگزار شود.

مدیر عامل باشگاه تکواندو لوازم خانگی کن در خصوص اینکه خروجی برخی از لیگ‌ها ایده‌آل نخواهد بود، عنوان کرد: چند نکته در این شیوه‌نامه وجود دارد که به طور مثال در بعضی از لیگ‌ها 4 تیم ثبت نام کرده‌اند. هزینه‌هایی که تیم‌ها قرار است در این لیگ داشته باشند توجیه‌ای ندارد و فقط یک تعداد محدودی از ورزشکاران درگیر مسابقات می‌شوند و بقیه بازیکنان بیرون خواهند ماند، در نتیجه خروجی مطلوبی از این رقابت‌ها به جا نخواهد ماند. جام نقش جهان (لیگ دسته یک مردان) که قدیمی‌ترین لیگ تکواندو در کشور است و جام کوثر (لیگ بانوان) فقط چهار تیم قبل از ابلاغ شیوه‌نامه ثبت نام کرده‌اند و هنوز ثبت نام قطعی انجام نشده است.

وی در مورد هزینه‌ تیم‌ها برای حضور در یک مرحله از لیگ تکواندو، گفت: اگر هم اکنون هزینه‌های اسکان، تغذیه و تست PCR را حساب کنیم و برای شرکت در یک مرحله از مسابقات لیگ، هر تیم 20 شرکت‌کننده داشته باشد، یک مسابقه برای هر تیم 20 یا 30 میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت. همچنین در جام خلیج فارس (لیگ برتر مردان) و جام آینده‌سازان (لیگ نوجوانان پسر و دختر) تیمها باید دو مرتبه وارد مسابقات ‌شوند و بالطبع‌ هر تیمی باید بالای 30 میلیون تومان هزینه کند. 

چگینی درباره اینکه باید به تیم‌ها زمان کافی جهت آماده‌سازی بازیکنان‌شان داده شود، تاکید کرد: ما خودمان هم از روز اول می‌گفتیم که در این شرایط کرونایی، تمام باشگاههای ورزشی تعطیل است و اگر وضعیت به این شکل باشد در لیگ شرکت نمی‌کنیم. به منظور برگزاری مسابقات هر تیم حداقل به 45 روز زمان نیاز دارد تا بازیکنانش آماده شوند. اگر قرار باشد تیمها با آمادگی مختصر وارد مسابقات لیگ شوند، مطمئن باشید علاوه بر بیماری کرونا، بازیکنان از آسیب بدنی و جسمی لطمه خواهند خورد. چون بدن از آمادگی لازم به دور است و باعث پارگی رباط، شکستگی و مسائل دیگر همه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد لیگ برگزار شود انتظار داریم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نکات ایمنی، زمان مناسبی هم برای آماده‌سازی مجموعه تیمی و بازیکنان در اختیار تیم‌ها گذاشته شود. لیگی که منجر به خروجی، معرفی چهرهای جدید و پدیده نشود باری به هر جهت است و خیلی به تیم‌های ملی تکواندو کمک نخواهد کرد.

مدیر عامل باشگاه تکواندو لوازم خانگی کن در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای بالا بردن جذابیت مسابقات لیگ تکواندو دارید، خاطرنشان کرد: پیشنهادی در رابطه با بالا بردن کیفیت لیگ‌های تکواندو داده‌ام که امسال رقابتها به صورت تلفیقی و ترکیبی برگزار شود. اگر تیم‌ها مجاب شوند تا مسابقات به صورت میکس برگزار شود و همه تکواندوکاران رده‌های سنی و بخش‌های مردان و بانوان درگیر این پیکارها شوند، جذابیت رقابتها هم بالا خواهد رفت. موفقیت تیم‌های مختلف بستگی به این دارد که از تمامی بازیکنان رده‌های و سنی دختران و پسران خود استفاده کنند. ورزشکاران تیم‌ها در تمامی رده‌های سنی و همچنین در دو بخش بانوان و مردان درگیر این پیکارها می‌شوند و این فایده را دارد که تمرکز و توجه فقط به یک رده‌ سنی خاص معطوف نمی‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو هم در حال طراحی چنین مسابقاتی است. این طرح می‌تواند در کشورمان به این شکلی برگزار شود که در بخش آقایان طی دو روز و بخش بانوان دو روز دیگر به صورت جداگانه مسابقات‌شان را برگزار کنند و برای معرفی تیم‌های برتر مجموع نتایج را اعلام کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لوازم خانگی کن تکواندو لیگ تکواندو لیگ تکواندو مسابقات لیگ برگزار شود شیوه نامه ثبت نام لیگ ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مسابقات فوتسال جام رمضان ۱۴۰۳ با حضور بازیکنان لیگ برتری و لژیونر از سطح بالایی برخوردار است.

مسابقات فوتسال جام رمضان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است و هواداران زیادی را تا پاسی از شب به سالن‌های مشهد می کشاند، اما امسال یک اتفاق متفاوت سطح کیفی بازی‌ها را بالا برده‌است.

تیم انصارالحجه که در سالن اقدسیه مشهد بازی‌هایش را آغاز کرده، از بازیکنان لیگ برتری و لژیونر مشهدی تشکیل شده و همین موضوع این تیم را جزو مدعیان قهرمانی امسال کرده‌است.

بازیکنانی همچون علی ابراهیمی، بازیکن سابق تیم ملی و حال حاضر تیم الموارد المایه بغداد که سابقه چندین قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، لیگ برتر ایران و همچنین آقای گلی در مسابقات دانشجویان آسیا و لیگ برتر مالزی را در کارنامه دارد، در کنار سجاد امانی، سجاد عادلی و سینا اسدی که در تیم‌ فرش‌آرا حضور دارند و همچنین بازیکنان با تجربه دیگری نظیر عادل برجسته، حامد سنائی، علی بهلول و احسان سهیلی مقدم که همگی سابقه حضور در لیگ برتر ایران را دارند، به جام رمضان امسال مشهد رنگ و بوی دیگری داده است.

همچنین جوانان آینده داری همچون امیر محمد پور و مرتضی محمودی نیز در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند و در تیم انصارالحجه توپ می‌زنند.

این تیم موفق شد در گروه خود به راحتی با به ثمر رساندن ۳۸ گل زده و تنها ۳ گل خورده به عنوان سرگروه صعود کند و در نخستین بازی حذفی نیز با ۱۳ گل حریف خود را از پیش رو بردارد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، بازی‌های جام رمضان امسال ابتدا در ۱۰ سالن با شرکت ۳۲۰ تیم به صورت همزمان برگزار می‌شود و در پایان مرحله نخست، ۳ تیم برتر هر سالن، راهی سالن شهید بهشتی می شوند تا مرحله نهایی مسابقات با حضور۳۰ تیم و به صورت حذفی برگزار شود.

ابراهیمی: سطح کیفی مسابقات رمضان بالاست

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص گرد هم آمدن این تعداد بازیکن لیگ برتری دور هم و بازی کردن خودش در جام رمضان مشهد اظهار کرد: قبل از هرچیز باید ابتدا از بخش خصوصی که از تیم ما حمایت کردند آقایان مهدی مجتهدی، از فعالان با سابقه اقتصادی در حوزه زعفران و مهدی طلوع، مالک شله و حلیم چهارفصل که از افراد خوشنام و با سابقه رستوران‌های مشهدی هستند، تشکر کنم که پای کار آمدند و در این شرایط اقتصادی بدون هیچ چشم داشتی و خالصانه فقط جهت ترویج ورزش از ما حمایت ‌می‌کنند. آنها باعث شدند این تیم تشکیل شود.

ابراهیمی تصریح کرد: حامیان تیم از قدیمی‌های مشهد هستند و به دلیل علاقه و ارادت به حضرت مهدی (عج)، این تصمیم گرفته شد که تیم را با نام انصارالحجه مزین و در مسابقات شرکت کنیم تا در کنار ورزش، فرهنگسازی نیز صورت گیرد.

وی افزود: بازی‌های لیگ عراق به دلیل جام ملت‌های آسیا تعطیل شده و با هماهنگی باشگاهم به مشهد آمدم. چون نمی‌خواستم از شرایط مسابقه دور باشم، برای اولین بار پس از سال‌ها در جام رمضان به میدان می‌روم.

ابراهیمی در خصوص هدف تیم انصارالحجه در این دوره از رقابت‌ها گفت: با وجود بازیکنان خوب و توانمندی که داریم در کنار کادر قوی و کار بلد، مهران مزروعی و حسین درودی انشالله بتوانیم به بهترین مقام ممکن دست پیدا کنیم.

وی در خصوص استقبال هواداران از این رقابت‌ها گفت: انصافا با سطح کیفی خوبی که مسابقات دارد، طبیعی است که هواداران مشهدی به سالن‌ها بیایند و مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. فکر می‌کنم امسال سطح مسابقات بهتر شده و هواداران بیشتری هم به سالن می‌آیند. البته مطمئنا استقبال اصلی در سالن شهیدبهشتی رخ خواهدداد و بعید نیست که هر بازی این سالن مملو از جمعیت شود، زیرا مردم مشهد فوتسال‌دوست هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشخص شدن ترکیب تیم ملی‌ تکواندو برای مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا
  • تیم ملی با هشت تکواندوکار به ویتنام می رود
  • معرفى تركيب تيم ملى تكواندو براى اعزام آسيايى
  • ترکیب تیم ملی تکواندو معرفی شد/ اعزام هشت تکواندوکار به قهرمانی آسیا
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • هادی ساعی: در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • مسافران کرمانشاه امسال قوانین رانندگی را بهتر رعایت کردند
  • حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد