Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:13:04 GMT

عرضه کتابهای زبان کردی انتشارات آستان قدس حسینی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۲۹۳۸

عرضه کتابهای زبان کردی انتشارات آستان قدس حسینی

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از گذشت چندین ماه از عدم برگزاری فعالیتهای فرهنگی در کشور عراق به دلیل انتشار ویروس کرونا، نمایشگاه کتاب استان سلیمانیه میزبان شرکت کنندگانی از داخل و خارج از کشور عراق بود.

غرفه آستان قدس حسینی که یکی از شرکت کنندگان برجسته این نمایشگاه کتاب بود، کتابهایی با موضوعات فرهنگی، دینی و فکری متنوع که برخی از آنها به زبان کردی بود در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی مامیثه مسئول واحد نمایشگاه های آستان قدس حسینی اظهار داشت: آستان قدس حسینی در دومین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه حضوری فعال و برجسته دارد و در این نمایشگاه کتابهای مفیدی برای شهروندان کرد و عرب عرضه گردیده است و بحمدالله استقبال زیادی از کتابهای منتشر شده در آستان قدس حسینی به زبان کردی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه متولی شرعی آستان قدس حسینی و نماینده مرجعیت عالی برای حضور آستان قدس حسینی در نمایشگاه های کتاب و فعالیتهای فرهنگی محلی و بین المللی اهتمام ویژه ای قائل هستند؛ افزود: از جمله کتابهای ترجمه شده به زبان کردی می توان به کتاب البکاء علی الحسین (علیه السّلام)، عقاید امامیه، عباس بن علی (علیهما السّلام)، مقتل امام حسین (علیه السّلام)، تاریخ سیاسی شیعه، رساله حقوق امام سجاد (علیه السّلام) در کنار عناوین دیگر به زبانهای عربی و انگلیسی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که دومین نمایشگاه بین المللی سلیمانیه امسال با شرکت سیصد و پنجاه ناشر از هفده کشور و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا برگزار شده است.

کد خبر 5084040

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم امام حسین کتاب متون دینی حضرت معصومه س محسن فخری زاده حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا قرآن رادیو قرآن میثم مطیعی بسیج دین اسلام مسابقات قرآنی شیخ مفید شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت فیلیپین سازمان تبلیغات اسلامی آستان قدس حسینی زبان کردی الس لام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها

کتاب «نقاشی قشنگ» برگرفته از حدیثی از امام رضا(ع) به قلم لعیا اعتمادی برای گروه سنی کودک از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) به نویسندگی لعیا اعتمادی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان از سوی انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار کتاب‌های کودک و نوجوان شد. این اثر یکی از جلدهای مجموعه 12 جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا(ع) است.

نویسنده کتاب حاضر داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد» نوشته که در کتاب عیون اخبار‌الرضا ذکر شده است.

ماجرای داستان «نقاشی قشنگ» در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی  می‌شود.

نامه‌هایی به خدا کتاب شد

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: نقاشی‌اش خیلی قشنگ بود! گل‌های قرمز و صورتی برگ‌هایشان را بالا آورده بودند. پروانه‌ها هم مثل فرشته‌ها بالای سر آنها می‌چرخیدند و خوشحالی می‌کردند. وقتی نقاشی مائده را دیدم، این فکر به ذهنم آمد و به او گفتم: «خوش به حال گلهایت! حتما از اینکه پروانه‌ها مثل فرشته‌ها بالای سرشان میچرخند، خیلی خوشحال هستند!» مائده با تعجب نگاهم کرد و پرسید: «پروانه‌ها مثل فرشته‌ها بالای سر آنها می‌چرخند؟» آن وقت مرا نگاه کرد و خندید. بعد از آن روز دیگر حرف نزد.

کتاب «نقاشی قشنگ» در 24 صفحه، مصور، گلاسه و قطع وزیری همراه با تصویرگری حدیث جزایری منتشر شده و با قیمت 40 هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این اثر و سایر آثار انتشارات به‌نشر را مشاهده و خریداری کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد