Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز با هشدار به شهروندان در مورد رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از گازگرفتگی گفت: وسایل گرمایشی استاندارد برای جلوگیری از گازگرفتگی استفاده شود. - اخبار استانها -

مهرداد بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه از ابتدای مهر تا امروز 40 ماموریت ناشی از مسمومیت مو نو اکسید کربن در استان البرز انجام شده است، اظهار داشت: از ابتدای مهر تاکنون 71 نفر بر اثر گازگرفتگی مصدوم شدند که از این تعداد 3 نفر فوت شدند و 56 بیمار در محل درمان و 12 نفر به بیمارستان انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا پدیده گازگرفتگی نیز افزایش پیدا می‌کند ، افزود: مو نو اکسید کربن از احتراق مواد فسیلی ایجاد می‌شود و بسیار خطرناک است که سبب مسمومیت شدید می‌شود.

گاز گرفتگی 16 دانش آموز مارگونی به دلیل فرسودگی سیستم گرمایشی کذب محض است با شناخت علائم گاز گرفتگی از بروز آن جلوگیری کنیم گاز گرفتگی جان 2 نفر را در ماشین سازی تبریز گرفت

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز با بیان اینکه توصیه می‌شود که مردم موارد ایمنی را رعایت کنند و از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند، بیان کرد: در پارکینگ مسقف اگر خودروها به مدت طولانی روشن باشند سبب تولید گاز مو نو اکسید کربن می‌شود.

بابایی با بیان ‌اینکه "مو نو اکسید کربن" نه رنگ و نه بو دارد، تصریح‌کرد: این مسمومیت علائم خفیفی مانند سردرد، سرگیجه و بدن درد تقریباً علائمی شبیه به سرماخوردگی یا آنفلوانزا است و در صورت افزایش میزان مسمومیت فرد دچار کاهش هوشیاری، کما و نهایتاً مرگ می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر چنین علائمی در کل خانواده بروز پیدا کرد شک به مسمومیت گاز مو نو اکسید کربن بیشتر است و در این موقع باید پنجره‌ها را باز کرده و در صورت نیاز با 115 تماس گرفته شود.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ این طرح‌ها شامل ساخت زیست پزشک روستا‌های جنت آباد و قلعه چم، خانه بهداشت روستاهای الویرآباد و   ملک قلعه است که با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.   دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: ساخت طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی نشان دهنده توجه جدی مسئولان بهداشت و درمان به سلامت مردم روستاهاست.   دکتر اصغری رئیس مرکز بهداشت استان نیز در این آیین گفت: یکی از خدمات مراکز روستایی کنترل فشار خون و دیابت بود که در راستای سلامت و خود مراقبتی روستائیان نقش موثری داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • صاعقه جان یک کشاورز را در هرسین گرفت
  • صاعقه در کرفس» استان همدان جان چوپان را گرفت
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • گام بلند صنعت حمل و نقل در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران