Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ارواحی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تالاب های ایران، اظهار کرد: میزان بارش ها نسبت به سال گذشته تاخیر داشته است؛ هرچند که در طی هفته های گذشته بارش های خوبی را در کشور داشتیم اما نسبت به سال گذشته روند بارش ها همزمان با تاخیر اتفاق افتاده است و ممکن نسبت به سال گذشته میزان آب تالاب ها کاهش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است و بهره برداری از منابع آب مخصوصا در بخش کشاورزی متناسب با ظرفیت و توان آبی تعریف نمی شود و این موضوع سبب می شود که تالاب ها از جمله تالاب بختگان و پریشان با مشکل مواجه شوند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: اگر ترسالی را شاهد نباشیم تالاب های کشورمان وضعیت مناسبی نخواهند داشت و خوشبختانه در سال ۹۶ قانونی در مجلس شورای اسلامی درباره حفاظت از تالاب ها تصویب شد.

ارواحی افزود: ماده ۲ این قانون اولویت دارد به حق آبه تالاب ها و زمانی که این قانون تصویب شد به قدری شرایط تالاب ها بهبود پیدا کرد طوری که در دو یا سه سال گذشته در مقاطع مختلف در برخی از آن ها شاهد رهاسازی حق آبه تالاب‌ها بودیم از جمله دریاچه ارومیه تالاب شادگان و تالاب بختگان.

او درباره رهاسازی حق آبه تالاب ها گفت: رهاسازی حق آبه تالاب زمانی باید باشد که کشت و کار کشاورزها حداقل نیاز به آب را داشته و همزمان با بارش های جوی باشد.

بیشتر بخوانید

احیای دریاچه‌ای که شما را در آب معلق نگه می‌دارد/ نایلون مهمان دشت و دریاچه‌های ایران علت احیا نشدن تالاب‌ها بعد از افزایش بارندگی‌ها چیست؟ از ساخت پناهگاه تا انباشت پسماند در قله دماوند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب های ایران محیط زیست حق آبه تالاب سال گذشته تالاب ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه

با توجه به کاهش دمای هوا و احتمال سرمازدگی در برخی مناطق استان یزد در پی پایان بارش‌های اخیر، هشدار سطح زرد در خصوص احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته سامانه بارشی وارد استان یزد شد و تا امروز ادامه داشت که این حجم از بارندگی‌ها زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان شد.

پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی دیگری اواخر هفته‌های آینده نیز در استان یزد فعال شود و از هفته اول اردیبهشت ماه، سامانه با رعد و برق عصرگاهی در استان یزد همراه باشد.

با پایان هشدار نارنجی در استان برای فردا هشدار سطح زرد ویژه کشاورزی صادر شده است و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از روز پنجشنبه تا جمعه وجود دارد.

مجموع بارش‌های استان طی این مدت ۸.۳ میلی متر است که با احتساب بارش‌های ۲۴ ساعته گذشته در استان مجموع بارش استان از ابتدای مهرماه تا به امروز به حدود ۸۴ میلی‌متر رسیده است.

اداره کل هواشناسی استان یزد نیز اعلام کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و احتمال سرمازدگی در برخی مناطق استان، امشب دمای ساعتی شبانه از طریق کانال هواشناسی در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/yazdmet اعلام می‌شود.

کد خبر 745567

دیگر خبرها

  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها