Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا صادق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزارتخانه جهاد کشاورزی، مجوز راه اندازی واحد مرغ مادر آرین به متقاضیانی اعطا می شود که در حوزه مرغداری فعالیت داشته و از امکانات و زیرساخت های پرورش مرغ مادر برخوردار باشند تا روند اجرای طرح ها طولانی نشود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های مربوط و بانک‌ها، موظفند واحدهای تولید مرغ مادر آرین را حمایت کنند، افزود: نخستین واحد پرورش مرغ اجداد نژاد آرین در خراسان شمالی امسال با ظرفیت تولید ۲۹ هزار قطعه فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق اظهار داشت: این واحد توسط تعاونی مصرف اتکا در شهر «پیش‌قلعه» در شهرستان مانه و سملقان راه اندازی شده و تمامی حمایت های لازم از جمله تامین نهاده های مرغی مورد نیاز نیز از آن انجام شده است.

وی افزود: این مجموعه (فارم) با ظرفیت ۸۵۰ هزار قطعه پرورش مرغ گوشتی ایجاد شده بود که با توجه به نیاز کشور، با درخواست متصدیان آن برای پرورش مرغ اجداد در آن، به دلیل داشتن امکانات مناسب، موافقت شد و از اواخر خردادماه امسال پرورش مرغ اجدادی را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه با پرورش مرغ نژاد آرین، وابستگی به نژادهای مرغ گوشتی خارجی کاهش می یابد، گفت: در سال های گذشته برخی تحریم های خارجی در این خصوص، منجر به ایجاد مشکلاتی در زمینه تامین گوشت سفید در کشور شده بود.

صادق اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی،  پرورش مرغ آرین در دستور کار قرار گرفت و تولید این مرغ که برای مدتی در کشور مسکوت مانده بود، احیا و از سرگرفته شد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای پرورش مرغ اجدادی تمامی تمهیدات لازم از جمله تامین نهاده های مورد نیاز با نرخ مصوب، اولویت تهیه و تامین دارو  و واکسن با نرخ مصوب، اولویت تامین تسهیلات، حذف عوارض صادراتی، بخشودگی ۵۰ درصدی بیمه تکمیلی و اجباری سهم بیمه گذار، اولویت خرید گوشت مرغ و سایر موارد اندیشیده شده است و همه دستگاه ها،  سازمان ها و بانک ها موظف به کمک به اجرای آن شده اند.

صادق با اشاره به ویژگی های مرغ اجداد آرین افزود: از یک مرغ لاین ۴۵ قطعه مرغ اجداد تولید می شود و از هر قطعه مرغ اجداد نیز ۵۰ قطعه مرغ مادر حاصل می شود که از هر مرغ مادر ۱۳۵ قطعه مرغ گوشتی در سال استحصال می شود.

صادق اظهار داشت: به ازای پرورش هر قطعه مرغ اجداد آرین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال نیز تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای رساندن کشور به خودکفایی در تولید مرغ مادر گوشتی،  اظهار داشت: برنامه ریزی شده است تا پرورش مرغ مادر گوشتی نژاد آرین در خراسان شمالی نیز افزایش یابد تا استان از لحاظ گوشت مرغ تامین شود.

«لاین» به یک جمعیت خالص از حیوانات خاص، اعم از دام و طیور اطلاق می شود که متعلق به یک نژاد مشخص با ویژگی های ژنتیکی کاملا مشخص بوده و صرفا با حیوانات خالص و همنژاد خود آمیزش کرده و قادر به تولید حیواناتی مشابه خود هستند. هر یک از حیوانات گله های لاین، دارای هویت و شناسنامه کاملا شناخته شده بوده و کلیه اطلاعات مربوط به روابط خویشاوندی آنها با دیگر اعضای فامیل به ثبت رسیده و قابل پیگیری است.
میزان گوشت مرغ مصرفی خراسان شمالی سالانه ۲۶ هزار و ۱۸۰ تن است که ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن آن در استان تولید شده و هفت هزار و ۴۳۰ تن آن از دیگر استان‌ها تامین می‌شود.

تعداد کل واحدهای مرغ گوشتی در این استان ۱۰۱ واحد و تعداد مرغداری های تخمگذار استان نیز چهار واحد است.

همچنین چهار واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت هشت هزار و ۵۰۰ قطعه در دوره، چهار واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۴۲۲ قطعه مولد و هزار و ۷۰۰ قطعه پرواری در سال و یک واحد پرورش کبک صنعتی با ظرفیت پنج هزار و ۶۷۰ قطعه در دوره فعالیت دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی گوشت مرغ اخبار کنکور پرورش مرغ اجداد خراسان شمالی جهاد کشاورزی واحد پرورش مرغ گوشتی مرغ مادر قطعه مرغ گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد

احمد بختیاری با اشاره به آغاز اجرای طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با فعالیت‌های کشاورزی در استان همدان و ضرورت تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: دستورالعمل این طرح به دستور مقام عالی وزارت توسط سازمان شیلات ایران با مشارکت شیلات استان‌ها تهیه و به تایید وزیر رسیده است.

او با اشاره به اینکه طرح جهادی با اهدافی همچون استفاده بهینه و دو منظوره و افزایش بهره‌وری آب اجرا می‌شود گفت: همچنین افزایش تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سلامت، ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی، افزایش محصولات زراعی و درآمد روستائیان، جلوگیری از مهاجرت و افزایش سرانه مصرف آبزیان شمار دیگری از اهداف است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه این طرح نقش موثری در امنیت غذایی جامعه خواهد داشت گفت: در کشور ۵۰۰ هزار چاه کشاورزی و ۶۵ هزار استخر ذخیره آب ساخته شده وجود دارد که تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ استخر ماهی دار شده و با اجرای این طرح ۱۵ هزار استخر دیگر ماهی دار خواهد شد.

بختیاری گفت: در استان همدان نیز طبق آخرین آمار‌ها حدود ۱۵ هزار چاه، چشمه قنات و رودخانه وجود دارد همچنین طبق برآورد‌ها حداقل ۲ هزار استخر ذخیره آب کشاورزی خاکی، بتونی و ژئوممبران موجود است که با اندک تغییراتی قابلیت استفاده در پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد