Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@06:17:41 GMT

۲۶ مدرسه در انتظار تخریب و بازسازی در اسلامشهر

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۳۵۰۱

۲۶ مدرسه در انتظار تخریب و بازسازی در اسلامشهر

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: با توجه به قدمت بالای مدارس در اسلامشهر در حال حاضر ۲۶ باب مدرسه در انتظار تخریب و بازسازی قرار دارند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت بازسازی مدارس فرسوده و قدیمی، گفت: در حال حاضر ۲۳ باب از مدارس اسلامشهر درگیر اسناد مالکیت هستند که برای تعدادی از آن‌ها احکام قضایی صادر و منتظر اجرا بوده و با کمک خیران و مسؤولان منطقه در حال رایزنی با مالکان و شاکیان این مدارس هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه مطلوبی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر بیان کرد: در طی دو سال اخیر قریب به ۱۲ خیر جذب آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر شده و برای رفع بخشی از کمبودها و عقب‌ماندگی در احداث فضاهای آموزشی، پروژه‌هایی را احداث کرده‌اند که در طی ماه‌های آتی تعداد ۷ مدرسه خیرساز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

بنار تصریح کرد: ساختمان نخستین هنرستان تربیت بدنی دخترانه اسلامشهر به همت خیران نیکوکار احداث شده و طی چند روز آینده افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی احداث ساختمان هنرستان تربیت بدنی پسران نیز آغاز شده که امید است برای سال تحصیلی آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ احداث ۳ باب مدارس در سال جاری به زمین داده شده، ابراز کرد: با رایزنی‌ها و مذاکرات انجام شده تا پایان سال جاری کلنگ احداث چند مدرسه در اسلامشهر به زمین زده می‌شود که امیدواریم با احداث و تکمیل این مدارس بخش اعظمی از کمبود سرانه‌های آموزشی منطقه جبران شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با اشاره به کاهش اعتبارات و سرانه‌های دولتی برای دانش‌آموزان عنوان کرد: یکی از راه‌های جذب درآمد برای مدارس، کمک‌های اولیاء به مدارس است که با توجه به شرایط اقتصادی اولیاء منطقه، در برخی مدارس اولیاء قادر به پرداخت چنین کمک‌هایی نبوده و فشار مضاعفی بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود که برای رفع این مشکل و کمک به مجموعه مدیریت مدارس به دنبال راه‌کارهایی هستیم که یکی از این راه‌ها ایجاد درآمد پایدار است.

بنار با تشریح راه‌کار ایجاد درآمد پایدار، تصریح کرد: با طرح پیشنهادی شورای آموزش و پرورش شهرستان در برخی از مدارسی که فضاهایی برای تغییر کاربری به تجاری وجود دارد، می‌توان با تغییر کاربری فضای تجاری احداث کرد تا از این طریق درآمد پایدار برای مدرسه به وجود آید.

وی ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان با آموزش و پرورش، اظهار کرد: اگر نگاه مسؤولین شهری به آموزش و پرورش نگاه اصولی و حمایتی باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت برطرف می‌شود و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه می‌توان در عرصه‌های مختلف بهره برد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر اضافه کرد: در بحث تجاری سازی فضاهای مازاد در مدارس لازم است مجموعه مدیریت شهری از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری در چارچوب قانون و در راستای حمایت از دستگاه تعلیم و تربیت تدابیری اتخاذ کنند تا از این طریق بتوان با ایجاد درآمد پایدار بخشی از فشارهای مالی را از دوش مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان برداشت.

بنار با تأکید بر اینکه باید شرایط به گونه‌ای پیش رود که مدیران مدارس به فکر ارتقای کیفیت آموزش دانش‌آموزان باشند، افزود: در شرایط فعلی بخش اعظمی از توان و انرژی مدیران‌ مدارس صرف تأمین اعتبار برای هزینه‌های جاری می‌شود و در انجام مأموریت‌های اصلی دچار مشکلات شده و بعضاً کاستی‌هایی به وجود می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح «کوچ» در مدارس اسلامشهر اشاره کرد و گفت: طرح کاهش وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ) به منظور کنترل و پایش وضعیت جسمانی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان اسلامشهر با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مرحله اجرا درآمده و با همکاری اولیاء و مربیان بهداشت تمامی دانش‌آموزان تحت رصد قرار می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۹۰ درصد از دانش‌آموزان در این طرح مورد رصد قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: بنابر اعلام ناظران استانی شهرستان اسلامشهر در اجرای طرح کوچ به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان تهران، تاکنون بهترین عملکرد را داشته و تا پایان اردیبهشت ماه اجرای طرح ادامه خواهد داشت و در آئین اختتامیه نتایج حاصله اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس آموزش بازسازی اسلامشهر درآمد پایدار دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ سرپرست آموزش و پرورش استان در آیین آغاز ساخت یک مدرسه و بهره برداری از ۴ باب زمین چمن مصنوعی در شهرستان بهمئی گفت: برای ساخت مدرسه ۲ کلاسه روستای دره خرزهره در بخش ممبی شهرستان بهمئی یک میلیارد تومان اختصاص یافت.
جمالی افزود: این مدرسه تا شهریورماه آینده ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: این مدرسه با زیر بنای ۷۵ متر مربع برای حدود ۱۰۰ دانش آموز با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، خیر مدرسه ساز و آموزش و پرورش استان ساخته می‌شود.
حسینی افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در بهمئی نسب به گذشته به بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهمئی هم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱، عملیات ساخت ۴ زمین چمن مصنوعی دانش اموزی در نقاط مختلف این شهرستان آغاز شد گفت: با این اقدام سرانه فضا‌های ورزشی در بهمئی طی ۲ سال اخیر از ۵۰ به ۸۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است و در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت.
مسعود فرحبخش اعتبار هزینه شده در این ۴ طرح ورزشی را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی