Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس،«قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان و « محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با یکدیگر گفت و گو کردند.

در این گفت‌وگو، روسای جمهور دو کشور ضمن ابراز خرسندی از روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی بر تعامل سازنده در چارچوب ساختارهای منطقه‌ای و بین المللی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین به تشابه مواضع دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی، به ویژه کمک به تلاش‌های بین المللی برای حفظ صلح ، امنیت، ثبات و توسعه پایدار اشاره کردند.

اشرف غنی از همتای ترکمن که نقش مهمی در روند توسعه اقتصادی - اجتماعی افغانستان دارد و همچنین از همکاری در پروژه‌های بزرگ حمل و نقل، ارتباطات و انرژی و ساخت امکانات اجتماعی تشکر و قدردانی کرد.

رئیس جمهور افغانستان بر اهمیت مدارس و مراکز بهداشتی ساخته شده با هزینه ترکمنستان در افغانستان اشاره و از افتتاح مسجدی در روزهای آینده خبر داد که طرف ترکمن در این کشور ساخته است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: افغانستان ترکمنستان توسعه پایدار وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور وارد سمنان شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  هواپیمای حامل رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت دقایقی پیش در فرودگاه سمنان به زمین نشست .

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ، استاندار سمنان و جمعی از مدیران کل و فرماندهان نظامی و انتظامی این استان از رئیس جمهور استقبال کردند .

دیدار با مردم در سمنان و شاهرود ، حضور در  جشن احیای   ۲۰۱ واحد راکد صنعتی  با ایجاد دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال  ، افتتاح پروژه نیروگاه سیبل ترکیبی،  جلسه شورای اداری و  جشن واگذاری زمین برای قانون جوانی جمعیت از برنامه های سفر یک روزه آیت الله رئیسی به استان سمنان است .

 از ۱۴۵ مصوبه دور اول سفررییس جمهور ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بود که با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان شامل هفت هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • رئیس جمهور وارد سمنان شد
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان