Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:15:09 GMT

اقدام به ترور یعنی قبول شکست

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۳۸۸۸

اقدام به ترور یعنی قبول شکست

روزنامه همدلی ۱۰ آذر یادداشتی به قلم هوشنگ مقبولی وکیل دادگستری منتشر کرد که در گزیده‌ای از آن آمده است: در روابط بین کشورها ایجاد رابطه از مسیر «سلطه» یا از مسیر «مقابله» میسر می‌شود؛ برای همین هیچ بن‌بست و قطع رابطه عملی در روابط بین‌الملل وجود ندارد. در مسیر مذاکرات برپایه سلطه هیچ چالش و مانعی برای گسترش و ایجاد رابطه بین‌المللی بین کشورها وجود ندارد؛ چرا که پذیرش سلطه، در واقع قبول «تسلط» از طرف یکی از مذاکره‌کنندگان و تحمیل شرایط و وضعیت موضوع مذاکره به طرف مقابل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که این سلطه نتواند در مذاکرات به درستی تحمیل شود، مذاکرات باید براساس مقابله صورت بگیرد. یعنی مذاکره در شرایط یکسان که در این وضعیت هیچ‌کدام از طرفین تسلط و نفوذی بر دیگری ندارد. نتیجه این مذاکرات و ارتباطات گاه به شکست منتهی می‌شود. شکست مذاکرات بین دو یا چند کشور در یک موضوع مشخص یک شکست «راهبردی و استراتژیک» برای کشورهایی که غالباً در میز مذاکرات سلطه‌گر بودند، محسوب می‌شود. برای همین، پایان مذاکرات و قبول شکست راهبردی کشورها، هزینه‌های سیاسی سنگینی را بر دوش آنها می‌گذارد.

بعضاً برای جبران آن چاره‌ای جز متوسل شدن به روش‌های مذموم و ناپسند اخلاقی و خلاف موازین بین‌المللی مانند ترور یا ایجاد اغتشاش و آشوب برای برهم زدن امنیت کشورها ندارد. توسل به ترورهای کور و بدون هدف سبب ذلالت بیشتر دشمنان می‌شود در حالی‌که ترور «شهید محسن فخری‌زاده» به عنوان یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران هدفمند انجام شده و این دانشمند پر افتخار کشور قربانی انتقام سیاسی کشورهای سلطه شده است.

این شهید تئوریسین علمی و فنی فیزیک هسته‌ای ایران محسوب می‌شد، هر چند به خاطر مصالح اجتماعی و امنیتی برای بسیاری از هموطنان ناشناخته بود، ولی برای دشمنان نظام به عنوان یک هدف مهم به شدت مورد توجه بود. نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در یک برنامه تبلیغاتی رسانه‌ای مشخصات و بیوگرافی کامل این شهید را به صورت رسمی اعلام کرد.

برچسب‌ها تروریسم محسن فخری‌زاده ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم محسن فخری زاده ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی بنیامین نتانیاهو تروریسم محسن فخری زاده ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی بنیامین نتانیاهو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کنند، اما نتوانستند و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند و ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از مردم و کشورهایی که حامی رژیم صهیونیستی باشند، مطالبه می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، اظهار امیدواری کرد مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

رئیسی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و گفت: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در راس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

رئیسی در ادامه ظلم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از 45 سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بود و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت؟

رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است. دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت:‌ دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل 8 سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند. امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • پایان سلطه ۷ ساله الهلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا
  • رئیسی: القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • خشم عربستانی ها از اقدام بازیکن ایرانی + عکس | واکنش تند بعد از شکست تیم محبوب
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران