Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@08:06:59 GMT

یک فیلم جنجالی نماینده پاکستان در اسکار 2021 شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۳۹۵۲

یک فیلم جنجالی نماینده پاکستان در اسکار 2021 شد

 کشور پاکستان فیلم سینمایی «سیرک زندگی/Zindagi Tamasha» به کارگردانی سرمد خوسات را به عنوان نماینده خود در بخش فیلم‌های بین المللی اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرد.

این فیلم اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم بوسان در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد؛ جایی که برنده جایزه معتبر کیم جی سئوک شد.

این فیلم که داستانش در لاهور پایتخت پاکستان روایت می‌شود، ایجاد هرج و مرج در زندگی یک مرد مسن را به تصویر می‌کشد؛ هرج و مرجی که بعد از انتشار ویدئویی از وی در فضای مجازی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکران این فیلم سینمایی جنجالی در ژانویه 2020 مختل شد و یک حزب سیاسی اعلام کرد محتوای این فیلم کفر آمیز است. کارگردان فیلم نیز در نامه به نخست وزیر پاکستان اعلام کرد با اثرش قصد ندارد به کسی توهین کند یا آسیب بزند.

کشور پاکستان از سال ۱۹۵۹ تا سال ۱۹۶۳ به طور مرتب به اسکار نماینده معرفی می‌کرد. این کشور دوباره در سال ۲۰۱۳ شروع به ارسال نمایندگان سینمایی خود به آکادمی اسکار کرد. پاکستان تاکنون نتوانسته یک بار هم نامزد جوایز اسکار شود.

نود و سومین دوره جوایز آکادمی اسکار با تعویقی چند ماهه به دلیل ویروس کرونا ، ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اسکار ۲۰۲۱ جشنواره بین المللی فیلم فیلم سینمایی اسکار آکادمی اسکار کرونا آکادمی اسکار جوایز اسکار اسکار ۲۰۲۱ سیرک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریستوفر نولان و همسرش شوالیه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان و همسرش اما توماس که تهیه کننده است، تازه پیروزی خود در اسکار برای «اوپنهایمر» را پشت سر گذاشته‌اند که به دلیل خدماتشان به صنعت سینما با دریافت نشان شوالیه و دِیم از سوی پادشاه بریتانیا تجلیل می‌شوند.

تد ساراندوس، یکی از مدیران اجرایی نتفلیکس نیز به دلیل خدماتش به صنایع خلاق، به عنوان فرمانده نشان امپراتوری بریتانیا (CBE) تجلیل خواهد شد. این افتخار یکی از بالاترین افتخاراتی است که می‌توان از بریتانیا دریافت کرد.

نولان پیش از این سال ۲۰۱۹ به خاطر خدماتش به صنعت سینما لقب CBE را دریافت کرده بود. او اولین اسکار بهترین کارگردانی خود را برای «اوپنهایمر» که درباره پدر بمب اتمی ساخته شده، امسال دریافت کرد. توماس تهیه کننده این فیلم بود که ۱۳ نامزدی جایزه اسکار را به دست آورد و در نهایت با ۷ جایزه به خانه رفت. نولان پیش از این ۸ بار در رشته‌های مختلف برای فیلم‌هایش نامزدی اسکار را کسب کرده است.

«اوپنهایمر» در آکادمی فیلم بریتانیا نیز ۱۳ نامزدی کسب کرد و ۷ جایزه اصلی را از آن خود کرد.

نولان و توماس در تمام فیلم‌های اصلی این کارگردان، از جمله «تلقین»، «بین ستاره‌ای»، «شوالیه تاریکی» و «تنت» همکاری کرده‌اند.

ساراندوس سال ۲۰۰۰ به نتفلیکس پیوست و از آن زمان تاکنون تولید محتوای این شبکه را بر عهده داشته و سریال‌هایی چون «تاج» برنده جایزه امی را تولید کرده است. او سال ۲۰۲۰ به عنوان مدیر اجرایی مشترک در کنار گرگ پیترز که پیش از این مدیر عامل و مدیر ارشد کمپانی بود، انتخاب شد.

کد خبر 6064580

دیگر خبرها

  • کریستوفر نولان و همسرش شوالیه شدند
  • گشایش آکادمی تخصصی تنیس روی میز طاهری در ساری
  • کریستوفر نولان و همسرش شوالیه می‌شوند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • برنامه ریزی برای راه اندازی اولین آکادمی گردشگری خوراک غرب کشور در کرمانشاه
  • افغانستان منبع تروریسم است
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آکادمی گردشگری خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • بهره برداری از آکادمی ورزشی، در تربت حیدریه